Zoom USB webcam - det driller - snøft
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-09-01 22:47

Nu har jeg leget med et Zoom USB webcam på en iMac i et par timer, men
jeg kan ikke få det til at virke. Jeg kan ikke engang få et billede
frem. Hulk.

Nogen der har et tilsvarende ?

Jeg har prøvet at kigge på zoom.com, men jeg kan ikke finde svaret dér.

Hvilket program skal man bruge for at få et live billede frem ?

--
Ciao Jesper )

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 20-09-01 10:54

> [...]
>
> Jeg har prøvet at kigge på zoom.com, men jeg kan ikke finde svaret dér.
>
> Hvilket program skal man bruge for at få et live billede frem ?

Jeg har liggende under, "http://www.MacPeriferi.dk/"->valg->Software
area/, noget Zoom software til selve kameraet. Derudover skal du bruge
"Apple Videoplayer" der også ligger på nævnte område i en version 1.7.

Stig
www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-09-01 14:19

Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:

> [...]
> area/, noget Zoom software til selve kameraet. Derudover skal du bruge
> "Apple Videoplayer" der også ligger på nævnte område i en version 1.7.

Det har jeg prøvet, men ikke engang Apple Video Player vil åbne. Jeg har
prøvet med mere RAM til programmerne - jeg fatter ikke en skid.

--
Ciao Jesper )

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 20-09-01 14:27

> Det har jeg prøvet, men ikke engang Apple Video Player vil åbne. Jeg har
> prøvet med mere RAM til programmerne - jeg fatter ikke en skid.

Jamen hvis ikke Apple Videoplayer vil åbne, så må det da være et
system-problem!

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-09-01 14:43

> Jamen hvis ikke Apple Videoplayer vil åbne, så må det da være et
> system-problem!
>
> Stig

Jamen det er det garanteret også. Jeg så kameraet virke hos ham PC
gutten jeg købte det af, men jeg kan ganske enkelt ikke finde ud af det.

Jeg tager det som en udfordring, men alene det at jeg ikke kan åbne
Apple Video Player virker meget ejendommeligt.

--
Ciao Jesper )

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 20-09-01 15:26

> [...]
>
> Jeg tager det som en udfordring, men alene det at jeg ikke kan åbne
> Apple Video Player virker meget ejendommeligt.

Hvad siger den, når du prøver, hvad system prøver du på, er det version
1.7 du har forsøgt med?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-09-01 18:03

> [...]
>
> Jeg tager det som en udfordring, men alene det at jeg ikke kan åbne
> Apple Video Player virker meget ejendommeligt.

Prøv BTV.
Hentes på http://www.bensoftware.com/download.html

Var der Mac software til Webcam'et?
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-09-01 20:00

> Prøv BTV.
> Hentes på http://www.bensoftware.com/download.html
>
> Var der Mac software til Webcam'et?

Ja, der var en CD med med lidt af hvert, men hvilket program skal jeg
bruge bare for at se et billede ?

--
Ciao Jesper )

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 21-09-01 18:58

> Ja, der var en CD med med lidt af hvert, men hvilket program skal jeg
> bruge bare for at se et billede ?

Såvidt jeg husker var det meste af softwaren noget ubrugeligt bas.

Stig

____________________________________________________ www.simplesoft.dk -
www.macperiferi.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-09-01 15:46

> Såvidt jeg husker var det meste af softwaren noget ubrugeligt bas.

så nu har jeg fået Apple Video Player til at vise billeder og endda i en
ganske fornuftig kvalitet, men ..........

Hvordan får jeg billedet live ud på nettet ?

Hvis nu jeg gerne vil have en webkonference med en anden, der har et
webcam, hvad gør jeg så ?

--
Ciao Jesper )

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 25-09-01 13:13

> Hvis nu jeg gerne vil have en webkonference med en anden, der har et
> webcam, hvad gør jeg så ?

Du downloader iVisit, der findes til både Mac og PC og så går I ellers
bare i krig!

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-09-01 09:03

> Du downloader iVisit, der findes til både Mac og PC og så går I ellers
> bare i krig!
>
> Stig

Tak den kigger jeg lige på.

--
Ciao Jesper )

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-09-01 15:14

> så nu har jeg fået Apple Video Player til at vise billeder og endda i en
> ganske fornuftig kvalitet, men ..........

Hvordan fik du løst problemet?

> Hvordan får jeg billedet live ud på nettet ?

prøv at kigge på Oculus!

> Hvis nu jeg gerne vil have en webkonference med en anden, der har et
> webcam, hvad gør jeg så ?

Prøv at kige på iSpQ VideoChat eller ClearPhone!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-09-01 09:03

> Hvordan fik du løst problemet?

Jeg opgraderede fra OS 9.0 til 9.1.

> prøv at kigge på Oculus!

Jep det prøver jeg.

> Prøv at kige på iSpQ VideoChat eller ClearPhone!

Det prøver jeg også.

Tusind tak Tysk !

--
Ciao Jesper )