Hvor finder jeg gode vandrestøvler af læde~
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 17-09-01 22:21

Jeg skal have skiftet mine gamle militærstøvler med stålsnuder ud med et par
støvler der er lidt mere moderne (og lettere), er der nogen der har erfaring
(gode) med travestøvler ?

Jeg skal primært bruge dem i forbindelse med "ultralet backpacking" (hvis
der er noget der hedder sådan), typisk i lande som Costa Rica, Panama,
Ecuador, Peru osv - hvor de ryger i rygsækken når man er i mangrovesump og
regnskov, men kommer frem til hiking og bjergvandring.

Krav:
1) Det skal være læder (goretex er sikker fint for nogle og hvis der er
nogen der vil købe et par goretext støvler, så send mig en mail)
2) De skal være kortskaftede da de skal kunne gemmes af vejen i en lille
rygsæk.
3) Det skal være GOD KVALITET !-)

På forhånd tak!
Jesper

NB: Se mine rejsebiller på www.jesperpedersen.dk !-)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-09-01 08:44

Spørg f.eks. på www.vandring.dk.

Selv bruger jeg Meindl Perfect, men de er relativt tunge og normalt ikke
noget jeg ville slæbe rundt på i en rygsæk. www.friluftsland.dk har vist
også enkelte andre modeller i læder, men det er ikke hele deres katalog, der
er online.

hilsen
Uffe

Fra : SNN

Dato : 18-09-01 09:41

Jeg har med stor fornøjelse brugt Ecco Track og selvom det kun er Goretex så
er de sgu rigtigt gode de vejer ikke så meget, men koster en formue.

Hilsen

Stig

Uffe Kousgaard <uffe@routeware.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ba6fb58$0$254$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-09-01 22:25

Hej Uffe,

Tak for svaret - Goretex er sikkert fint for mange, men jeg har problemer
med at de er for lufttætte til mine fødder - jeg har aldrig haft problemer
med læderstøvler (bortset fra når jeg vågner med dem på...

Fra : Sune Krøll

Dato : 20-09-01 13:50

Stig, læs dog først hvad manden skriver!
Han har et sæt med goretex støvler allerede........."kun er goretex" er der
ikke noget der hedder, da goretex kun er en speciel foring. Altså vil dine
støvler lynhurtigt gå i stykker hvis der ikke var et noget læder eller
kunststof til at beskytte.
Når der bliver spurgt om en "læderstøvle" menes der en støvle der ikke har
nogen form for vandresistent for, da en sådan er ekstrem svær at ånde i.
Desuden har goretex den ulempe at når de er sparket lidt til bliver de
utætte, og læderet skal alligevel behandles for ikke at blive vådt og derved
tungt.

Fra : Klaus Hansen

Dato : 18-09-01 10:40

Hvis du bor i nærheden af København, så har Friluftsland en specialforetning
på fredriksborggade kun for støvler, sko, sandaler og strømper.
På samme gade ligger også Jagt&Fritid.

Jeg er selv ved at prøve mig frem, og afprøver i øjeblikket et par Scarpa
fra Friluftsland.

Mvh
Klaus Hansen

Fra : Mikkel Thune

Dato : 08-10-01 21:57

Hanwag Grünten mener jeg er et fornuftigt bud. Jeg har selv et par der
efterhånden er en 6-7 år gamle, og jeg har sgu aldrig haft noget at
udsætte..
Det er en kvalitetsstøvle i hellæder. Selve støvlen er forholdsvis kort, og
ikke så stiv som mere deciderede bjergstøvler, men har stadig en god stiv
sål. Fås i Spejder Sport til kr. 1350,- Se evt. www.spejder-sport.dk

Mvh
Mikkel Thune