A.I. - Spild hverken tid eller penge på de~
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-09-01 18:23

Jeg har netop kæmpet mig igennem denne latterlige film. Den er ringe,
den er _rigtig_ ringe! Filmen består af tre dele:
første handler om forholdet imellem moderen og robotdrengen.
Anden del handler om robot-ungens eventyr ude i den store verden.
Tredie del er dybt underlig og minder om en blanding af slutningen på
Mission to Mars og nogle stoffer man kan få til visse tyske
rave-parties.
Første del er ok, da den viser noget godt skuespil, og når man vænner
sig til manglen på dialog kan det være underholdende. Anden del er mere
actionpræget og med enkelte flotte scener, dem der har sans for grov
humor vil muligvis syntes om denne del. Tredie del er og til at brække
sig over. Både plotmæssigt og historiemæssigt er der skudt helt forbi
målet. Det er langsommeligt, meget lidt troværdigt og en fornærmelse mod
biografgængeres intelligens.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 23-09-01 19:26

Lars Hoffmann skrev:

> Filmen består af tre dele:

Jeg er helt enig i din analyse. Især i det faktum, at specielt
slutningen slæber sig lige så langsomt af sted.

Derimod kunne jeg godt tænke mig at høre, om I har nogen bud på, at
filmen netop virker så opdelt? Er det resultatet af, at Spielberg tog
over, hvor Kubrick slap? Umiddelbart synes jeg, at tredje del er mest
'Kubricksk'. Den minder lidt om 2001: A Space Odyssey, bare *meget*
dårligere.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Jeppe Møller

Dato : 24-09-01 17:49

> [...]
>over, hvor Kubrick slap? Umiddelbart synes jeg, at tredje del er mest
>'Kubricksk'. Den minder lidt om 2001: A Space Odyssey, bare *meget*

Godt spørgsmål- hvornår tog Spielberg egentlig over i processen?
Visuelt er slutningen emget 'stor' visuelt set, men indholdsmæssigt er
det til det kvalmende.
Jeg er bange for at Spielberg har overtaget og sat sine klamre fingre
for mange steder- filmen er IMHO meget 'amerikansk' som jeg ser
'amerikansk' med storslåethed- sukkersødme og tårer i øjnene.

Hvad der er *sjovt* er at vi græder med robotten- I'd say smoke the
fucker! ...men jeg er jo også europæer.

Jeppe

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 23-09-01 19:47

Hvis du ikke gider filmen, og ikke kan forstå filmen, så hold dog kæft med
din latterlige analyse.

Thomas

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-09-01 19:58

In article <9olao6$s3i$1@sunsite.dk>,
Thomas Mouritsen claimed the following:

> Hvis du ikke gider filmen, og ikke kan forstå filmen, så hold dog kæft med
> din latterlige analyse.

Ikke særligt venligt skrevet.

Hvorfor kommer du ikke med din vurdering/analyse i stedet?

Derudover vil jeg lige bede dig tage et kig på:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Anders Vind Ebbesen
Consultant in innovating mission-critical systems

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 23-09-01 22:08

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke særligt venligt skrevet.

Måske ikke. Sorry.

> Hvorfor kommer du ikke med din vurdering/analyse i stedet?

Ligeså snart jeg har set A.I.

> Derudover vil jeg lige bede dig tage et kig på:
> http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fordi man én gang, quoter "forkert" kommer quote-politiet og slår mig med
paragraferne.

Yndigt.

Thomas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-09-01 19:57

Thomas Mouritsen wrote:

> Hvis du ikke gider filmen, og ikke kan forstå filmen, så hold dog kæft med
> din latterlige analyse.

Jeg har set filmen og syntes ikke om den. Hvis du er uenig vil jeg da
gerne høre dine argumenter og synspunkter, men at svine folk og deres
udtalelser til hører ikke hjemme i denne nyhedsgruppe, så hold venligst
et sobert niveau. Desuden er jeg træt af at folk der ikke bryder sig om
en film altid bliver anklaget for ikke at forstå den.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 23-09-01 22:05

> [...]
> et sobert niveau. Desuden er jeg træt af at folk der ikke bryder sig om
> en film altid bliver anklaget for ikke at forstå den.

Hvor har du set filmen henne ?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-09-01 22:37

Thomas Mouritsen wrote:

> Hvor har du set filmen henne ?

Cineplex Ideal, en udemærket biograf her i Madrid.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 23-09-01 22:43

> Cineplex Ideal, en udemærket biograf her i Madrid.

Oki dokie. Troede et øjeblik du havde set den på en eller anden suspekt, og
dårlig, WC D.....undskyld VCD kopi.

Nå ja....kan du ikke li' filmen, så kan du ikke li' filmen.

Undskyld mit udbrud tidligere.

Thomas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-09-01 22:50

Thomas Mouritsen wrote:

> Oki dokie. Troede et øjeblik du havde set den på en eller anden suspekt, og
> dårlig, WC D.....undskyld VCD kopi.

Næh, jeg havde blot ikke lagt mærke til at den ikke havde haft premiere
i DK endnu

> Nå ja....kan du ikke li' filmen, så kan du ikke li' filmen.
>
> Undskyld mit udbrud tidligere.

No hard feelings

Fra : Jens Thomsen

Dato : 23-09-01 20:34

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke gider filmen, og ikke kan forstå filmen, så hold dog kæft med
> din latterlige analyse.

Hvad I alverden skal vi andre så med DIT indlæg? Lars Hoffmann laver en
(medgivet kort) negativ anmeldelse af en film. Det er et fint oplæg til
diskussion, hvilket er, hvad denne gruppe gerne skal bruges til.

Dit hører til hos mudderkasterne.

MVH
Jens

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 23-09-01 22:22

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> Dit hører til hos mudderkasterne.

Beklager. Jeg var i dårligere humør, end jeg troede.

Mvh. Thomas

Fra : Jens Thomsen

Dato : 23-09-01 23:35

> Beklager. Jeg var i dårligere humør, end jeg troede.

Hehe. Klassikeren. Det er jo, hvad der sker.

MVH
Jens