Word2000 til HTML - Mso?
Fra : John S Hansen

Dato : 21-09-01 12:34

Kære NG
Når jeg konverterer dokumenter i Word2000 til HTML bliver der bl.a. oprettet
nedenstående koder:
mso-list:l0 level1 lfo2
Hvad er det egentligt for noget OG sidst men ikke mindst: Hvordan undgås de
ELLER hvordan fjernes de lettest muligt.
På forhånd tak for hjælpen.

Fra : Andreas Paasch

Dato : 21-09-01 13:00

Hvis det kun er selve teksten du vil have, skal den lige en tur forbi
notepad for at rense den for overflødige microsoft koder.
Dernæst over i frontpage og gemme.

Skal formateringen med, er det vistnok muligt at hente servicepack 2 fra MS
og installere den, den skulle rette op på denne opførsel.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-09-01 18:29

On Fri, 21 Sep 2001 13:33:30 +0200, "John S Hansen"
<CSJOHA@VESTAMT.DK> wrote:

Hej John,

> [...]
>Hvad er det egentligt for noget OG sidst men ikke mindst: Hvordan undgås de
>ELLER hvordan fjernes de lettest muligt.

Nu bruger jeg godt nok "kun" Word 97, men jeg plejer at køre et par
makroer, som:
1) fjerner de fleste formateringer fra teksten (undtagen fed og
kursiv) *inden* jeg gemmer som HTML
2) kører en masse Søg-erstat på typiske tilfælde af overflødig kode
når det *er* gemt som HTML.

Det tager det langt det meste - og jeg bevarer afsnitsformateringer
mv.
Det sidste kan så tages som "manuel" Søg-erstat i Stone's Webwriter
eller hvad din foretrukne editor nu måtte hedde.

>På forhånd tak for hjælpen.

Velbekomme - men når du poster til flere grupper, så husk lige at
sætte en "Followup-To" (FUT) til kun den ene af dem. Så kommer svarene
ikke spredt ud over flere grupper.

Jeg har sat FUT til:
dk.edb.internet.webdesign.html
- hvilket man selvfølgelig kan diskutere, når det handler om
konvertering fra ét format til et andet :)

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen