Computer avls program
Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 18-01-01 00:01

Hej NG

Er der nogen som erfaringer med et avlsprogram til computeren, hvor man
kan indtaste alle mulige og umulige dataer om hunden(e) - og så lave
søgninger på indavlsgrader og lign. ?

Måske har I til og med også kendskab til sådanne program på DANSK eller
evt. lavet i Skandinavien, da jeg kun har kunnet finde amerikanske
programmer, der har alt for meget tingeltangel med fra den Amerikanske
Kennel Klub, som jeg ikke er interesseret i at få.

Hvad er prisen på sådanne programmer ? Kan man evt. få dem som shareware
eller freeware programmer ?

Håber at der er nogle derude som ved lidt....

Med venlig hilsen

Iben

Fra : Jørn Olsen

Dato : 18-01-01 00:11

Hei
Norsk Kennel Klub har et databaseprogram på Norsk, du finner info om det her
: www.nkk.no

Med Vennlig Hilsen
Jørn Olsen
Josera Norge AS
www.josera.no

Internationalt :
Josera Erbacher GmbH
www.josera.de

Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 18-01-01 00:35

Hej Jørn

Jeg kan desværre ikke komme ind på http://www.nkk.no - ser ud som om siden er
nede lige i øjeblikket ?

MVH

Iben

<cut>

> Hei
> Norsk Kennel Klub har et databaseprogram på Norsk, du finner info om det her
> : www.nkk.no

<cut slut>

Fra : J. K. J

Dato : 18-01-01 00:47

Hej Iben
Prøv igen - hos mig virker den udemærket (get2net)
Hilsen
Jørgen

Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 18-01-01 14:41

Hej Jørgen

Sjovt nok - lige efter jeg skrev i går - der kunne jeg godt lukke siden op i
Netscape - men ikke Explorer ! *smiler lidt*
Ja godt man har begge.
Og nu virker linket også i Explorer. Ja livet skal ikek være nemt...
hilsen
Iben

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 18-01-01 13:46

> Norsk Kennel Klub har et databaseprogram på Norsk, du finner info om det
her
> : www.nkk.no

hej - hvor finder man et databaseprogram her? er det ikke kun for norske
hunde, der er registrede i NKK?

Hilsen Pia

Fra : Jørn Olsen

Dato : 18-01-01 18:57

Programmet heter DOGBASE, og kan kjøpes fra NKK, både med og uten innlagte
data tror jeg, det som vises på NKK er DOGWEB, det er noe annet.

Med Vennlig Hilsen
Jørn Olsen
Josera Norge AS
www.josera.no

Internationalt :
Josera Erbacher GmbH
www.josera.de

Fra : x Vuf x

Dato : 18-01-01 10:12

Thu, 18 Jan 2001 00:00:35 +0100, Iben Marianne Krarup Pedersen wrote:

> [...]
>Kennel Klub, som jeg ikke er interesseret i at få.
>Hvad er prisen på sådanne programmer ? Kan man evt. få dem som shareware

Ja der findes et dansk program. Det er bygget op over katte.
Det hedder Petbreeder og kan hentes på hjemmesiden eller man
kan skrive til poul.e.jensen@get2net.dk .
Jeg kan ikke få det til at virke, men det kan jo være,
at det er mig, der kludrer.
Vil du købe det efter afprøvningen, koster det kr.500,-.

--
Mvh Sonja sonpet@***image.dk fjern de 3 ***
http://home.worldonline.dk/~sonpet/

Fra : Hybrid

Dato : 18-01-01 18:50

Jeg bruger et amerikansk program som hedder pedigree, det er et freeware
(eller hugware som han kalder det)det inderholder bl.a. følgende:

General

Records: Litter Record, Medical Record, Ownership Record, Show/Trial Record

Procedures:
Menu Bar
Index Number
Dog List and Name Box
File Opening Mode
Note Files
Merging Dog Lists
Importing Dog Lists
Searching the Dog List

Organizing the Files
Printing Pedigree or Progeny Files
Building Pedigrees using Templates
Printing Entry Forms
Picture Box
Opening and Saving Pictures
Entering Titles
Scanning the Pedigree
Coefficient of Inbreeding
findes på http://www.geocities.com/willowind_dals/pedigree.html

ellers er der et norsk program som hedder Infohund, jeg ved ikke om det er
det, de andre henviser til.
http://www.hundeguiden.com/shop/infohund.htm

Mvh Carina

Fra : Carsten Stage

Dato : 18-01-01 21:41

Iben Marianne Krarup Pedersen wrote:

> Er der nogen som erfaringer med et avlsprogram til computeren, hvor man
> kan indtaste alle mulige og umulige dataer om hunden(e) - og så lave
> søgninger på indavlsgrader og lign. ?

Programmet TopDog er dansk og laves af:

   Jette Holm Jensen
   5929 0750
   ulvsholm@image.dk

Jette er kendt for sine Ulvsholm Irsk Ulvehund

Hilsen
--
Carsten Stage
Tai-Vong Lhasa Apsos

Fra : Stine

Dato : 18-01-01 23:40

Prøv at kigge på dette link : http://home.worldonline.dk/~lifeline/
Det er på dansk.

Fra : N/A

Dato : 20-01-01 13:48

Fra : x Vuf x

Dato : 20-01-01 13:48

Thu, 18 Jan 2001 19:15:31 +0100, Nielsen Møn wrote:

>Jeg bruger Winfamily, et dansk slægtsforskningsprogram,
>som jeg i sin tid downloadet et tillægsprogram til, så det hed
>dyr i stedet for mennesker, man kan download det på
>http://danmark.winfamily.com/
>det eneste det ikke kan er at udskrive, så må man betale for det.
>Prøv det.

Hvor fandt du tillægsprogrammet? Og hvad hedder det?

--
Mvh Sonja sonpet@***image.dk fjern de tre *
http://home.worldonline.dk/~sonpet/