SMTP-server
Fra : Duck

Dato : 22-09-01 20:02

Hej Alle.

Jeg har en bærbar som jeg slæber rundt når jeg er på arbejde/studie/hjemme,
og bruger outlook express som emailklient. Mit problem er bare at hver gang
jeg skifter udbyder (dvs. hver gang jeg flytter computeren - et par gange om
dagen) - så skal jeg ind under funktioner/konti/smtp for at sætte min server
op. Er der nogen der har en ide til en løsning??

mvh.
Jakob

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-09-01 20:15

"Duck" <hest@fisk.dk> writes:

> [...]
> dagen) - så skal jeg ind under funktioner/konti/smtp for at sætte min server
> op. Er der nogen der har en ide til en løsning??

1. Installér en lokal SMTP-server (dårlig løsning, hvis modtagerens
SMTP-server er nede).

2. Sæt selv en SMTP-server op på en maskine der er på nettet hele
tiden (fx på en ADSL), og sæt noget smtp-auth op, så du skal logge
ind med brugernavn/password for at sende mail.

--
Jacob - www.bunk.cc
People who make no mistakes do not usually make anything.

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-09-01 08:41

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

>1. Installér en lokal SMTP-server (dårlig løsning, hvis modtagerens
> SMTP-server er nede).

1a. Installer en lokal SMTP-server, som bruger den aktuelle udbyders
SMTP-server som smarthost. Vel at mærke helst en SMTP-server, som
kan konfigureres via en bat-fil eller lignende.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-09-01 12:02

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> 1a. Installer en lokal SMTP-server, som bruger den aktuelle udbyders
> SMTP-server som smarthost. Vel at mærke helst en SMTP-server, som
> kan konfigureres via en bat-fil eller lignende.

Men så skal du stadig til at ændre opsætningen efter hvilken udbyder
du bruger på det pågældende tidspunkt. Det eneste der skulle gøre det
bedre end bare at ændre det i sit mailprogram er som du skriver, hvis
du kan scripte det, fx når forbindelsen kommer op, så køres der lige
et script der ændrer konfigurationen af SMTP-serveren.

--
Jacob - www.bunk.cc
My mind is making ashtrays in Dayton ...

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-09-01 13:37

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

>Det eneste der skulle gøre det
>bedre end bare at ændre det i sit mailprogram er som du skriver,

Ja, det var jo netop derfor, jeg skrev det...

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-09-01 13:53

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> Ja, det var jo netop derfor, jeg skrev det...

Jeg ville blot understrege at det kræver en SMTP-server, som man kan
ændre konfiguration på i slutningen af et dial-script eller noget for
at det giver mening.

At man bare installerer en SMTP-server, så man kan smarthoste til
udbyderens mailserver giver ikke den store mening i sig selv i dette
tilfælde.

--
Jacob - www.bunk.cc
Your present plans will be successful.

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-09-01 19:46

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

>At man bare installerer en SMTP-server, så man kan smarthoste til
>udbyderens mailserver giver ikke den store mening i sig selv i dette
>tilfælde.

Ja, det var jo netop derfor, jeg skrev "vel at mærke osv.".

(Er det kun mig, der har en fornemmelse af deja vu?)

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-09-01 20:11

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> (Er det kun mig, der har en fornemmelse af deja vu?)

Nej, lad os bare stoppe cirklen her ...

--
Jacob - www.bunk.cc
Whom computers would destroy, they must first drive mad.