Hotel i Bangkok ?
Fra : FRBI

Dato : 18-09-01 15:56

Hej.

Vi er en familie der skal til Thailand i juni/juli næste år.
Jeg har booket hoteller de andre steder hvor vi skal være, men det
kniber med Bangkok.
Jeg sidder med et bykort over Bangkok og synes at alle hotellerne
ligger "langt fra centrum".
Har i nogle foreslag til hvor vi skal bo ?
Det skal ligge centralt (let til attraktioner) der SKAL være god
swimmingpool og hotellet må godt koste 1600 - 2000 Baht for et dobb.
værelse, så det svarer jo til 3 - 4 stjerner når man får internet
rabat og samtidig i lavsæsonen.

På forhånd tak Frank Birch

Fra : raven

Dato : 20-09-01 12:11

On Tue, 18 Sep 2001 14:56:04 GMT, f@b.dk (FRBI) wrote:

> [...]
>swimmingpool og hotellet må godt koste 1600 - 2000 Baht for et dobb.
>værelse, så det svarer jo til 3 - 4 stjerner når man får internet

Har boet på:

http://www.bangkok-city.com/zenith/index.php3

hotel Zenith.
Det koster 2100 bath. Du ved vel, at rejsebureauer betaler en brøkdel
heraf.

Det ligger altså central ved Sukhumvit Road.

På Sukhumvit road ligger software templet Phanzip Plaza. Det når man
med taxa for 20-30 kr.

Desuden løber højbanen (skyway) lige forbi. Men den benyttes ikke
meget, da den er ret dyr. Jeg kan anbefale taxa, men at tinge om
prisen før man kører.

Det er et absolut super hotel, hvor man befinder sig meget godt.
Restauranten er af høj klasse. Jeg kan ikke huske, hvor mange stjerner
det er, - vil skyde på 3 eller 4.

Har du søgt på http://www.google.com efter: hotel bangkok

mvh

John

Fra : Steen Johansen

Dato : 20-09-01 23:49

> På Sukhumvit road ligger software templet Phanzip Plaza. Det når man
> med taxa for 20-30 kr.

Phanzip Plaza ligger ikke på Sukhumvit road
men bagved World Trade Center
5 min gang fra Sky Train stationen Shit Lom
Kort over Bangkok:
http://www.siammap.com/thailand/?map=bkk
http://members.tripod.com/~longlate/
MvH Steen

Fra : Torben Larsen

Dato : 21-09-01 00:06

On Fri, 21 Sep 2001 00:49:22 +0200, "Steen Johansen"
<steen.belle@post.tele.dk> wrote:

>Phanzip Plaza ligger ikke på Sukhumvit road
>men bagved World Trade Center
>5 min gang fra Sky Train stationen Shit Lom
> [...]
en tilføjelse Pantip ligger på Petchaburi Road
bus 11 kører der også.

Regards

Torben

I wish I was what I was when I wished what I was was what I am.

Fra : Steen Johansen

Dato : 21-09-01 18:37

"Torben Larsen" <saeoya@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Regards
>
> Torben
>
> I wish I was what I was when I wished what I was was what I am.

Torben Larsen han er virkelig svær at slå
ingen tvivl om det.

MvH Steen

Fra : Sune Krøll

Dato : 20-09-01 13:34

Prøv dette link!!

http://bkk.sawadee.com/hotels/index.php

Mvh Sune

Fra : PC

Dato : 22-09-01 17:03

Jeg kan anbefale Stable Lodge hotel, som er et særdeles veldrevet dansk
hotel. Hotellet er beliggende på Sukhumvit Road, SOI 8, hvilket er en af
sidegaderne til den store meget støjfyldte og forurenet (udstødningsgasser
fra tonsvis af biler !) Sukhumvit Road.
Stable Lodge er roligt beliggende et stykke nede af SOI 8, og da vejen er
blind, er trafikken her meget behersket. Du/I kan se og læse mere om
hotellet på dette link http://www.stablelodge.com/.
Poul

