Snyder Stofanet med FlexRate?
Fra : The Ant

Dato : 21-09-01 19:16

Jeg havde for nogle måneder siden mistænkt Stofanet for at fifle lidt
med deres målinger af nettrafik, så jeg installerede DU-meter d. 1/9.
Her til aften lukker Stofanet så forbindelse, alt imens at DU-meter
viser at der har været 3758Mb trafik sammenlagt upstream + downstream.

Så umiddelbart mangler jeg 242Mb som jeg har betalt for. Andre der har
været ude for samme ting? Eller kunne det tænkes at DU-meter måler
forkert uden at andre end mig har opdaget det?

Fra : Kim Chrestensen

Dato : 22-09-01 09:40

> [...]
> været ude for samme ting? Eller kunne det tænkes at DU-meter måler
> forkert uden at andre end mig har opdaget det?

Stofa tæller nok, bare et gæt fra min side, det overhead med som der er på
TCP/IP protokollen hvor DU-meter kun tæller de reelle data.

Mvh

KC

Fra : Jesper Sloth

Dato : 22-09-01 10:12

"Kim Chrestensen" <cyric@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Stofa tæller nok, bare et gæt fra min side, det overhead med som der er på
> TCP/IP protokollen hvor DU-meter kun tæller de reelle data.
>
> Mvh
>
> KC

Hej

Ja det gør de + at DUMeter tæller lidt mindre end f.eks. Onlinemonitor gør
det: Jeg har haft begge til at køre parallelt og Onlinemonitor tæller mere
"korrekt" resultatet bliver tættere på Stofa's resultat.

Mvh

Jesper

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-09-01 16:41

"Kim Chrestensen" <cyric@mail.tele.dk> wrote:

>Stofa tæller nok, bare et gæt fra min side, det overhead med som der er på
>TCP/IP protokollen hvor DU-meter kun tæller de reelle data.

Nej. DU Meter (min version i hvert fald), medtæller også ip-headere
(som det i øvrigt er rimeligt nok at regne med i takseringen på en
ip-forbindelse).

Men trafikken er måske pakket ind i yderligere en protokol?

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Erik Lundgaard

Dato : 22-09-01 13:04

> Så umiddelbart mangler jeg 242Mb som jeg har betalt for. Andre der har
været ude for samme ting? Eller kunne det tænkes at DU-meter måler forkert
> [...]

Jeg har den opfattelse, at Stofanet ikke måler for meget. Jeg har også haft
DU meter kørende parralelt med Stofanet. Det viste sig, at DU meter målte ca
10 % mere end Stofanet. Derfor mener jeg, at Stofanet på dette grundlag ikke
"snyder" med mlåingen.

Erik