Print screen
Fra : Jan B. Nielsen

Dato : 18-09-01 14:25

Hej
Jeg skal klippe nogle elementer ud fra nogle sider, hvor det er en fordel at
lave nummeret: print screen.
Men hvor er det lige jeg finder det her på mit iMac tastatur ?
Det kan vel lade sig gøre?

Mvh.
Jan

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 18-09-01 14:30

Hej Jan. Du skal trykke Command (æbletasten) + Shift + 3 ned på samme tid, så
gemmer den et billede inde på din harddisk som indeholder en "Print Screen".

Mvh Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.
Wanna know who i am? Check my profile: http://www.profiled.org/?orca

Fra : Jesper

Dato : 18-09-01 15:10

Jan B. Nielsen <janitzar@get2net.dk> wrote:

> [...]
> lave nummeret: print screen.
> Men hvor er det lige jeg finder det her på mit iMac tastatur ?

Æble+skift+3 Print screen
Æble+kontrol+skift+3 print screen og gem til skuffen
Æble+skift+4 print udsnit af skærm
Æble+kontrol+skift+4 print udsnit af skærm og gem til skuffen
Æble+skift+skiftelås+4 print vindue
Æble+kontrol+skift+4 print vindur og gem til skuffen

--
Jesper.

Fra : Lars Kristensen

Dato : 18-09-01 15:15

Den 18/09/01 15:24 skrev Jan B. Nielsen,janitzar@get2net.dk

> [...]
> lave nummeret: print screen.
> Men hvor er det lige jeg finder det her på mit iMac tastatur ?

Command (æbletasten) + Shift + 3 = et billede af hele skærmen
Command + Shift + 4 = et billede af det valgte udsnit
Skærmbillederne lægger sig i roden på din harddisk og hedder billede 1, 2, 3
etc.

Mvh
lars

Fra : Tina H.

Dato : 18-09-01 18:06

Hej Jan.

Hvis du selv vil bestemme størrelsen på dine screen shots så skal du vælge
Command+Shift+4. Så kommer der et lille kryds op. Nu trækker du bare henover
det du vil have.

Ellers er programmet SnapzPro et genialt lille program. Med det kan du vælge
at gemme I alle mulige formater. Du kan oven I købet osse vælge I movie
format.

Kig på versiontracker.com

hilsen

Tina

On 18/09/01 15:24, in article B7CD17C6.103F%janitzar@get2net.dk, "Jan B.

Fra : Jan B. Nielsen

Dato : 18-09-01 19:24

Tusind tak
Det var da en masse gode bud på den lille sag.

Mvh.
Jan

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 19-09-01 17:27

Jan B. Nielsen <janitzar@get2net.dk> skrev:

> Det var da en masse gode bud på den lille sag.
Hvoraf du kunne have fået en del ved at åbne "Mac OS-hjælp" og søge på
"tage billede af skærm"...

PS: Jeg skriver det ikke, fordi jeg bliver irriteret over den slags
spørgsmål, men bare for at gøre opmærksom på hjælpeprogrammet, da det af
og til giver hurtigere svar end dk.edb.mac - men også kun af og til.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 20-09-01 21:32

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> [...]
> spørgsmål, men bare for at gøre opmærksom på hjælpeprogrammet, da det af
> og til giver hurtigere svar end dk.edb.mac - men også kun af og til.

Jeg mener kun der er EN vej:

http://thomas.boelskifte.dk/pics/print_screen.jpg

*fnis*

Mojn, Thomas

--
Come Mr. Taliban, tally me bananas!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-09-01 22:00

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Jeg mener kun der er EN vej:
>
> http://thomas.boelskifte.dk/pics/print_screen.jpg
>
> *fnis*

LOL, spændene job du har, får du lov til den slags fordi du portsniffer
chefen?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 20-09-01 22:53

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> LOL, spændene job du har, får du lov til den slags fordi du portsniffer
> chefen?

Nix, jeg portsniffer Kantine-Lejla hver dag kl. 11.50, så er min frokost
gratis. CEO'en lod en bemærkning om "brown nosing" falde, jeg ved ikke
hvad han mener. Jeg bor jo som sagt LIGE ved siden af et slagteri, så
jeg ville ikke ane om jeg "brown nosede"

Mojn, Thomas

--
Come Mr. Taliban, tally me bananas!