/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Routing problem?
Fra : Michael Jacobsen


Dato : 19-09-01 11:22

Hej

Kort version: Jeg kan ringe ud, men ingen kontakt til telefon "udefra".

Lang version:

Jeg har fået flyttet min abonnement fra Orange/Mobilix til Tiscali/WOL.
Jeg fik ret hurtigt et brev med mit SIM-kort og en besked om at
overflytningen ville være klar 5/9-2001.

Da dagen oprandt byttede jeg SIM-kort og efter et lille problem med
at telefonen var låst til det gamle kort blev løst kunne jeg taste min
PIN kode og telefonen bød mig velkommen med World Online i displayet.

Jeg forsøger så at ringe til min fastnet telefon --- ingen problemer.

Jeg forsøger nu at ringe til mobiltelefonen og jeg får fat i min
telefonsvarer ved mit tidligere abonnement. Jeg forsøger nu at ringe
til en ven med nummerviser og han kan rapporterer at nummeret er det
sædvanlige, dvs. ok.

Jeg har slået alle viderstillinger fra. Jeg har tjekket at telefonsvarer
nummeret er Tiscali/WOL's og at besked-central er Tiscali/WOL's i både
Sæt 1, 2 og 3.

Er der nogen der har en ide om hvorfor jeg ikke kan modtage opkald.
Tiscali kommer med den samme forklaring om at jeg skal slå viderstilling
fra, hvilket jeg er overbevist om at jeg har gjort.

What to do?

Mvh Michael Jacobsen


 
 
Martin Bo Christians~ (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Martin Bo Christians~


Dato : 20-09-01 22:33

On Wed, 19 Sep 2001 12:21:30 +0200, Michael Jacobsen <mj@imm.dtu.dk>
wrote:

>Jeg har slået alle viderstillinger fra. Jeg har tjekket at telefonsvarer
>nummeret er Tiscali/WOL's og at besked-central er Tiscali/WOL's i både
>Sæt 1, 2 og 3.
>

Hej Michael,

Prøv at trykke ##002# + løft rør, det er en kommando der sletter alle
viderestillinger.

Hvis det ikke hjælper lyder det til, at dit Orange SIM-kort stadig er
aktivt (selvom det ikke sidder i telefonen). Hvis det er aktivt
'overruler' det Tiscali's SIM-kort. (Orange SIM-kortet var nemlig på
centralen først).

Håber dette hjælper dig, ellers prøv at ringe til Orange's
kundeservice og hør om SIM-kortet er nedtaget 100%.

--
Martin Bo Christiansen
Som arbejder for Tiscali - men taler for sig selv

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste