Andet multimedie
bentjuul 3670
photoshop /twain
Fra : s

Dato : 21-09-01 04:49

Hej.
Jeg skal indscanne en del billeder for en forening. De har Photoshop 6 og
ImageReady 3.0 installeret, mine spørgsmål:
1. Kan det passe at jeg ikke kan få adgang til scanneren fra Photoshop
(via import/twain) i Imageready virker det ?
2. Hvordan indstiller jeg så det indscannede billede får samme størrelse
i udskrift, som org. billedet?

Håber der er nogen som kan hjælpe.

hilsen Helge S.

Fra : Søren Blom

Dato : 21-09-01 13:25

"s" <he@nomail.com> skrev
> 1. Kan det passe at jeg ikke kan få adgang til scanneren fra Photoshop
> (via import/twain) i Imageready virker det ?

Både og, Jeg opdaget også denne pudsighed ved en dansk version af Photoshop
6 DK hvor imod der i den engelske udgave ingen problemer med at scanne under
import.

> 2. Hvordan indstiller jeg så det indscannede billede får samme størrelse
> i udskrift, som org. billedet?

Godt spørgsmål, har aldrig haft brug for det, så det har jeg sku da ikke
lige tænkt over.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 21-09-01 14:17

> 2. Hvordan indstiller jeg så det indscannede billede får samme størrelse
> i udskrift, som org. billedet?

Tjaee, jeg skal ik kunne sige det i "technical terms", men hvad er der galt
med at resize?

--
|___]88[___|
..::PunisherOlsen::.

Fra : Madsen

Dato : 21-09-01 15:03

s skrev:

> [...]
> 1. Kan det passe at jeg ikke kan få adgang til scanneren fra
> Photoshop (via import/twain) i Imageready virker det ?

Jeg har aldrig oplevet problemer med at vælge min scanner i Import-
menuen i hverken den danske eller engelske Photoshop 6.0 eller 6.01
men derfor kan der selvfølgelig godt tænkes at være en eller anden
form for bug i enten Photoshop eller scannersoftwaren.

> 2. Hvordan indstiller jeg så det indscannede billede får samme
> størrelse i udskrift, som org. billedet?

Du skal vel bare sørge for at scannerprogrammet står til at scanne i
100 %. Det burde give den samme printstørrelse som originalen.
Brug evt. menuen Image > Image Size i Photoshop til at tjekke print-
størrelsen med.

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Mogens

Dato : 21-09-01 15:12

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men derfor kan der selvfølgelig godt tænkes at være en eller anden
> form for bug i enten Photoshop eller scannersoftwaren.

Jeg har haft problemet i en engelsk version 6.0, hvor jeg opgraderede med en
dansk 6.01, så forsvandt svannemuligheden fra Import.

Mvh - Mogens

Fra : Madsen

Dato : 21-09-01 15:17

Mogens skrev:

> Jeg har haft problemet i en engelsk version 6.0, hvor jeg
> opgraderede med en dansk 6.01, så forsvandt svannemuligheden fra
> Import.

Nå ok. Man beder vel også selv om problemer hvis man prøver at
opgradere en engelsk version med en dansk, eller omvendt.
Det er vel derfor der er forskellige sprogversioner af 6.01
opdateringen, vil jeg tro. :)

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Mogens

Dato : 21-09-01 15:29

> Nå ok. Man beder vel også selv om problemer hvis man prøver at
> opgradere en engelsk version med en dansk, eller omvendt.
> Det er vel derfor der er forskellige sprogversioner af 6.01
> opdateringen, vil jeg tro. :)

Det var jo så besnærende, at man bare lige kunne få danske tekster

Mvh - Mogens

Fra : Madsen

Dato : 21-09-01 15:34

Mogens skrev:

> Det var jo så besnærende, at man bare lige kunne få danske
> tekster

Ja, jeg kender godt det her med at man liiige skal prøve... ;)

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Mogens

Dato : 21-09-01 15:36

> Ja, jeg kender godt det her med at man liiige skal prøve... ;)

Prisen var temmelig høj, det kostede en format C: med deraf følgende
geninstallering af alle programmer - 2 dages arbejde. Det var ikke nok at
afinstallere Photoshop, den kunne stadig huske de danske tekster.

Mvh - Mogens

Fra : Madsen

Dato : 21-09-01 15:40

Mogens skrev:

> [...]
> følgende geninstallering af alle programmer - 2 dages arbejde.
> Det var ikke nok at afinstallere Photoshop, den kunne stadig

Jeg kan så hermed regne ud at det ikke var forsøget værd med en dansk
6.01 på en engelsk version 6.0 ;)

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.