Belgiske vafler - DE RIGTIGE!!!
Fra : VideoStabilizer danm~

Dato : 23-09-01 09:19

Er der nogen her har opskriften på Belgiske vafler som dem man kan købe bla.
på Strøget? Jeg har fundet et par stykker på bla. sol.dk men det er ikke de
rigtige opskrifter, vaflerne får slet ikke den karamel-overflade. Hvis
opskriften ikke er at finde, kan man så købe dejen?

Lauritzen

www.videostabilizer.dk

Fra : IT-Sektionen

Dato : 24-09-01 17:12

VideoStabilizer danmark skrev i meddelelsen <9ok5pq$f8j$1@sunsite.dk>...
> [...]
>rigtige opskrifter, vaflerne får slet ikke den karamel-overflade. Hvis
>opskriften ikke er at finde, kan man så købe dejen?

Hmm ... karamel-overflade... kan det tæmkes at vafeljernet drysses med
flourmelis inden dejen hældes i. Næ det er nog ikke nogen god ide.

Jeg tror det er mængden af sukker, som er afgørende, men er nok ude på
gyngende grund.

En kok ville kanske drysse med flourmelis og så anvende en blæselampe.

Nuvel jeg har ikke selv så stor kendskab, men jeg har fundet nogle andre
sider end sol's så hvem ved... bemærk især den første af de engelske hvor i
der bla. står... "The "sugar" waffles are much sweeter; they are smaller
again and no yeast is used for the dough (they are usually called "waffles
from Liege")."

Dansk
http://www.dk-knowhow.dk/kogebog/opskrifter/1211.html
http://www.lisoe.dk/opskrifter/Kager/belgiske_vafler.htm
http://home4.inet.tele.dk/k-arvid/kage/kg6.htm
Engelsk
http://www.geocities.com/SoHo/2830/bbwaff.html (gode tips)
http://www.travelguides.com/bandb/recipes/data/bk384.html
http://breadrecipe.com/AZ/BlgnWffls.asp
http://www.bdgtax.com/waffle.html
http://www.bbonline.com/nh/glynnhouse/recipe1.html
http://www.virtualcities.com/ons/nh/w/nhw35012.htm
http://www.bdgtax.com/lfwaffle.html (fedt fattige)
http://vegetarian.about.com/library/breakfast/pbelgianwaffles.htm
(gluten-fri)
http://www.bestangeland.com/recipes/belgianwaffles.html

Fransk
http://www.eurobru.com/visit384.htm
http://www.taty.be/rec4/gaufresbru.htm
http://hades.fltr.ucl.ac.be/recettes/boulangerie/couques/GAUFRES2.html

Mvh - Jørgen

Fra : Esben

Dato : 01-10-01 14:51

"IT-Sektionen" <no@mail.nn> wrote in message
> bla.
> >
> Hmm ... karamel-overflade... kan det tæmkes at vafeljernet drysses med
> flourmelis inden dejen hældes i. Næ det er nog ikke nogen god ide.

Hm! Den karameloverflade synes jeg netop gør at vaflerne ikke smager som
rigtige belgiske vafler.

--
Esben