/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Final fantasy
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 21-09-01 15:23

Så lige subjekt idag.
Den kan sq ikke hamle op med film , hvor skuespillerne ikke er animeret.
Men om nogle år , så bliver det nok et tæt løb.

Syntes dog , at videnskabsmanden minder uhyggeligt meget om den gamle fra
diablo 2

--
Hygge
Martin



 
 
Christian (22-09-2001)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 22-09-01 01:13

Så kender du ikke nok til Final Fantasy universet....tsk tsk

Den er kanon !

"Martin Jørgensen" <mastermind@superbruger.dk> wrote in message
news:Q2Iq7.1300$sE.55009@news000.worldonline.dk...
> Så lige subjekt idag.
> Den kan sq ikke hamle op med film , hvor skuespillerne ikke er animeret.
> Men om nogle år , så bliver det nok et tæt løb.
>
> Syntes dog , at videnskabsmanden minder uhyggeligt meget om den gamle fra
> diablo 2
>
> --
> Hygge
> Martin
>
>



Ricky (22-09-2001)
Kommentar
Fra : Ricky


Dato : 22-09-01 22:28

> Den kan sq ikke hamle op med film , hvor skuespillerne ikke er animeret.
> Men om nogle år, så bliver det nok et tæt løb.
Ja!
Jeg synes det er underligt at vi på et tidspunkt kan begynde at være fan af
animationer. Tænk at synes at en animation spiller godt.
Eller at personer kan bliver kendte kun på grund af at de lægger stemme til
en animation.

- ricky



mpz (23-09-2001)
Kommentar
Fra : mpz


Dato : 23-09-01 15:18


"Ricky" <ricky@rickym.dk> skrev i en meddelelse
news:xo7r7.1616$sE.144367@news000.worldonline.dk...
> > Den kan sq ikke hamle op med film , hvor skuespillerne ikke er animeret.
> > Men om nogle år, så bliver det nok et tæt løb.
> Ja!
> Jeg synes det er underligt at vi på et tidspunkt kan begynde at være fan
af
> animationer. Tænk at synes at en animation spiller godt.

Er der nogle som ved hvordan de animerede figurerne? Har de brugt de der
"body suits" hvor en levende skuespillers bevægelser bliver overført til
computeren? Nogle af bevægelserne ser jo lidt klodsede og falske ud, så de
har sikkert ikke lavet det på den måde (?)




Tomas O. (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Tomas O.


Dato : 23-09-01 17:01

hej mpz din &%¤/&%¤ du skrev:

>
> "Ricky" <ricky@rickym.dk> skrev i en meddelelse
> news:xo7r7.1616$sE.144367@news000.worldonline.dk...
>> > Den kan sq ikke hamle op med film , hvor skuespillerne
>> > ikke er animeret. Men om nogle år, så bliver det nok et
>> > tæt løb.
>> Ja!
>> Jeg synes det er underligt at vi på et tidspunkt kan begynde
>> at være fan af animationer. Tænk at synes at en animation
>> spiller godt.
>
> Er der nogle som ved hvordan de animerede figurerne? Har de
> brugt de der "body suits" hvor en levende skuespillers
> bevægelser bliver overført til computeren? Nogle af
> bevægelserne ser jo lidt klodsede og falske ud, så de har
> sikkert ikke lavet det på den måde (?)

De der 'bodysuits' har de brugt jo. Se mere info her:
http://www.finalfantasy.com/

--
Hilsen Tomas O.
Thorbjørn Ravn Andersen fra skadestuen med foden i laser:
Det er altid fascinerende at se nogen sigte meget
omhyggeligt, og herefter skyde sig i foden.


Tim Christensen (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 23-09-01 20:54


"mpz" <mpz@get2net.dk> wrote in message
news:Udmr7.8729$lk7.155902@news.get2net.dk...
>
> Er der nogle som ved hvordan de animerede figurerne? Har de brugt de der
> "body suits" hvor en levende skuespillers bevægelser bliver overført til
> computeren? Nogle af bevægelserne ser jo lidt klodsede og falske ud, så de
> har sikkert ikke lavet det på den måde (?)
>
Jo, de har brugt motion-caption, til at animere personerne.



mpz (23-09-2001)
Kommentar
Fra : mpz


Dato : 23-09-01 23:25


"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse
news:3bae3def$0$220$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jo, de har brugt motion-caption, til at animere personerne.

øv :} ..det er da næsten lidt 'skuffende' ..eller, ok.. det må være
dragterne som på en eller anden måde får dem til at bevæge sig lidt mere
'kunstigt' end de normalt ville gøre.. og måske tanken om at "nu skal vi
rigtig bevæge os ja vi skal".. eh..




