Førstevalg af skuespillere.
Fra : Peter Fleinert

Dato : 17-09-01 23:14

Efter at have læst "Indiana Jones - igen" indlægge kom jeg i tanke om hvilke
film der oprindeligt var tiltænkt andre hovedrolleindhavere.

Indiana Jones: Tom Selleck/ Harrison Ford, er jo nævnt, men hvilke film
kende I derude?

Dem jeg lige kan komme på er:
James Bond: Roger Moore/ Sean Connery (Moore kunne ikke da han lavede The
Saint)
Apocalypse Now: Harvey Keitel / Martin Sheen
Silence of the Lambs: Gene Hackman / Anthony Hopkins. Michelle Pfeiffer /
Jodie Foster.
North by Northwest: Gregory Peck/ Cary Grant.

Peter.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 17-09-01 23:23

Peter Fleinert skrev:
> Efter at have læst "Indiana Jones - igen" indlægge kom jeg i tanke
> om hvilke film der oprindeligt var tiltænkt andre hovedrolleindhavere.

Jeg kan umiddelbart komme i tanke om:
Shrek (Mike Myers/Chris Farley)
Man on the Moon (Jim Carrey/Edward Norton)

I begge tilfælde havde jeg langt hellere foretrukket alternativet!

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Deaster

Dato : 18-09-01 12:21

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan umiddelbart komme i tanke om:
> Shrek (Mike Myers/Chris Farley)

Tegnefilmen ?? For Chris Farley har da været død i et par år efterhånden
eller hur ?

Jesper (Deaster)

Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-09-01 13:04

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tegnefilmen ?? For Chris Farley har da været død i et par år efterhånden
> eller hur ?

/Animationsfilmen/, ja. Farley døde i 1997, men var ganske rigtigt
oprindeligt castet som hovedrollen. Han nåede sågar at indspille dialog.
Shrek har (som mange andre animationsfilm) taget 4-5 år at producere.

MVH
Jens

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-09-01 15:49

> /Animationsfilmen/, ja. Farley døde i 1997, men var ganske rigtigt
> oprindeligt castet som hovedrollen. Han nåede sågar at indspille dialog.
> Shrek har (som mange andre animationsfilm) taget 4-5 år at producere.

Ja, og ofte indtaler de dialogen først. Så kan animatorerne lade
sig inspirere af skuespillernes mimik.

Mark

"After The Matrix, I cannot wear sunglasses. As soon as I put them on,
people recognise me."
Carrie Anne Moss

Fra : Deaster

Dato : 19-09-01 11:26

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> oprindeligt castet som hovedrollen. Han nåede sågar at indspille dialog.
> Shrek har (som mange andre animationsfilm) taget 4-5 år at producere.

Ahhh, det vidste jeg ikke, tak for info.

Jesper (Deaster)

Fra : Jesper Stampe

Dato : 17-09-01 23:26

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jodie Foster.
> North by Northwest: Gregory Peck/ Cary Grant.

Pretty Woman: Molly Ringwald/Julia Roberts

Fra : John Hinge

Dato : 18-09-01 10:55

Jesper Stampe wrote:

> Pretty Woman: Molly Ringwald/Julia Roberts
suuuuuuukk det ku ha været såååååå smukt....

Jeg er stadig ikke helt kommet mig over 80'erne.
Molly Ringwald *var* min gudinde dengang way back when.
På den anden side synes jeg at fr. Roberts gjorde det ganske udmærket
i den film. Den er sød, sjov, betagende, men ikke et mesterværk :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 18-09-01 12:42

"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote in message

> På den anden side synes jeg at fr. Roberts gjorde det ganske udmærket
> i den film. Den er sød, sjov, betagende, men ikke et mesterværk :)

Det tror jeg godt min mor ville være uenig med dig i...

Joakim

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-09-01 23:51

> [...]
> film der oprindeligt var tiltænkt andre hovedrolleindhavere.
>
> Indiana Jones: Tom Selleck/ Harrison Ford, er jo nævnt, men hvilke film

Star Wars: Bl.a. Sissy Spacek/Carrie Fisher og Christopher Walken, Burt
Reynolds og Nick Nolte/Harrison Ford

Blade Runner: Dustin Hoffman/Harrison Ford

Back to the Future: Eric Stoltz/Michael J. Fox (man kan finde billeder fra
de fleste scener, de nåede at optage med Stoltz, på nettet).

MVH
Jens

Fra : David Schjelde

Dato : 18-09-01 10:07

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote in message

[snip]

> Blade Runner: Dustin Hoffman/Harrison Ford

Uuuhhhhhhhh. Det giver mig kuldegysninger at tænke på.

Mvh
David

Fra : Morten Steen

Dato : 18-09-01 07:16

American Beauty : CHEVY CHASE/Kevin Spacey.

Se, DET havde været noget der holdt!!!

Morten

Fra : David J. V. Jensen

Dato : 18-09-01 08:22

"Peter Fleinert" skrev:

> Efter at have læst "Indiana Jones - igen" indlægge kom jeg i tanke om
hvilke
> film der oprindeligt var tiltænkt andre hovedrolleindhavere.

Casablanca: Ronald Reagan/Humphrey Bogart.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-09-01 11:15

> [...]
> Jodie Foster.
> North by Northwest: Gregory Peck/ Cary Grant.

*udstøder et lettetsens suk*

I øvrigt mener jeg, det var Robert Duvall, der skulle have spillet
Lecter.

Mark

The generation that would change the world
is still looking for its car keys.

Fra : Martin Møller

Dato : 18-09-01 12:20

From Dusk Till Dawn: John Travolta / George Clooney

Godt nok er John T. rigtig cool som badguy i Face/Off og i den nye
Swordfish, men jeg synes George Clooney gør det meget overbevisende som Seth
Gecko i denne fede action/horror movie.