The Stooges
Fra : Tue Linder

Dato : 18-09-01 15:00

Hej

Hørte et portræt af en gruppe med dette navn på P3.
Var virkelig vild med denne agressive garage-rock.
Jeg gik til min lokale stereostudio og hørte deres udvalg.
Men det jeg hørte stod langt fra mål med det jeg hørte i radioen.
Det var ikke så vildt som det jeg hørte i radioen.
Kom dog afsted med Iggy and the Stooges "Raw power".
Kan du give mig nogle titler på udgivelser der er de mest "voldsomme"?
Svar påskønnes!

Fra : Anders Bro Bystrup

Dato : 18-09-01 18:29

"Tue Linder" <tue.linder@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Kom dog afsted med Iggy and the Stooges "Raw power".
> Kan du give mig nogle titler på udgivelser der er de mest "voldsomme"?

Håber andre kan hjælpe med Stooges - vil bare lige gøre opmærksom på et
andet band fra samme periode:
MC5

Debuten "Kick Out The Jams" kan absolut anbefales. De nåede vist kun et
par albums mere inden det op i stoffer.

Mvh
Anders B

Fra : ouiou

Dato : 18-09-01 20:16

Hej

Selvom det er min favoritplade med Ig the Pig & The Stooges, du kom hjem med
fra Stereo Studio, vil jeg da osse lige anbefale Mettalic KO, som er en
koncertoptagelse fra 1974, den er virkelig grum og hård, og ja... Kick out
the jams, den er bare for sej.

Mvh.
Niels Overgård

Fra : Rick Madsen

Dato : 18-09-01 23:03

Anders Bro Bystrup skrev:

> "Tue Linder" <tue.linder@mail.tele.dk> wrote in message

> Håber andre kan hjælpe med Stooges

Det burde være muligt at finde disse to; jeg har dem på CD:
The Stooges:The Stooges .... 1969 8trk 34:36
The Stooges:Fun House ...... 1970 7trk 36:28

> [...]
> andet band fra samme periode:
> MC5
>
> Debuten "Kick Out The Jams" kan absolut anbefales. De nåede vist kun et

De to svimlende gode studiealbums 'Back in the USA' og High Times'
findes sikkert sikkert også på disc, har dog ikke set dem her i DK.

hvm

Fra : Søren Søndergaard

Dato : 27-09-01 02:50

Hey!

Raw Power er IMHO den bedste/mest voldsomme af de 3 første Stooges-plader.
Jeg har dog ikke hørt "Metal K.O"-pladen.
Hvis du kan li' Stooges prøv da også svenske Hellacopters' debutplade
"Supershitty to the max" - det er voldsom rock i bedste Stooges-ånd.
Hellacopters' anden plade "Payin' the dues" er også rigtig god. Derefter går
det desværre ned ad bakke...

mvh

Søren
Hvis du opretter mig i din adressebog bedes du benytte adressen
sope96af@student.econ.cbs.dk
Check også min side www.fisherking.subnet.dk

Fra : Hans Petter Laberg

Dato : 28-09-01 11:22

"Søren Søndergaard" <sope96af@yahoo.com> skrev i melding
> [...]
> Hvis du kan li' Stooges prøv da også svenske Hellacopters' debutplade
> "Supershitty to the max" - det er voldsom rock i bedste Stooges-ånd.

Og da kan jeg passe på å tipse om det nå oppløste norske bandet Turbonegro.
Primitiv rock. Akkurat sånn vi vil ha det!

HPL

Fra : Søren Søndergaard

Dato : 30-09-01 16:15

Hørt!!!

I øvrigt er de norske tonser-rockere Gluecifer også et lyt eller mange værd.
De har udgivet 3 plader. Den første "ridin' the tiger" er den hårdeste, og
de to næste er mere melodiøse. Den seneste plade "tender is the savage" fås
i en 2-disc version med nogle rigtig fede ekstranumre.

Fra : st¹

Dato : 18-09-01 23:04

"Tue Linder" <tue.linder@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kom dog afsted med Iggy and the Stooges "Raw power".
> Kan du give mig nogle titler på udgivelser der er de mest "voldsomme"?

Jeg kender egentlig ikke særlig meget til bandet, men jeg har hørt, at den
selvtitlede, Funhouse og Raw Pawer skulle være de bedste udgivelser.

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 19-09-01 17:14

It seems Tue Linder wrote:
> Det var ikke så vildt som det jeg hørte i radioen.
> Kom dog afsted med Iggy and the Stooges "Raw power".
> Kan du give mig nogle titler på udgivelser der er de mest "voldsomme"?
> Svar påskønnes!

Jeg tror bestemt at den "Raw Power" du slap afsted er en af de mest
voldsomme.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Hans Petter Laberg

Dato : 20-09-01 08:53

"Tue Linder" <tue.linder@mail.tele.dk> skrev i melding
> [...]
> Kom dog afsted med Iggy and the Stooges "Raw power".
> Kan du give mig nogle titler på udgivelser der er de mest "voldsomme"?

"Fun house" er definitivt den mest intense.

HPL

Fra : Tue Linder

Dato : 20-09-01 17:39

Hans Petter Laberg <hplaberg@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5fhq7.21010$1T5.252056@news1.oke.nextra.no...
> "Tue Linder" <tue.linder@mail.tele.dk> skrev i melding

> "Fun house" er definitivt den mest intense.
>
> HPL
>
> Tak for forslagene!Jeg skal på cd-jagt.
Hørte forresten genudsendelsen af portrættet af gruppen i Radar på P3
Det var i forbindelse med et andet band fra Detroit der hedder White
Stripes.
De er pladeaktuelle nu,jeg fik desværre ikke fat i titlen.
Værd at investere i hvis man kan lide The Stooges.
Det er som om den har fået en tand mere end Stooges.
Er iøvrigt uenig med værten i at Stooges er dårlige musikere.
Det er en komplet misforståelse af stilen.
Det skal lyde slidt og dirty.Det er det der tiltaler mig ved stilen.
Det var jo også den parole punk-bands kørte i 5-6 år efter.