Tim Christensen (24-09-2001)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 24-09-01 00:14


"mpz" <mpz@get2net.dk> wrote in message
news:Qmtr7.9145$lk7.160699@news.get2net.dk...
>
> "Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse
> news:3bae3def$0$220$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jo, de har brugt motion-caption, til at animere personerne.
>
> øv :} ..det er da næsten lidt 'skuffende' ..eller, ok.. det må være
> dragterne som på en eller anden måde får dem til at bevæge sig lidt mere
> 'kunstigt' end de normalt ville gøre..

Det tror jeg ikke, i moderne systemer er det ikke en tung dragt med
ledninger. I dag har man små sensorer og trådløse sensorer.

og måske tanken om at "nu skal vi
> rigtig bevæge os ja vi skal".. eh..

Ja, det er selvfølgelig svært at bevæge sig naturligt i en unaturlig
situation. Derudover udtrykker mennesker jo også følelser igennem deres
krobssprog, hvilket gør at hvis MC-artisten ikke spiller skuespil kan de
komme til at virke meget kunstigt fx. Hvis en person går ens uanset og
han/hun er glad, vred eller nedtrykt. Jeg har ikke set FF så jeg kan ikke
rigtigt sige nogen om hvorfor at det virker kunstigt, i den film.

Mvh

Tim



Nikolaj Borg (24-09-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 24-09-01 12:45

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> wrote in message
news:3bae6cbf$0$80762$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > øv :} ..det er da næsten lidt 'skuffende' ..eller, ok.. det må være
> > dragterne som på en eller anden måde får dem til at bevæge sig lidt mere
> > 'kunstigt' end de normalt ville gøre..
>
> Det tror jeg ikke, i moderne systemer er det ikke en tung dragt med
> ledninger. I dag har man små sensorer og trådløse sensorer.
>
> og måske tanken om at "nu skal vi
> > rigtig bevæge os ja vi skal".. eh..

I et interview i fredagens Information fortæller producenten, at de nogle
gange har tilstræbt hyper-realisme, dvs. overdrevet realisme (måske som en
art Verfremdungseffekt for jer som kan jeres Faßbinder?). Jeg mener ikke, at
han specifikt kommer ind på bevægelserne og har ikke set filmen, men dette
kunne jo være et eksempel.

/Nikolaj



Mads T. Andersen (25-09-2001)
Kommentar
Fra : Mads T. Andersen


Dato : 25-09-01 06:35


"mpz" <mpz@get2net.dk> wrote in message
news:Udmr7.8729$lk7.155902@news.get2net.dk...

> Er der nogle som ved hvordan de animerede figurerne? Har de brugt de der
> "body suits" hvor en levende skuespillers bevægelser bliver overført til
> computeren? Nogle af bevægelserne ser jo lidt klodsede og falske ud, så de
> har sikkert ikke lavet det på den måde (?)

Programmet de har lavet det i, hedder Maya.
Det har de brugt næsten lige siden det første spil kom ud.
Maya er et proffessionelt 3d værktøj, som får Lightwave og
3dmax til at blegne. Det har bl.a. været brugt til filmen Dinosour,
og så vidt jeg husker, også Jurassic Park, og den der film med
den animerede mus, hvis de har brugt body-suits,
er det noget de har brugt i de forgående spil også.
Den eneste forskel jeg kan se på filmen og spillenes sekvenser,
er, at de har arbejdet på at få teksturen mere virkelighedstro.

mvh

Mads



Sogaard (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Sogaard


Dato : 04-10-01 13:53


> Eller at personer kan bliver kendte kun på grund af at de lægger stemme
til
> en animation.
Hvis de nu har en sej stemme?
Det er vel også skuespil??



Nikolaj Borg (22-09-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 22-09-01 23:49


"Martin Jørgensen" <mastermind@superbruger.dk> wrote in message
news:Q2Iq7.1300$sE.55009@news000.worldonline.dk...
> Den kan sq ikke hamle op med film , hvor skuespillerne ikke er animeret.
> Men om nogle år , så bliver det nok et tæt løb.

Se iøvrigt:

http://www.satirewire.com/news/0109/movie.shtml

/Nikolaj



JSMadsen (24-09-2001)
Kommentar
Fra : JSMadsen


Dato : 24-09-01 14:23

Martin Jørgensen skrev i meddelelsen ...
>Så lige subjekt idag.
>Den kan sq ikke hamle op med film , hvor skuespillerne ikke er animeret.
>Men om nogle år , så bliver det nok et tæt løb.

Bare lige for at få lidt fors. meninger:

Hvordan er filmen hvis man har spillet FF spil i mange år?
Hvordan er filmen hvis man IKKE har spillet FF?

Jeg har ikke selv set den, overvejer at købe den på DVD...
Har jo release om en måned

--
Har du en PSX, PS2, N64, DC eller anden spillekonsol?
Så er news:dk.spil.computer.konsol gruppen for dig!


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste