Andet multimedie
bentjuul 3670
Billedformat?
Fra : René Prebendorf

Dato : 18-09-01 19:19

Hej jeg sidder med et billed i en format der hedder MAX er der nogen der
kender den format og ved hvordan jeg åbner den ? så vil jeg blive meget
glad.

Hilsen René

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 18-09-01 19:55

Jepsen. Du skal have fat i 3D Studio Max.

/PunisherOlsen

Fra : René Prebendorf

Dato : 18-09-01 20:44

"]88[.::PunisherOlsen::." <PunisherOlsen@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jepsen. Du skal have fat i 3D Studio Max.

Mange tak for hjælpen.

Venligst René

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 18-09-01 22:54

Men det er ikke et billede :)

--

Zafar Iqbal, www.digital-ray.dk

Fra : René Prebendorf

Dato : 22-09-01 21:13

"Zafar Iqbal" <zafar@REMOVEdigital-ray.dk> skrev i en meddelelse
> Men det er ikke et billede :)

Jo det er.
Mvh.
René

Fra : Thf

Dato : 20-09-01 14:47

>Jepsen. Du skal have fat i 3D Studio Max.
Bare lige for en info, så koster det ca 50000 kr,

Men det er ikke et billede i sig selv, det er en scene som så kan renderes.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 21-09-01 14:27

Hmm, og den pris stammer fra hvor?

I øvrigt mente jeg selvfølgelig at manden skulle skaffe en pirat version, da
det jo er fuldstændig økonomisk urealistisk - rent urealistisk! som privat
at anskaffe nogle af state-of-the-art programmerne (Adobe familien,
Macromedia, Max, Soft Image etc.) -jamen jeg får da SU og det hele...

--
|___]88[___|
..::PunisherOlsen::.

Fra : Thf

Dato : 21-09-01 19:10

>Hmm, og den pris stammer fra hvor?
Jeg så version 3 til 2800$ på en webside.

Kun et bud,,, Såden ca. En nævnte det for mig, men jeg mener at kunde huske
at version 3 kostede ca. 35000-
Det er dog et stykke tid siden, jeg sidst så en annonce med 3DMax 4.0.

>I øvrigt mente jeg selvfølgelig at manden skulle skaffe en pirat version, da
>det jo er fuldstændig økonomisk urealistisk - rent urealistisk! som privat
Ok, der er vi så uenige, hvis programmet er værd at bruge så må man også
betale hvad det koster, mig og en ven har brugt ca. 25 K. på diverse grafik
programmer, vi lever ikke af det, og er ikke rige, men alligevel.
Af samme moralske grund bruger jeg Blender til 3D arbejde
og ikke 3Dmax, Blender er nemlig gratis.

>at anskaffe nogle af state-of-the-art programmerne (Adobe familien,
>Macromedia, Max, Soft Image etc.) -jamen jeg får da SU og det hele...
SU?? kunne man ikke en årgang få Max til studiopris? eller kan men ikke
det mere, jeg ville gerne betale 8000, for en original max 4.
Men så heller ikke mere.
cut

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 22-09-01 18:33

Okay, vi er vist inde på et "etisk" spørgsmål her. Hvis du som privat
skaffer en piratversion - får interesse for programmet og vil arbejde det
med det på proft plan - ender det med at man bliver nødt til at "slippe
slanterne". Jeg kan ikke se hvad galt der er i at anskaffe sig en fuld
piratversion af programmet, når man alligevel senere går ud og køber licens
til programmet => Firmaet får jo deres penge under alle omstændigheder til
sidst. Det må da netop være en fordel for det pågældende firma at folk
bruger piratversioner, for får den enkelte bruger netop smag for dette
program at han/hun vil arbejde videre med det går de jo netop ud og køber
det (eller deres arbejdsplads gør = mest sandsynlige). Tilgengæld afskræmmer
prisen mange potentielle brugere _langt_ væk, og netop pga. dette går
firmaet glip af fremtidige kunder [min mening].

Fra : Thf

Dato : 23-09-01 13:38

> [...]
>prisen mange potentielle brugere _langt_ væk, og netop pga. dette går
>firmaet glip af fremtidige kunder [min mening].
Enig, jeg har ikke ondt i r.... hvis nogle har Max i pirat, det kunne være
lækkert hvis man kunne købe Max for måske 3000- og så accepterer at
man kun må bruge det privat, en sådan ordning ville jeg være med på med
det samme, for Max er mere brugervenligt en Blender, der dog er meget
stærkt.

cut

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 23-09-01 14:22

....Konklusion: Sænk dog de priser goddammit! ;)

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 29-09-01 05:39

"Thf" <tommy_friis@mail.dk> wrote in message

> Jeg så version 3 til 2800$ på en webside.
>
> Kun et bud,,, Såden ca. En nævnte det for mig, men jeg mener at kunde
> huske at version 3 kostede ca. 35000-

Version 3.1 kunne købes til 28.000,- inkl. moms.

> Det er dog et stykke tid siden, jeg sidst så en annonce med 3DMax 4.0.

Pt. koster 3dsmax 4.2 39.357,50 hos Ravenholm.
http://www.ravenholm.dk/docs/software.asp?productID=263

Hos 3D Connection får man en gratis Macromedia Director 8.5 med i
prisen på 39.375,-
http://www.3dc.dk/special/maxdirec/maxdirs.htm

> SU?? kunne man ikke en årgang få Max til studiopris? eller kan men
> ikke det mere, jeg ville gerne betale 8000, for en original max 4.
> Men så heller ikke mere.

Du kan købe version 2.5 til sølle 2.500 jvf. ovenstående URL
(Ravenholm), men så er det også en noget aldrende version.

3D Studio VIZ er også en mulighed, hvis man kan undvære animationsdelen.
Den koster "kun" 21.875,- hos 3D Connection og har et omfattende arkiv
af arkitektoniske modeller og materialer.

Vil man bare lave 3D-grafik med peg-og-klik software uden at skulle give
en krone for det kan Strata 3D (base) anbefales.
http://www.strata3d.com

Pro-versionen koster dog knap 8.200,- hos Ravenholm. Jeg kunne ikke
finde danske priser for Plus-versionen, men den står listet til $149 på
Strata's egen webshop eller $110 for studerende.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : stefan mylleager

Dato : 21-09-01 14:01

Det kan også være en paperport indscannet fil..
http://www.scansoft.com/products/pprt70/

-stefan

Fra : René Prebendorf

Dato : 22-09-01 21:08

"stefan mylleager" <stefan@N-O-SPAMblasphemy.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan også være en paperport indscannet fil..
> http://www.scansoft.com/products/pprt70/

Og det var det, jeg downloaded PaperPort viewer og brugte print screen og
vupti..... bmp, men mange tak for jeres gode råd

Mvh. René