lave fps med Kyro II
Fra : kelloggs

Dato : 19-09-01 17:00

Hejsa

Jeg har endeligt fået mit Kyro II kort m. 64mb ram, men jeg synes ikke helt
ydelsen er så fremragende.
Jeg har set en test på www.anandtech.com hvor man opnår en meget højere
fps-værdi.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1435&p=9 <- test system
Athlon 1GHz med 128mb ram

Min maskine:
Duron 650 MHz med 512mb ram

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1435&p=10 <- resultat i Quake
III
F.eks. opnår man her 100fps i 1024x768x32 !
Til sammenligning får jeg 46fps, ved at køre de 2 demoer i Quake III

Hvorfor det ?
Er det processoren der gør forskellen eller......?

Mvh
Henrik

Fra : Wizeguy

Dato : 19-09-01 18:24

"kelloggs" <hip1234@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvorfor det ?
> Er det processoren der gør forskellen eller......?

Ja, det er processoren der gør forskellen, idet Kyro II er mere cpu-aghængig
end endre grafikkort pga. dens tile-baserede optegningssystem fraværet af en
on-board Transform & Lighting enhed. Desuden har en Duron kun 64 kb L2
cache, hvilket givet hæmmer overførsel af data fra hukommelse til processor
sammenlignet med Athlon som har 256 kb. Så vidt jeg har forstået det, skal
man have en Athlon (eller tilsvarende) på mindst 900 MHz for at få det
optimale udbytte af et Kyro II.

---
Mvh
Anders

Fra : kelloggs

Dato : 19-09-01 18:54

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in message

> [...]
> sammenlignet med Athlon som har 256 kb. Så vidt jeg har forstået det, skal
> man have en Athlon (eller tilsvarende) på mindst 900 MHz for at få det

aaarrrgggg, damn
Vil en Duron 950mhz (hvorfor fåes de ikke større ?) kunne gøre nogen forskel
eller vil en ThunderBird >900mhz være løsningen. Jeg kan ikke køre Athlon
pga. Socket A bundkort.

Mvh
Henrik

Fra : kelloggs

Dato : 19-09-01 19:06

> [...]
forskel
> eller vil en ThunderBird >900mhz være løsningen. Jeg kan ikke køre Athlon

Den tager vi lige igen, efter at have flyttet den sten jeg har sovet under
det sidste stykke tid har jeg erfaret at der ikke findes en "ren" Athlon
mere, men derimod en Thunder Bird som vist er en Athlon

Kort fortalt: En TB vil kunne gøre udslaget ?

Henrik

Fra : Wizeguy

Dato : 19-09-01 21:33

> [...]
> mere, men derimod en Thunder Bird som vist er en Athlon
>
> Kort fortalt: En TB vil kunne gøre udslaget ?

Det vil jeg mene. Vær opmærksom på, at Athlons findes i to varianter, en med
200 MHz Front Side Bus og en med 266 MHz Front Side Bus. Hvis du har et
bundkort med VIA KT133 chipset (f.eks. Asus A7V eller Abit KT7) kan du kun
køre en Athlon med 200 MHz Front Side Bus.
---
Mvh
Anders

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 20-09-01 10:08

Wizeguy wrote:

> Ja, det er processoren der gør forskellen, idet Kyro II er mere cpu-aghængig
> end endre grafikkort pga. dens tile-baserede optegningssystem fraværet af en
> on-board Transform & Lighting enhed.

Så lidt som Q3 benytter T&L så kan det dog næppe havde noget at sige i dette
tilfælde.

http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1291.14/ fortæller vist det
hele.

Mvh

Bruno

Fra : Wizeguy

Dato : 20-09-01 13:38

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> Så lidt som Q3 benytter T&L så kan det dog næppe havde noget at sige i
dette
> tilfælde.

Rigtigt, men nu sigtede jeg jo heller ikke specielt til Quake 3 Men det
er et faktum, at Kyro II er mere cpu-afhængig end andre chipsets.

---
Mvh
Anders