Parkering i naturen i Norge
Fra : Gunnar Martensen

Dato : 24-09-01 13:11

Må jeg have lov til at være helt naiv.

Min frue og jeg planlægger at tage til Rondane i efterårsferien, men
spørgsmålet dækker sådan set hele Norge.

Spørgsmål:

Hvis man vil vandre nogle dage i den norske natur,
kan man da efterlade bilen i vejkanten og forvente,
at den stadig er der, når man vender tilbage ?

Når jeg spørger, er det fordi jeg på kortet (1:50.000)
over Hardangervidda og Rondane ser, at der er parkeringspladser enkelte
steder. Og så kunne man jo forestille dig, at de skulle bruges.

Med venlig hilsen

Gunnar Martensen

Fra : Inger Buchard

Dato : 24-09-01 14:30

> [...]
> over Hardangervidda og Rondane ser, at der er parkeringspladser enkelte
> steder. Og så kunne man jo forestille dig, at de skulle bruges.

Det er helt normalt at lade sin bil stå på f.eks. parkeringspladsen ved
Straumbu i den uge, det kan tage at gå rundt om Rondane. Men tænk lige på
muligheden af, at hytterne måske ikke er åbne i oktober! Se på
http://www.turistforeningen.no/codeland/default.asp
Inger Buchard

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 24-09-01 19:35

Tak, Inger Buchard.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 01-10-01 10:42

Gunnar Martensen <gm-data@post3.tele.dk> wrote in article

Og så lige et forslag: Parker ved et hotel eller en camping plads, og
informer dem om hvor I går hen, og hvor længe. Det kan forhindre
unødvendige redningsaktioner, eller igangsætte en nødvendig!
--
Søren