katteurt
Fra : Gidde

Dato : 03-12-00 19:16

Hej igen
Laban er fuldstændig skør med det hersens catnip og især pelsmus med
catnip. Jeg har opgivet at købe pelsmus til ham, for de holder præcis en
time, og nu har jeg flere gange været ude for, at de istedet for catnip
indeholder plastic (han elsker dem også uden urten)
.... så planen er, at jeg vil prøve at lave pelsmus til ham selv!
Kaninskind (håber ikke at kaninvenner her i gruppen med et ser deres
kære forvandlet til en mus) skulle så gøre det ud for pels, og så håber
jeg ellers, at det kan lykkes mig at lave et par mus, som bare holder og
holder!
Og da catnip så vidt jeg ved er tørret katteurt, så ville det være rart,
hvis nogen kunne fortælle mig hvad katteurt er og hvor man får fat på
den slags (tørret, som såsæd, plante eller lignende). Har urten et andet
navn?
Mange hilsner
Gitte og potedask fra Laban, den gæve musedræber

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-12-00 19:30

Hej Gitte

Hos nogle velassorterede dyrehandlere kan man købe poser med tørret
katteurt, men man kan også købe planter hos blomsterhandleren (ikke alle...)
eller hos de store dyrehandlere.
Mht. pelsmus... Nej det er ikke alle pelsmus, der holder lige godt. Jeg har
faktisk, udover pelsmusene, nogle hjemmestrikkede mus samt nogle mus af stof
med katnip inden i - de holder ekseptionelt godt!! Faktisk har jeg måttet
"rationere" musebestanden herhjemme, og så kun uddele nye mus når jeg har
smidt nogle af de gamle og mest gennemsnaskede/-tyggede ud! De
hjemmestrikkede har jeg vist købt på en udstilling ved en af
specialklubbernes stande engang (eller var det på en BB-klub
hobbyudstilling... Det er flere år siden - og jeg har et par af dem endnu),
stofmusene har jeg også købt på en udstilling, men ved en af
dyrehandler-standene. Måske du skulle besøge en katteudstilling og se hvad
de har i udvalg

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

Gidde <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A2A8EA1.FD19141@hum.auc.dk...

Fra : Gidde

Dato : 03-12-00 19:36

Hej Camilla
Ej det lyder sjovt med de strikkede mus! Hæhæ, måske skulle jeg også prøve det?
Laban er i forvejen helt ekset, når jeg strikker (fnis). Stofmus er jo egentlig
også nemme at lave, og så kan man jo lave dem at stærkt materiale, som fx fløjl,
vil jeg tro. Jeg må se om blomsterhandlerne i området her har katteurt! De to
dyrehandler jeg har været i har ikke været særlig velassorterede, og jeg synes
egentlig det er lidt uhyggeligt, at de alle steder sælger de her forbandede
kattepindsvin, som kan blive stenhårde, hvis katten sluger dem! Men dejligt at
katteurt kan købes nogle steder, for så skal Labbe da ha sit behov tilgodeset :)

Mvh. Gitte

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 03-12-00 21:31

> [...]
synes
> egentlig det er lidt uhyggeligt, at de alle steder sælger de her
<snip>

Kan du ikke få din dyrlæge til at bestille noget hjem til dig? Hvis det
ikke lykkedes dig at finde noget, så lad mig høre, så kan jeg lige få min
dyrlæge til at bestille noget hjem... Evt. et godt parti, hvis her er flere
der vil købe? Så kan jeg sende det til jer. Min dyrlæge har tit skaffet ting
hjem, der ikke lige var til at købe.

Hvad er de kattepindsvin for noget?

Rinnie lsøe

Fra : N/A

Dato : 03-12-00 23:51

Fra : Anja Lysholm

Dato : 03-12-00 23:51

> så bliver gummien/plastikken stenhård i mavesækken og risikerer vist nok
at
> splintre... AV! Så ud med dem

Ja, det lyder ikke spor rart. Godt mine katte var fuldstændig uinteresserede
dengang jeg tog sådan en med hjem til dem!

