hvilken formatering kræver yd linux ?
Fra : Jakob H K

Dato : 21-09-01 19:49

Jeg er ikke helt sikker på hvilken formatering jeg skal give den
partition hvor jeg vil installere yd linux. På deres hjemmeside fremgår
at man skal vælge "unallocated" men hvad er det ?

Kan man se andre partitioner på maskinen når man kører linux. Specielt
er jeg interesseret i om det er muligt at have partitioner der kan
anvendes af både macos og linux så filer kan deles. Hvis dette er muligt
hvordan skal en sådan partion være formateret ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 21-09-01 20:20

On Fri, 21 Sep 2001 20:48:42 +0200, Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Jeg er ikke helt sikker på hvilken formatering jeg skal give den
> partition hvor jeg vil installere yd linux. På deres hjemmeside fremgår
> at man skal vælge "unallocated" men hvad er det ?

Det' fjong at kalde den "unallocated" i Apples drivesetup. Senere bør
YDL kunne hitte ud af at formattere partitionen i ext2 (måske Reiser?
eller andet?), sådan er det i hverfald med LinuxPPC og Suse 7.1 på PPC.

> [...]
> anvendes af både macos og linux så filer kan deles. Hvis dette er muligt
> hvordan skal en sådan partion være formateret ?

Når du arbejder under Linux kan du mounte Apples HFS-partitioner og
dermed dele en stump harddisk mellem de to OS'er; Linux kan ikke mounte
HFS+. MOL (Mac On Linux) kan dog fint afvikles fra en HFS+ partition.

God fornøjelse med YDL. Skriv igen hvis du har spørgsmål.

-j
[på vej til RUC-fest]

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Jakob H K

Dato : 21-09-01 22:41

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Det' fjong at kalde den "unallocated" i Apples drivesetup. Senere bør
> YDL kunne hitte ud af at formattere partitionen i ext2 (måske Reiser?
> eller andet?), sådan er det i hverfald med LinuxPPC og Suse 7.1 på PPC.

Det hjalp mig ikke så meget (måske fordi jeg har et dansk system).
Drivesetup, er det diskværktøj, og hvis ja, hvad modsvarer så
"unallocated" ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 22-09-01 14:25

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Det hjalp mig ikke så meget (måske fordi jeg har et dansk system).
> Drivesetup, er det diskværktøj, og hvis ja, hvad modsvarer så
> "unallocated" ?

Ved ikke hvad det hedder på dansk, men det er nederste punkt på menuen,
hvor du vælger hvilket format partitionen skal være.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Jakob H K

Dato : 23-09-01 09:01

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Ved ikke hvad det hedder på dansk, men det er nederste punkt på menuen,
> hvor du vælger hvilket format partitionen skal være.

Tak skal du have. Det hedder "ingen" så vidt jeg kan se

Hygge

Jakob H K