NY FUNDATS: dk.edb.internet.udbydere
Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 18-09-01 20:42

Hermed annonceres styregruppens godkendelse af ændret fundats for en
allerede eksisterende gruppe.

1. Gruppenavn:
dk.edb.internet.udbydere

2. Beskrivelse:
Positive og negative erfaringer, nye ydelser

3. Fundats:
Formålet med gruppen dk.edb.internet.udbydere er at stille
et forum til rådighed, hvor man kan diskutere positive og
negative erfaringer med Internetudbyderne, de til rådighed
værende ydelser og de udbyderafhængige forskelle mellem
disse.

Statusforespørgsler for tjenester henvises til pågældende
udbyders egne supportinstanser, herunder interne grupper
og websider med statusoplysninger. I tilfælde hvor dette
måtte være utilstrækkeligt, kan forespørgslen sendes til
gruppen.

Der opfordres til henholdenhed. En tjeneste bør være
utilgængelig i mere end 10 minutter før der spørges i
gruppen.

Typiske emner kunne være:

* Gode/dårlige oplevelser med udbyderne
* Nye ydelser
* Nye udbydere/opkøb/lukninger/konkurser
* Hvilken udbyder tilbyder ?
* Jeg er koblet op hos udbyder A og kan ikke tilgå
mailserveren hos udbyder B. Der er ingen oplysninger på
driftstatussiden, er der andre der har samme problem og
måske kender en tidshorisont på udbedring af fejlen?
* Er udbyder A's newsserver nede? Jeg har ikke forbindelse til
den, og jeg ser ingen information på driftstatussiden.

Uønskede emner er:

* Reklamer fra udbydere
* Generelle software-problemer

Spørgsmål vedrørende den korrekte opsætning (f.eks. adresser på
navneservere) for en udbyder vil være velkomne, men gruppen
er ikke beregnet til diskussion af netværksteknik eller
software.

Udbyderne er mere end velkomne til at deltage i debatten,
men gruppen er ikke tænkt som en reklamesøjle, og man bør i
det hele taget altid redegøre for eventuelle tilhørsforhold
til en given udbyder, når man skriver.

4. Begrundelse:
Jeg synes, at dk.edb.internet i for høj grad domineres
af spørgsmål om og kommentarer til udbyderne og disses
ydelser. Hvis dette emne flyttes til en separat gruppe, tror
jeg dk.edb.internet vil vinde ved det.

5. Moderering:
Nej.

6. Forslagsstiller:
Asbjørn Højmark
Ændret pr 12 Sep 2001 af Leon Andrea

Denne annoncering er underskrevet med min egen personlige PGP nøgle,
som kan findes på alle nøgle-servere i verden (fx. www.pgp.dk).

Alt, der er officielt fra styregruppen, underskrives med det
pågældende medlems personlige nøgle, eller gruppens fælles nøgle. Alt
der ikke er PGP underskrevet, kan betragtes som personlige holdninger.

Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen
http://www.isa.dknet.dk/~sej/