soverpiller til mine katte !?
Fra : stephen frederiksen

Dato : 23-09-01 17:11

Kære læsere.

Jeg har et problem, jeg skal flytte til Esbjerg, og kommer selv fra
sønderborg.
Jeg har to katte, som jeg selvfølgelig skal have med mig. Mit problem er, at
jeg skal have skaffet et par sovepiller til dem, men jeg ved ikke noget om
soverpiller til katte.
Jeg har hørt, at man kan få nogen som virker i ca. 12 timer??, passer det?!
Hvor meget koster de?.....Hvornår skal de have dem, hvornår begynder de at
virke??

Med Venlig Hilsen

Sheila

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-09-01 18:37

"stephen frederiksen" <stephen@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
passer det?!
> Hvor meget koster de?.....Hvornår skal de have dem, hvornår begynder

Se nu er katte og medicin ... dyr og medicin .....ikke noget man leger
med og forsøger sig frem med via andre, jeg ville hvis jeg var dig
kontakte min dyrlæge telefonisk og sætte ham ind i situationen og så
via ham få en recept på pillerne og vejledning i dosering ... mvh Ami

Fra : Blue & White

Dato : 23-09-01 19:41

Jeg må indrømme, at jysk geografi ikke er min stærke side, men er der virkelig så langt fra Sønderborg til Esbjerg, at man er nødt til at lægge kattene til at sove imens?
Ellers vil jeg nok sige som Anne-Marie, at du skal tale med dyrlægen om det.

--
Venlig hilsen, Niels Peter
Russian Blues of Blue & White

Fra : Mette Bjørnstad Rahm

Dato : 23-09-01 23:05

Hvorfor give kattene sovepiller ?? Du putter dem vel bare i et par
transportkasser, og kører dem fra Sønderborg til Esbjerg. Hvis de ikke er
vilde med at køre bil så skal de bare kunne og høre dig !
Det plejer altså ikke at være nødvendigt at gå så drastisk til værks.....
???

Jeg håber I finder en løsning, prøv evt. med Baldrian....men igen som de
andre skriver....spørg din dyrlæge.

Venligst

Mette

Fra : Jensen

Dato : 27-09-01 06:39

Hej Sheila

Som andre mener så burde det ikek være et problem at køre ture Esbjerg /
sønderborg med et par katte der er vågne.

Vi har fløjet med vores katte over længere distancer og med ophold i
lufthavn undervejs uden problemer, og nej de var ikke vant til det, det var
første og eneste gang (forhåbentlig).

Vi havde også betænkligheder med at lade dem være vågne, især fordi de
skulle stå i lastrummet under transportet

Vi fik af dyrlægen nogle beroligende/sovepiller og han anbefalede os at
prøve dem af 1 uges tid før rejsen.

HVOR VAR DET GODT vi gjorde det... hankatten gik total amok, da pillerne
virkere modsat på ham og gjorde han agressiv istedet. *ØV* Hunkatten var
ikke så påvirket at hun sov, hun var snarere utryk fordi hun var lidt
påvirket og ikke havde kontrol over sig selv. osse *ØV*
De sad begge i vores flykasse, i "mørke" som dyrlægen havde forskrevet.

Det endte med at vi fløj uden piller og det gik bare godt, Jeg fik dem
udleveret i mellem landings lufthavnen og de var som de "plejer"... de
kikkede en del men var ikke utrykke eller brægede ( det er siamesere *sg*).

Rejs uden piller og find dig i, hvis de vil miaue på vejen. Hav dem i en god
transportkasse med deres tæppe og/eller en trøje du har haft på ( hvis det
er dine katte *s*), tag dem ikke ud før i er fremme. Det er sket at løse
katte er smutte ud af biler under ophold på rastepladser

Hilsner Joy