USB som lydindgang?
Fra : hanric

Dato : 23-09-01 09:57

Hej,

Er der nogen her som ved hvorvidt det vil være muligt at slutte exempelvis
lydudgang fra grammofon, tape ell. lign. til en mac via en USB port? Vil
lyden om muligt være mono eller stereo?

Tak for hjælpen.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-09-01 12:20

hanric <hanric2000@delete.no.spam.yahoo.com> writes:

> Er der nogen her som ved hvorvidt det vil være muligt at slutte
> exempelvis lydudgang fra grammofon, tape ell. lign. til en mac via
> en USB port? Vil lyden om muligt være mono eller stereo?

Det burde snildt kunne lad sig gøre (både med mono og stereo), men
kræver en stump hardware, der konverterer den analoge lyd til et
digitalt signal, som USB-porten forstår. Jeg kender ikke prisen på en
sådan dims.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Gerhard

Dato : 23-09-01 20:40

> [...]
> kræver en stump hardware, der konverterer den analoge lyd til et
> digitalt signal, som USB-porten forstår. Jeg kender ikke prisen på en

Jeg har fundet en passende hardware på
http://www.griffintechnology.com/audio/imic_main.html, men kunne endnu ikke
finde frem til en dansk distributør...
--
Gepi (at) get2net (dot) dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-09-01 22:43

rGerhard <gepi@get2net.dk> wrote:

> Jeg har fundet en passende hardware på
> http://www.griffintechnology.com/audio/imic_main.html, men kunne endnu ikke
> finde frem til en dansk distributør...

griffen sælger på postorde til udlandet inkl dk, hvis du har VISA eller
lign. - jeg har flere gange bestilt produkter derfra uden problemer.
Griffen sender endda med USP og jeg har ikke oplevet af få en
toldopkrævning på pakken, endnu

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 24-09-01 10:40

Morten Reippuert Knudsen <morten@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> lign. - jeg har flere gange bestilt produkter derfra uden problemer.
> Griffen sender endda med USP og jeg har ikke oplevet af få en

"Dimsen" sælges gennem Supply Services og forhandles sikkert af alle
Mac-forhandlere i DK - heriblandt undertegnede.

Men den er desværre herre-dyr i forhold til US-prisen!

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : (Sebastian Loeck

Dato : 23-09-01 21:24

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> [...]

Det kræver en hardware dims. Der findes rigtig mange eksterne lydmoduler
til Mac siden iMac kom. Det kommer lidt an på hvad dine krav er
(16/24/48 bit lyd? 48/98/128bit oversampling....).
Et modul der svarer til iMac sound (16bit 48bit oversampling stereo)
koster ikke alverden. Spørg hellere i en musikerbutik end i en
computerforretning.

Sony leverer sådan noget med deres top Mini-disk player.

minidisco
http://www.minidisco.com/miniordermp3.html
har en USB -2- analog lyd modul til USD 40
og en USB - 2 opto lud til USD 60

Jeg vil der helst købe en motu 828, så er der endelig plads til alle
kanaler. Og husk nu at mic, line og phono har forskellige signaler. Det
nemmeste er nok at tilslutte computeren på forsærkerens anden
tapeud/indgang.

hilsen
Sebastian

Fra : Richard Nees