Fra : Torben Larsen

Dato : 22-09-01 19:01

On Sat, 22 Sep 2001 18:02:38 +0200, "PC" <bbb7714@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>Stable Lodge er roligt beliggende et stykke nede af SOI 8, og da vejen er
>blind, er trafikken her meget behersket. Du/I kan se og læse mere om

Stable Lodge, er dyr, men nogle af værelserne er renoveret en smule
dvs at airconditionen er skiftet nogle steder, Erik der har stedet
presser prisen til tops, det besøges mest af Danskere der ikke kan
leve uden Dansk mad den den korte tid de er i BKK
jeg ville istedet anbefale
Majestic Suites
110-110/1 Sukhumvit Road
Between soi 4-6
South Nana, Bangkok 10110
Thailand
Tel 662-656-8220
Fax 662-656-8201
Email msuites@loxinfo.co.th
web www.majesticsuites.com

der kan du også opnå rabat via internet, og morgenmaden er includeret
værelserne er store og lyse

Fra : Leif Siripot

Dato : 22-09-01 22:47

Det er da noget vrøvl at lukke ud at Stable skulle være dyr..Især når du
foreslår et hotel som er dyrere.
Hele dit indlæg bærer præg af at du har et eller andet personligt imod
indehaverne af Stable..

Det er da ikke Verdens bedste hotel, men servisen er fin og maden ( Thai) er
i sig selv et besøg værd..
Jeg har i øvrigt aldrig fået spurgt dem om de har 2 pris system som de
fleste andre. 1 pris for os blege og anden og billigere pris for Thaier.

leif siripot

Fra : Steen Johansen

Dato : 23-09-01 10:53

Ha min far kan banke din OSV.
Men jeg har et bud der slår jeres med mange længder
http://www.theatlantahotel.bizland.com/
Sukhumvit Road soi 2
MvH Steen
( 8 Feb til 19 Marts 2002, lille tur til Thai)

Fra : Torben Larsen

Dato : 23-09-01 11:40

On Sun, 23 Sep 2001 11:53:26 +0200, "Steen Johansen"
> [...]

>Sukhumvit Road soi 2
>MvH Steen
>( 8 Feb til 19 Marts 2002, lille tur til Thai)

Hej Steen, ja men det var da dejligt at vi har været i stand til at
hjælpe med flere muligheder, den samlede viden både Leif og dig samt
undertegnede er i besiddelse af kan uden tvivl hjælpe til at oplyse om
Thailand og forbedre mulighederne for en god oplevelse af landet.

Fra : Steen Johansen

Dato : 23-09-01 14:48

Fra : Torben Larsen

Dato : 23-09-01 16:19

On Sun, 23 Sep 2001 15:47:41 +0200, "Steen Johansen"
<steen.belle@post.tele.dk> wrote:

>"Torben Larsen" <saeoya@image.dk> skrev i en meddelelse

Hej Steen, jeg har været der og spise med en bekendt der kun spiser
vegetarmad, og deres mad var helt ok, jeg har ikke boet der men som
sagt spist der og lyttet til klassisk musik.
Iøvrigt synes jeg at både du og Leif er rare med hensyn til at hjælpe
andre med info om Thailand.
Har du selv boet på Atlanta....?

Fra : Steen Johansen

Dato : 23-09-01 22:27

> [...]
>

> Regards
>
> Torben
>
> I wish I was what I was when I wished what I was was what I am.

Jeg er Atlanta fan, jeg har boet der 10 gange
fra kl 18 spiller de jazz fra 50erne
1 prisen 350 Bath (med fan)
2 tropisk have med stor pool
3 køkkenet med Bankoks måske største kort
4 beliggenhed
5 selve stemningen på hotellet
6 dagens aviser+ magasiner
7 stille om natten
8 internet
9 rejse firma på hotellet
10 billig limosine cadilac fra 1951 til lufthavnen for 300 Bath
Jeg vil stoppe her, jeg kunne nemt finde 10 mere
Det er ikke luxus, men en oplevelse i sig selv(prøv det)

Tag en dag på floden, med "flodbussen" 12 bath ud til enden (nedstrøms)
gå rundt og se market og "landsbyen" Bangkok.
Den tur er fast på programmet hver gang jeg er i Bangkok
MvH Steen

Fra : Torben Larsen

Dato : 23-09-01 22:54

On Sun, 23 Sep 2001 23:27:17 +0200, "Steen Johansen"
> [...]

