Favicon - tæller
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-09-01 22:10

Hvis jeg nu vil forsøge at se hvor mange der bookmarker min side med
IE5 og nyere, så kunne jeg tælle hvor mange gange favicon.ico hentes.

Hvordan laver jeg noget fikst, så jeg kan køre et PHP-scripts, men der
stadig sendes en ico-fil til klienten?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: www.simlock.dk
Nyt design på siden er ved at være klar - kig forbi!

Fra : Mickey

Dato : 17-09-01 22:54

> Hvordan laver jeg noget fikst, så jeg kan køre et PHP-scripts, men der
> stadig sendes en ico-fil til klienten?

tjaa, send den rigtige header, indlæs filen og send indholdet videre til
klienten

- fopen eller read må ku klare det

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/coderedworm.html

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-09-01 23:11

Mickey skrev:

>tjaa, send den rigtige header, indlæs filen og send indholdet videre til
>klienten

Hvordan er det jeg får favicon.ico filen til at blive parset?

> - fopen eller read må ku klare det

Ja, det var mest det med at parse ico-filen.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Thor Dreier

Dato : 17-09-01 23:28

> Hvordan er det jeg får favicon.ico filen til at blive parset?

<Files ~ "^favicon\.ico$">
ForceType application/x-httpd-php
</Files>

indsættes i .htaccess

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-09-01 23:52

On Tue, 18 Sep 2001 00:11:08 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Hvordan er det jeg får favicon.ico filen til at blive parset?

Udover Thors forslag, kan du bare pege SHORTCUT ICON over på en normal
..php-fil fra dine sider, fx:

<LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="/favicon-counter.php">

.... og denne kunne så have en simpel fil ved navn
"favicon-counter.php" (jeg forudsætter her, at man har det rette ikon
som "realicon.ico"):

<?php
tilfoj_i_min_logfil() OR
mail(
"laxxe@nospam.dk",
"Fejl i favicon-log",
"Der er fejl i indsættelsen i logfilen:\n\n".
"Fejl: ".mysql_error()
);
// Content-type'n er ikke så vigtig i praksis
// De fleste sites præsenterer ikonet som
// text/plain, uden nogen skade sker - men
// vi er høflige, så vi sætter den alligevel.
header("Content-Type: image/x-icon");
readfile("realicon.ico");
?>

Altså bare en logging, en evt. header og en readfile.

--
- Peter Brodersen

Fra : Christian Laursen

Dato : 18-09-01 09:02

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> writes:

> Hvis jeg nu vil forsøge at se hvor mange der bookmarker min side med
> IE5 og nyere, så kunne jeg tælle hvor mange gange favicon.ico hentes.

Tjah, med den medfølgende usikkerhed det giver, når fx min browser
henter favicon.ico, blot jeg går ind på siden. (Den viser ikonet ude
til venstre for adresselinjen)

Christian Laursen