overvågning af villa
Fra : Lars Nørgaard

Dato : 21-09-01 10:07

Jeg har før skrevet til denne newsgruppe ang. mit problem.
Der kom også et par svar, jeg syntes bare ikke det var noget jeg kunne bruge
til noget.
Det jeg skal bruge er et kamera som kan ta 2 til 10 billeder pr. sek og
ligge dem ned på harddisken.
Kameret skal kun tage billeder når der bevægelse foran det, eks hund, kat,
postbud, skraldemand eller det helt vigtige indbrudstyve.
kameratet skal op at køre sammen med min Falck/securitas alarm, så kameraet
kun tager billeder når alarmen er aktiv.
Det skal ikke være et eller andet billig webkamera med et hvor billederne
kan bruges bagefter hvis det bliver nødvendigt
Så det jeg gerne vil vide noget omkring er, hvor sådan udstyr købes og er
der nogen der har erfaringer med sådanne systemer
--

Med venlig mac hilsen

larsn@os.dk

Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 21-09-01 21:11

Hej
Evt. http://www.x10.com/homepage.htm , http://www.webconx.com/x10/ og
http://www.mousehouse.net/ha-products.asp .
Hvis ovenstående er overkill og misforstået så skal du evt. have noget software
som er i stand til at detektere bevægelser/ændringer i billedet hvorefter det
gemmer "frames" på din disk.
Du kan evt. også bare bruge et mekanisk defekt videokamera i stedet for at købe
et web-kamera - afhængig af hvor meget det må fylde.
Du skriver ikke noget om hvilken pc du bruger, så det er lidt svært at hjælpe
dig yderligere.

Mvh.
MacAllan

Fra : Neumann, Thomas

Dato : 22-09-01 00:11

Lego WebCam kan det du efterlyser. Men om det virker på Mac ved jeg ikke.
Du kan jo få fat i softwaren og så selv indsætte det kamera du har lyst =
bedre kvalitet.
Kameraet og software "snakker sammen" via USB

Thomas , konverteringsvillig pc-nød