>gå rundt og se market og "landsbyen" Bangkok.
>Den tur er fast på programmet hver gang jeg er i Bangkok

Imponerende, jeg kan godt forstå dit valg af Atlanta, og jeg plejer da
også at bruge flodtransport, det er hurtigt og billigt, hvis det
passer til min rute, alternativ 2 er selvfølgelig skytrain.
tak for info.

Fra : Torben Larsen

Dato : 23-09-01 11:35

On Sat, 22 Sep 2001 23:46:32 +0200, "Leif Siripot" <siripot@mail.dk>
wrote:

>Det er da noget vrøvl at lukke ud at Stable skulle være dyr..Især når du
>foreslår et hotel som er dyrere.

Hej Leif, jeg kan da godt acceptere at vi er lidt uenige om hvilket
hotel der er det bedste der så mange faktorer der spiller ind, jeg
kender begge steder temmelig godt, jeg klipper lige den originale
forespørgsel ind så vi har samme reference:

> [...]
> swimmingpool og hotellet må godt koste 1600 - 2000 Baht for et dobb.
> værelse, så det svarer jo til 3 - 4 stjerner når man får internet

Som du kan se er det et ønske at være i nærheden af centrum
og prisen spiller åbenbart ikke den store rolle, der gives rabat via
internet booking, og morgenmad er includeret, det gør Stable lodge
ikke.

> Hele dit indlæg bærer præg af at du har et eller andet personligt imod
>indehaverne af Stable..

Det er nu ikke rigtigt, Erik er da en ok fyr, jeg påpeger bare at
prisen er i top.

>Det er da ikke Verdens bedste hotel, men servisen er fin og maden ( Thai) er
>i sig selv et besøg værd..

Jeg vil give dig ret i at Thai maden er et besøg værd, servicen er
normal og det er ikke verdens bedste hotel det er majestic heller
ikke, men det er efter min mening bedre end The stable.

>Jeg har i øvrigt aldrig fået spurgt dem om de har 2 pris system som de
>fleste andre. 1 pris for os blege og anden og billigere pris for Thaier.
>
>leif siripot

Jeg mener ikke at de har 2 pris system, det har jeg ihvertfald ikke
oplevet.

Fra : PC

Dato : 23-09-01 11:13

Stable Lodge dyr !!!....muligvis for en backpacker, jeg er ikke på fornavn
med ejeren af hotellet "Budha Erik", og har heller ikke haft mulighed for at
gå værelserne nøjere igennem !
Hvorvidt man ønsker at spise dansk mad, er jo op til en selv, men muligheden
er der selvfølgelig !....personligt kan jeg sagtens spise dansk mad og spise
burgers overalt i verden, jeg føler mig ikke kaldet til at spise den lokale
mad, hvis jeg ikke har lyst til det !
Stable Lodge er eller har været, er ikke opdateret herom, været placeret på
top 20 listen over de bedste hoteller i Bangkok sammen med 5 stjernet
hoteller som eks. Sheraton og Le Meridien.
Du kan tjekke disse links for yderligere anbefalinger af hotellet.
http://www.concierge.com/run/concierge/LodgingDetail?geo_uid=528&prop_uid=40
102&review_uid=33594
http://www.thaiguide.dk/billeder/bangkok.htm
PS: Bangkok er ekstremt forurenet og de store hovedgader, eks. Sukhumit
Road er ekstremt støjfyldte, - uanset hvilket hotel i vælger, så find et
hotel som ligger tilbagetrukket fra de store hovedgader.

