R520m firmwareupdate
Fra : Volker Dawideit

Dato : 21-09-01 16:17

Der er lige kommet ny firmware til r520m (oplyser Ericsson Support i mail),
den hedder R2M. Hvordan (og hvor) er det nu lige jeg kan få foretaget
opdateringen?
Mvh. Volker

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 21-09-01 22:14

Hej

"Volker Dawideit" <vd@c.dk> wrote:

>Der er lige kommet ny firmware til r520m (oplyser Ericsson Support i mail),
>den hedder R2M. Hvordan (og hvor) er det nu lige jeg kan få foretaget
>opdateringen?

Hvor i landet bor du ? - et godt bud ville være TDC's 'kæde'
Telecomcenter, de har afd. flere stader i landet, kig efter dem på
nettet, de er autoriseret Ericsson servicecenter, og foretager
opdateringen medens du venter.

Hm - Syntes jeg læste idag at Ericsson har stoppet produktionen af den
model, ihvertfald til EU markedet.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Volker Dawideit

Dato : 21-09-01 23:37

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> wrote in message

> [...]
> Telecomcenter, de har afd. flere stader i landet, kig efter dem på
> nettet, de er autoriseret Ericsson servicecenter, og foretager

Jeg bor i Svendborg, så jeg vil prøve Telecomcentret i Odense. Tak for
tipset Ole.

> Hm - Syntes jeg læste idag at Ericsson har stoppet produktionen af den
> model, ihvertfald til EU markedet.

Selv hm! Det kan jo i givet fald betyde at de så ikke supporter denne model
mere og at jeg (igen) har været til grin for mine penge. Hvor har du læst
det ?

Her kan du se hvad Ericsson kundeservice skriver:

>Kære Hr eller Fru.

>Tak for at du kontaktede Ericsson på World Wide Web.

>Svar:
>Der er lige kommet en ny programversion som hedder R2M. Prøv at opdatere
den og se >om det ikke skulle fungere.

>Med venlig hilsen
>/Joen Skipper

>Customer Service Danmark
>Ericsson Mobile Communications
>email: support.dk@consumer.ericsson.com
>web: http://www.ericsson.com
>Phone : +45 33883399

Det var de ca. 14 dage om at svare på. Nå.

Mvh. Volker

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 22-09-01 22:27

> [...]

>mere og at jeg (igen) har været til grin for mine penge. Hvor har du læst

Det var i et nyhedsbrev fra magasinet "Mobil" - se heruder:

<copy>

R520 SNART VÆK FRA BUTIKKERNE
Ericssons første GPRS-telefon - R520m- er snart blot et minde.
Ericsson vil ikke producere flere telefoner til det europæiske
marked, meddeler mobilproducenten i dag til Mobil.
--> http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?sid=1&id=3350
</copy>

--
M.v.h. Ole®

Fra : SpiFF

Dato : 25-09-01 14:17

Ericsson vælger at stoppe produktionen af denne telefon, fordi de har T39m,
som har stortset har alle samme funktioner som R520m...

SpiFF

Fra : Vike

Dato : 25-09-01 16:28

Stort set, men så vidt jeg kan se mangler Ericsson nu en Bluetooth/GPRS
telefon med diktafon. Svært for mig at undvære når man skal "notere" et
navn og nummer i farten.

Fra : Volker Dawideit

Dato : 25-09-01 21:47

Jeg har nu fået opgraderet firmwaren fra R2D til R2M i Telecomcentret i
Odense. Det tog 10 min, to kopper kaffe mens jeg ventede og var forøvrigt
gratis. Det lader til at softwaren nu er væsentlig mere stabil og at pop3
funktionen virker efter hensigten, forudsat man nulstiller alt efter
opgraderingen.
Mvh. Volker

Ps. Den dér T39 er da ikke lavet til velvoksne mandehænder, vel?

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 25-09-01 22:25

"Vike" griflede:
> Stort set, men så vidt jeg kan se mangler Ericsson nu en Bluetooth/GPRS
> telefon med diktafon. Svært for mig at undvære når man skal "notere" et
> navn og nummer i farten.

Det, du nævner har Ericson T39 da alt sammen?!! Men det er jo så det.....

Hygge...
Daniel

Fra : Vike

Dato : 26-09-01 09:03

Hej Daniel

Ja, det har jeg nu fundet ud af, men Ericsson gør sandt for dyden ikke et
stor nummer ud af at offentliggøre det

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 29-09-01 16:14

> Det, du nævner har Ericson T39 da alt sammen?!! Men det er jo så det.....

Hej Daniel

Alt har den nu ikke, den har som en anden lige har skrevet ikke diktafon, og
mangler også "speakerphone".. men det kan så diskuteres hvor vidt det kan
bruges :) Men det er i princippet skide smart at man kan ligge den på bordet
og snakke alligevel, og lyden er høj nok. Der er en sensor som slår dette
fra når noget kommer indenfor en rækkevidde af 20 cm fra højttaleren. Denne
sensor kan også benyttes når man bruger vækkeur, som snooze! Ret smart!

mvh

Lasse