Kyllingesuppe???
Fra : Anne

Dato : 18-09-01 09:41

Hejsa
Er der nogen af jer derude, der kender en opskrift på kyllingesuppe, hvor
ingerdienser som kokosmælk, chili, citrongræs, svampe og naturligvis kylling
indgår i???
Anne

Fra : Kat

Dato : 18-09-01 11:09

Anne skrev:
> [...]
kyllingesuppe, hvor
> ingerdienser som kokosmælk, chili, citrongræs, svampe og

Hej Anne!
Her er en mulighed:
http://www.thai-food.dk/ - under forretter - citrongræs og svampe
kan du så bare komme i efter behag!
--
/kat
---

Fra : Anne

Dato : 18-09-01 13:00

Hmm måske det er den... det er da i hvert fald værd at prøve. tak for tippet

Fra : Heidi

Dato : 19-09-01 09:06

Anne <prinsesseanne[REMOVE]@(THIS)hotmail.com> skrev i news:9o71e8$89s$1@sunsite.dk
> [...]
> ingerdienser som kokosmælk, chili, citrongræs, svampe og naturligvis kylling

Her er en uden svampe ganske vist, men den smager i hvert fald godt!
(Portionen er kun til 1 person).

75 g kyllingefilet
1 dl hønsebouillon
½ spsk finthakket ingefær
½ fed knust hvidløg
½ stilk citrongræs
½-1 spsk limesaft
1 tsk fiskesauce (kan udelades)
1 dl kokosmælk
1 forårsløg
1 lille frisk rød chili

Skær kyllingekødet i små tern.
Kom ingefær, hvidløg og citrongræs i en blender eller morter til det har konsistens som en blød pasta.
Bring hønsebouillon, krydderipasta, kyllingetern og de øvrige ingredienser i kog under omrøring.
Lad suppen koge for svag varme i 5 minutter under låg.

Fra : Anne

Dato : 19-09-01 14:57

Hej Heidi!
Det lyder lækkert, men og nu lyder jeg jo ret ung og naiv, er 5 min. nok til
at kyllingekødet er gennemkogt? Jeg mener rå kylling er ikke liiige min
favoritret...

Anne

Fra : Heidi

Dato : 19-09-01 16:22

Anne <prinsesseanne[REMOVE]@(THIS)hotmail.com> skrev i news:9oa8aj$216$1@sunsite.dk
> [...]
> at kyllingekødet er gennemkogt? Jeg mener rå kylling er ikke liiige min

Det kommer selvfølgelig lidt an på hvor små stykker man skærer kyllingen
i - og jeg skærer det nemlig i ret små stykker... Men du kan jo altid forlænge
kogetiden med det der nu passer til størrelsen af kyllingestykkerne - og så
2 minutter ekstra for at være på den sikre side

Mvh.
Heidi

Fra : Afroman

Dato : 19-09-01 19:53

> [...]

Jo Heidi det er rigelig kogetid til kylling, jeg har lavet retten og kødet
er fint gennemstegt selv om der er halv store stykker mellem.... Det smager
fantastisk !!!

Kim

Fra : Anne

Dato : 23-09-01 13:36

Ja det smagte virkeligt godt Heidi! Jeg brugte godt nok ikke chili og
ingefær, men i stedet jordskokker. UHM

Fra : Heidi

Dato : 26-09-01 19:06

Anne <prinsesseanne[REMOVE]@(THIS)hotmail.com> skrev i news:9okl3n$jk$1@sunsite.dk
> Ja det smagte virkeligt godt Heidi! Jeg brugte godt nok ikke chili og
> ingefær, men i stedet jordskokker. UHM

Det er jo rart at høre - men tag og prøv i hvert fald med ingefær en anden gang -
det giver altså en helt speciel smag... (medmindre at man ikke kan lide den
selvfølgelig

Mvh.
Heidi