Fra : Torben Larsen

Dato : 23-09-01 11:51

On Sun, 23 Sep 2001 12:12:54 +0200, "PC" <bbb7714@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Stable Lodge dyr !!!....muligvis for en backpacker, jeg er ikke på fornavn
>med ejeren af hotellet "Budha Erik", og har heller ikke haft mulighed for at
>gå værelserne nøjere igennem !

Hej Poul, tak for dit indlæg, har du prøvet at bo på The stable..?

> [...]
>burgers overalt i verden, jeg føler mig ikke kaldet til at spise den lokale

enig..

> [...]
>hoteller som eks. Sheraton og Le Meridien.
>Du kan tjekke disse links for yderligere anbefalinger af hotellet.

ok

>PS: Bangkok er ekstremt forurenet og de store hovedgader, eks. Sukhumit
>Road er ekstremt støjfyldte, - uanset hvilket hotel i vælger, så find et
>hotel som ligger tilbagetrukket fra de store hovedgader.

Jeg synes at dette råd er super fornuftigt og jeg er meget enig.

Fra : PC

Dato : 23-09-01 20:19

Ja, jeg har boet på The Stable i sommers, mere præcist 3 nætter sammen med
min kæreste og vores 2 børn. Såvel service, venlighed, smil og mad var helt
i top.
Der var åbenbart gået lidt koks i vores reservation, for da vi skulle til at
tjekke ind på hotellet, kunne de ikke se at vi havde gjort en
reservation....the ending of the story is! at de fandt et udemærket lyst
beliggende værelse til os med balkon, som godt nok lå bagerst i bygningen,
og derfor ikke vendte med poolen som vi havde ønsket, men vi var nu meget
godt tilfredse med det alligevel.
Jeg skrev tidligere at Bangkok var meget forurenet, i den forbindelse tænker
jeg kun på de enorme mængder af bilos, som tonser ud af de 1000vis af biler,
som fylder op overalt i Bangkoks gader. Skidt og affald som flyder i gaderne
er et sjældent syn, i hvert fald har jeg ikke oplevet det endnu - men det er
i øvrigt også forbudt af smide affald og spytte på gaden !
mvh Poul

Fra : Torben Larsen

Dato : 23-09-01 20:46

On Sun, 23 Sep 2001 21:18:50 +0200, "PC" <bbb7714@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>er et sjældent syn, i hvert fald har jeg ikke oplevet det endnu - men det er
>i øvrigt også forbudt af smide affald og spytte på gaden !

Hej Poul
Ja man skal lidt udenfor i de små Soi's for at finde affald, men så er
der også meget. Jeg er enig i køretøjsforureningen jeg kan dog
fortælle at det er blevet væsentlig bedre i BKK efter at skytrain er
kommet der er lang vej endnu, regeringen har netop stillet forslag om
at køretøjer skal køre på 92 oktan blyfri benzin det fortæller intet
om renere dieseludstødning men der kommer et forslag om periodisk syn
jeg gad vide hvordan de vil takle det.
en af mine venner en Thai kom ud af lufthavnen og smed et cigaretskod
det kostede 2000 Baht, men efter forhandling blev det til 500 Baht,
jeg kunne nu ikke lade være med at grine da han sagde det for hvis det
havde været en ikke Thai havde det kostet de 2000 Baht.
det er dejligt at du har haft det godt i Thailand, kunne du tænke dig
at komme tilbage.?

Fra : Lars Bank

Dato : 25-09-01 00:24

Ikke helt rigtigt at ikke Thaier ikke kan forhandle om prisen for at smide
et cigaretskod.

Jeg smed selv et på Sukhumvit i 1999 og efter nogen tid slap jeg med 400
Baht.

Men med forureningen er det blevet væsentligt bedre mange steder efter dette
bødesystem kombineret med et hav af affaldskontainere er stillet op langs de
store veje. Der er sket meget de seneste år i den rigtige retning.

