Fejl i script
Fra : Kim Biledgaard

Dato : 21-09-01 23:31

Jeg har netop renoveret min hjemmeside, og den har virket fint under hele testfasen på min egen maskine. Nu har jeg uploaded hjemmesiden til min IP (get2net) og pludselig melder min browser fejl i alle scripts.

Website er oprindeligt lavet i GoLive og testet med Explorer 5.0 på een maskine - ingen problemer, så længe jeg kører lokalt
Da jeg derefter fik problemer efter upload prøvede jeg i stedet at importere hele websitet ind i FrontPage. Her kan jeg vælge at vise sitet i browser (Explorer 5.5) og alle scripts kører også perfekt.
Men når jeg uploader og derefter prøver at indlæse siderne via nettet, så dukker alle scriptsfejlene pludselig op igen.

Er det Get2Nets server, som giver problemer? Eller overser jeg noget indlysende? Hvorfor virker det fint med filerne på harddisken, men ikke via nettet - på samme maskine og med samme browser?!

Adressen til min hjemmeside er http://hjem.get2net.dk/biledgaard

mvh

Kim Biledgaard
email: biledgaard@get2net.dk

Fra : jopa

Dato : 22-09-01 09:07

"Kim Biledgaard" skrev bla.
Er det Get2Nets server, som giver problemer? Eller overser jeg noget
indlysende? Hvorfor virker det fint med filerne på harddisken, men ikke via
nettet - på samme maskine og med samme browser?!

Du har fejl i dit script, alene på indgangssiden er der fejl i 3 linier.

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Kim Biledgaard

Dato : 22-09-01 10:27

Scriptet er generet af GoLive, FrontPage godkender det også, kan også vise det inde på fanebladet 'Eksempel' uden problemer - det virker fint med filerne lokalt på harddisken, men ikke når filerne er uploadet. Det er DET, som undrer mig!

mvh
Kim Biledgaard

Fra : jopa

Dato : 22-09-01 10:47

"Kim Biledgaard" skrev bla...
[...]

Nu har jeg ikke FrontPage eller GoLive, men du har en bunke JavaScript fejl
på alle siderne, altså ikke kun på indgangssiden.
Det er nogen syntaks fejl med videre, som jeg desværre ikke umiddelbart kan
hjælpe dig med.
Det ville kræve lidt tid

Det er det der desværre sker med de programmer som du nævner, man har ikke
styr på hvad man egentlig laver.
Dette sagt uden at ville starte en "religionskrig" For programmerne er
sikkert udemærkede, hvis ellers man selv bagefter
kan rette sin kode.
Jeg kan forøvrigt ikke rigtigt forstå at du overhovedet behøver at have
nogen script på din indgangsside.
Prøv at fjerne scriptet på indgangssiden til at starte med.

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Kim Biledgaard

Dato : 22-09-01 15:38

Vi kan hurtigt blive enige om, at der er fejl i scriptet. Og du har også ret i, at der ikke skal være noget script på indgangssiden (eller mange andre af de steder, der er placeret scripts)
Det er GoLive, som er en bette gris. Koden er nemlig levninger efter funktioner, som er blevet fjernet senere i sidelayoutet. Blot rydder programmet ikke op i koden, så det har jeg efterfølgende gjort pr håndkraft, som du også nævner.

Mit "fortvivlelse"går mere på det faktum, at jeg ikke har kunnet fange fejlene hverken i GoLive eller FrontPage før opload af siderne. Det ville jo være rart at man kunne tjekke tingene af mens filerne stadig ligger lokalt i stedet for at skulle uploade hele skidtet først! Men ingen af de to programmer melder om nogen fejl ved brug af de indbyggede fejlfindingsværkstøjer ... øv!
Men som du også skriver, så er programmerne altså ikke altid lige flinke til at rydde op. Sidelayoutet ser fint ud, men HTML'en bagved er åbenbart ind i mellem noget værre griseri. Og det skal man åbenbart bare finde sig i indtil videre - eller hva'?

mange hilsner
Kim Biledgaard

Fra : jopa

Dato : 22-09-01 16:03

"Kim Biledgaard" skrev bla..

[...]

Sæt altid dine Script/JavaScript's ind manuelt via Notepad eller lignende,
så kan det da ikke gå helt galt.

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-09-01 23:35

Frontpage vil ikke forsøge at rette i et script som det ikke selv har
genereret, så at loade sider i denne vil ikke hjælpe noget.