Anja

Fra : Gidde

Dato : 08-01-01 17:49

Hej Rinnie
Står tilbuddet ang. catnip stadig ved magt?
Jeg har nu besøgt flere dyrehandlere i vores omegn, og kun een gang fandt jeg
catnip/katteurt i løs form....jeg købte det ikke, da det var en bitte pose med
en minimal mængde brunt støv i bunden, til 14.95 kr!! Hos blomsterhandlere har
jeg heller ikke haft held endnu.
Vore dyrehandlere forkommer mig generelt ikke velassorterede heroppe...den ene
sælger fx kun to typer kattegrus
Hvor meget til hvilken pris kan du evt. skaffe? Du er velkommen til at svare på
min mailadresse gjlo98@hum.auc.dk, hvis du stadig har lyst til besværet.
Forsendelsen kan vel ordnes ved at jeg sender dig en svarkuvert + frankering der
passer til den mængde catnip som skal sendes (+ naturligvis det jeg skylder dig
for catnip udover forsendelse)
Håber at høre fra dig
Venlig hilsen Gitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 03-12-00 19:57

Hej Gitte
I tilfælde af at du finder ud af at lave mus(helst med pels), der kan holde
i lang tid, står jeg i første række, for at købe et par stykker af dig *S*
Da Neo, er helt vild efter dem. Så vild at musen efter nærkamp med Neo,
intet tøj har på mere. *G*
Knus og spind
Fra Joan & Neo

Fra : N/A

Dato : 03-12-00 21:59

Fra : Sidsel & da Gang O' ~

Dato : 03-12-00 21:59

Skulle det ikke være den South Park hvor de liner catnip op i baner og
sniffer det?

Catnip er faktisk euforiserende for nogle katte, dog ikke alle.

- Sidsel

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 04-12-00 03:22

> Skulle det ikke være den South Park hvor de liner catnip op i baner og
> sniffer det?

Jooo... Der er vist noget om det. Desværre misser jeg næsten altid South
Park, men det afsnit jeg så sidst gik ret meget op i Katnip. Ud over
køkken-episoden, hodet husets kat også fest, hvor alle kattene netop
sniffede Catnip. Episoden sluttede iø. med at en hel dåse Catnip blev smidt
i hovedet på en, så han havde 50 katte siddende og gnubbe løs på sig!:)

Rinnnie Ilsøe
(Der hoster for meget til at sove! *øv*)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-12-00 00:38

d. 03/12/2000 19:16 skrev Gidde på gjlo98@hum.auc.dk i artiklen
3A2A8EA1.FD19141@hum.auc.dk:

> [...]
> navn?
> Mange hilsner
> Gitte og potedask fra Laban, den gæve musedræber

Så vidt jeg ved hedder den "Nepeta / Falsk lavendel" på "botanisk" og er en
ret almindelig haveplante..
Ikke at den nogensinde har virket på vores to frøkener. Baldrian er bedre.
Og Donna har et eller andet med pebermynte, hun går helt fra koncepterne,
hvis jeg spiser pebermyntebolcher, prøver at putte snuden helt ind i munden
på mig - det skal vel at mærke være de hjemmelavede med ægte
pebermynteolie...

Mange hilsner fra
Ann R

En computer og en kat har begge en del hemmeligheder,
de ikke deler med andre.

Fra : Lisa K

Dato : 04-12-00 09:51

Hejsa.

Vores katte har aldrig interesseret sig for catnip, det er som om at de slet
ikke kan lugte det.
Er der bare nogen katte der er sådan eller hvad?

For iøvrigt har jeg fundet en sjov legeting hos dyrehandleren, en mariehøbe
på hjul som skal trækkes op for derefter at fise hen over gulvet. Meget
interessant herhjemme men snoren måtte godt være lidt længere. Man er nødt
til at kravle rundt på stuegulvet efter den.

Ligesom at vi er begyndt at anmelde bøger kunne vi jo også anmelde
kattelegetøj og gode assoterede forhandlere af legeting til vores kære små
kræ. Det kunne måske begrænse forbruget af legetøj til bare at købe det
bedste.

