Tv Out
Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 23-09-01 15:54

Jeg har et pixelview gf2 gts med s-vhs tvout.
Men jeg kan ikke få den til at virke.
Den er simpelthen bare "blanked out" når under output devices..
Nogen ideer ?

Andreas Jeppesen

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 23-09-01 16:07

"Andreas Jeppesen" <bundy42@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et pixelview gf2 gts med s-vhs tvout.
> Men jeg kan ikke få den til at virke.
> Den er simpelthen bare "blanked out" når under output devices..
> Nogen ideer ?

Er dit fjernesyn sat til, før får du ikke lov til at konfigurere det som
output device.

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 23-09-01 16:23

> Er dit fjernesyn sat til, før får du ikke lov til at konfigurere det som
> output device.

Jep, jeg har prøvet det med fjernsynet tilsluttet
No Luck..

Andreas Jeppesen

Fra : Andreas Swiatek

Dato : 23-09-01 20:18

Du skal sætte fjernsynet til og derefter skal du trykke på "Detect Devices"
så skulle der komme et signal på det fjernsyn.

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 23-09-01 20:56

"Andreas Swiatek" <Erne@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal sætte fjernsynet til og derefter skal du trykke på "Detect
Devices"
> så skulle der komme et signal på det fjernsyn.

Det har jeg også prøvet, der sker intet :(

Fra : Michael Petersen

Dato : 24-09-01 12:00

har du prøvet at tilslutte og tænde fjernsynte inden du booter PC'en? Nogle
TVout vil ikke finde fjernsynet hvis det ikke kan ´ses´ under boot'

Michael

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 24-09-01 12:38

"Michael Petersen" <mcp_dk@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> har du prøvet at tilslutte og tænde fjernsynte inden du booter PC'en?
Nogle
> TVout vil ikke finde fjernsynet hvis det ikke kan ´ses´ under boot'

Yes det har jeg også prøvet!
Det er et SVHS stik, som jeg har en konvertet til jackstik.. kan det have
noget at sige ?

Andreas

Fra : Michael Petersen

Dato : 24-09-01 12:53

> Yes det har jeg også prøvet!
> Det er et SVHS stik, som jeg har en konvertet til jackstik.. kan det have
> noget at sige ?

til jackstik? hmm mon ikke du mener phono stik !

det kaqn selvfølgelig også tænkes at dit fjernsyn ikke kan modtage svhs
signal. Selv om du konverterer kablet skal tv'et så vidt jeg husker stadig
kunne modtage s-vhs signal.

Michael

Fra : Jacob Vinter Rasmuss~

Dato : 25-09-01 00:52

nope, svhs kan kun overføres via et rent svhs kabel, og kræver en speciel
video eller fjernsyn. Det er nok en indstilling i driveren hvor du skal
vælge coaxial el lign. men det skulle ikke have noget at sige ud over
farverne. hvis den står forkert kan du få det i sort / hvid.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-09-01 23:11

> Jeg har et pixelview gf2 gts med s-vhs tvout.
> Men jeg kan ikke få den til at virke.

Nu kender jeg ikke kortet, men jeg kan sige at jeg
ikke kan få S-VHS til at virke.

Almindelige phonostik bruger jeg til fjernsyn.

Mark
His ass is so tight, when he farts only dogs can hear it.
Lenny Nero "Strange Days"

Fra : Ink

Dato : 24-09-01 18:26

On Sun, 23 Sep 2001 16:54:14 +0200, "Andreas Jeppesen" <bundy42@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>Men jeg kan ikke få den til at virke.
>Den er simpelthen bare "blanked out" når under output devices..

I manualen til mit PixelView står der:
"The graphics card needs to see real 75 ohms AV input..."

Det er måske det kabel du bruger, som ikke har de "ohm" der skal til ??

Du kan bruge programmet Tvtool ( http://www.tvtool.de/ ),til at åbne s-vhs
udgangen manuelt.
--
Henrik

Fra : Michael Petersen

Dato : 26-09-01 15:00

> I manualen til mit PixelView står der:
> "The graphics card needs to see real 75 ohms AV input..."
>
> Det er måske det kabel du bruger, som ikke har de "ohm" der skal til ??

Det har ikke noget med kablet at gøre men med AV indgangen på fjernsynet.

> Du kan bruge programmet Tvtool ( http://www.tvtool.de/ ),til at åbne s-vhs
> udgangen manuelt.

Enig TVtool er et rigtig godt program

Michael