Men selvfølgelig hjælper det ikke på den enorme bilos og støj derfra. Den
kommende undergrundsbane sammen med Skytrain kan måske hjælpe lidt.

SkyTrain er forøvrigt ikke speciel dyr synes jeg. Sammen lignet med taxa er
det billigere og langt langt hurtigere.

Hilsen
Lars

Fra : Torben Larsen

Dato : 25-09-01 01:21

On Tue, 25 Sep 2001 01:24:00 +0200, "Lars Bank" <lars.bank@get2net.dk>
wrote:

>Ikke helt rigtigt at ikke Thaier ikke kan forhandle om prisen for at smide
>et cigaretskod.

det var da dejligt når det endelig skulle være at man har smidt et
skod at man så kan regulere prisen, jeg har ikke selv prøvet det så
det var da en god oplysning

> [...]
>bødesystem kombineret med et hav af affaldskontainere er stillet op langs de
>store veje. Der er sket meget de seneste år i den rigtige retning.

det er rigtigt.

>Men selvfølgelig hjælper det ikke på den enorme bilos og støj derfra. Den
>kommende undergrundsbane sammen med Skytrain kan måske hjælpe lidt.

jeg synes at det hjælper allerede nu måske har det også lidt at gøre
med den tidligere økonomiske situation.

>SkyTrain er forøvrigt ikke speciel dyr synes jeg. Sammen lignet med taxa er
>det billigere og langt langt hurtigere.

man kan købe et klippekort, jeg synes at det er en dejlig måde at
komme frem på, det værste er egentlig at gå op til toget.. de har
dog lavet elevator et par steder.

Fra : Lars Bank

Dato : 25-09-01 00:33

I har nok ret at Stable er lidt dyrere end det burde være. Men til gengæld
har du den lille hyggelige rolige have med og pool som ikke mange hoteller i
området har. At er er så roligt så tæt på Sukhumvits trafik kaos er dejligt.

Udover de danskere, der ikke kan undvære dansk mad på den korte ferie,
kommer der mange, danskere der arbejder i Bangkok eller andre steder i Østen
for lige at få lidt hjemligt mad en gang imellem. Der er ikke mange danske
restauranter i byen.

Fra : Torben Larsen

Dato : 25-09-01 01:29

On Tue, 25 Sep 2001 01:32:59 +0200, "Lars Bank" <lars.bank@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>området har. At er er så roligt så tæt på Sukhumvits trafik kaos er dejligt.

ja det er meget rart at sidde ved poolen og spise

> [...]
>for lige at få lidt hjemligt mad en gang imellem. Der er ikke mange danske

ja, de fastboende gæster tænkte jeg ikke på da jeg skrev om Dansk mad
så det har du ret i.

>Hilsen
>Lars

Tak for dit indlæg

Fra : Kim X

Dato : 26-09-01 10:10

Hej
Prøv at finde et rejsekatalog, fra enten Alletiders, Ving eller Spies, ring
eller skriv til et af de hoteller I kan finde der. Prøv evt. at lede efter
hotelnavnet på Yahoo.com, for at se om der er en internetside.
Personligt vil jeg foretrække at bo nedeomkring SOI 18-22 her ligger et par
gode hoteller. Alletiders har dem i kataloget, prisen ca. 400,- dkr. for 3
personer.
Men generelt bo ikke ud til de store veje.
Feks 2008 The Rembrandt Hotel. All Rights Reserved.
19 Sukhumvit Soi 18, Klong Toei, Bangkok 10110
Tel: 66-2-261-7100, Fax: 66-2-261-7017 Pris 60US for et DB værelse.
Hilsen
Kim

Fra : Cyanid

Dato : 30-09-01 13:26

> [...]
> swimmingpool og hotellet må godt koste 1600 - 2000 Baht for et dobb.
> værelse, så det svarer jo til 3 - 4 stjerner når man får internet

Prøv "stalden" på sukhumvit soy 8 .
det er et lille dansk hotel hvor servicen er i top .
http://www.stablelodge.com/
God ferie :)