Lisa

Fra : Gidde

Dato : 04-12-00 10:37

Hejsa allesammen
Gud, vi er vist mange, som er på jagt efter holdbart legetøj til vore katte?!
Jeg tror jeg i første omgang vil prøve at sy nogle mus i fløjlsstof, og så
derefter i kaninskind. De bliver uden øjne og ører, for det tror jeg egentlig
katten er ligeglad med. Jeg havde så tænkt mig bare at bruge bomuld til enslags
inderpose....må vist hellere konsultere min mor, og se om jeg kan låne en
symaskine. Jeg skal i dag aligevel have ringet til dyrlægen (ang. øre-tatoo), så
jeg kan jo samtidig spørge om de har eller kan skaffe katteurt : ) Ellers så
lyder det vældigt, at din dyrlæge er i stand til det Rinnie. Var det egentlig
dig jeg engang fik kopier af en artikel om farligt kattelegetøj af?
Hihi...foreløbig er han helt kuldret med en fløjlsbetrukket tennisbold (han
gider ikke hårde materialer).
I øvrigt lader der til at være noget om det med pebermynte/mentol, for da jeg
forleden åd en hel æske lakridspastiler med pebermynte, var Laban også helt oppe
på 110. Han skulle bare have fat på dem!
Jeg poster naturligvis straks opskriften, hvis jeg finder en måde at sy dem på,
som er holdbar.
Lisas ide med at anmelde godt legetøj og gode forhandlere synes jeg er en god
ide. Personligt har jeg allerede flere gange været ude for at købe mus, hvor
sælger mente de var med catnip og det så viste sig at være plastic. Jeg plukker
iøvrigt altid øjne og næse af pelsmusene, fordi de er sådan nogle lede små
plasticstifter, som let falder ud.
Mange hilsner Laban & Gitte

Fra : Gidde

Dato : 04-12-00 11:14

Hej igen
Så er tiden til øretatovering aftalt. Imorgen mellem klokken 08.00 og 09.00 - før
fanden får sko på! Hvordan skal jeg dog komme ud af sengen så tidligt?? Men det
kommer jo måske af sig selv, når Laban skal faste natten over...han vækker os jo
konsekvent klokken 10 minutter før spisetid hver morgen alligevel! Det var meget
billigt synes jeg, eftersom selve tatoveringen med narkose blev 396 kr (inkl. moms)
og dertil kommer så et gebyr til KV for registrering. Det dyreste er jo næsten
taxaen derned, hæhæ
Dejligt at få det på plads, for jeg kunne forestille mig, at man nemt kommer til at
skubbe det lidt foran sig ellers. Desværre glemte jeg at spørge om katteurten, men
det forhører jeg mig lige om imorgen.
Hilsen Gitte

Fra : Kate

Dato : 06-12-00 12:36

Ja Gitte

Det synes jeg jo heller ikke er så galt. Mine blev tatoveret i forb. med
kastration også selvom de er indekatte, uheldet kan jo være ude. Faktisk
er Johan stukket af et par gange, men heldigvis bliver han så overvældet
hvergang at han stiller sig op og fortæller mig hvor lækkert der er at
han kalder på mig for at jeg skal se det og når jeg så sætter mig ned
kommer han højt spindende hen til mig for at nusse, hvorefter jeg tager
ham op, stadigt nussende og går ind
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 17:25

Fra : Gidde

Dato : 06-12-00 17:25

Hej Kate
Det må virkelig føles sært for en indekat, sådan pludselig at slippe ud i
"friheden". Laban holder som regel flere meters afstand til yderdøren, når
vi åbner den, men man ved virkelig aldrig. Vores lejlighed har i både
soveværelse og stue terassedør til en lille åben have, og jeg er spændt på,
hvordan jeg til sommer skal tackle kombinationen: mennesker som gerne vil ud
i solen og kat som absolut ikke må løbe ud. Måske skal jeg vænne ham til en
sele, så han kan komme ud på terassen med os (vi må ikke hegne haven ind).
Under alle omstændigheder er det af hensyn til dette, at jeg har fået ham
mærket. For ligegyldig hvilken løsning jeg finder på sommersolen og
terassedøren, så er risikoen for at han en dag slipper ud til stede...suk.
Hvad musene angår, så har jeg i dag forsøgt mig med en håndsyet
fløjlsmus...har endnu ikke fået købt catbnip eller baldrianrod, og så længe
jeg er med i legen morer den ham da osse. Den mangler bare det der, som gør
en catnip-mus så interessant. Stanken! Jeg tror dog sådan en håndsyet mus
holder meget længere end de købe-mus jeg har prøvet. Jeg køber nok
kaninskind og rod/catnip i weekenden ... det skal altså prøves.
Ang. det med kaninerne, så har det netop altid undret mig, hvordan I er i
stand til at holde kaniner og katte sammen. Hæhæ...kaninerne skal altså bare
være snu!!
Hilsen Gitte

Fra : N/A

Dato : 09-12-00 12:44

Fra : Gidde

Dato : 09-12-00 12:44

Hæhæ, jeg synes også at kunne huske, at min kanin (havde en som barn) kunne sige
en ret hidsig lyd, når hunden nærmede sig dens løbegård...
Mvh. Gitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 04-12-00 18:47

Hej igen
Fandt denne side på nettet, som forhandler catnip online
http://www.katteshoppen.dk/Vareindex.htm
Joan