Realplayer kills my darling
Fra : Henrik Enslev

Dato : 17-09-01 16:14

Hej
Kan Realplayer bruges på en Mac? På min vil den bare ikke. Enten fryser den
hele computeren, slutter uventet, eller brokker sig på anden måde. Er der
andre veje, end blot acceptere, at RealPlayer er noget PC lort?

Venlig hilsen
Henrik

PPC 6500, system 8.5.1, 128 MbRam, ADSL

Fra : J.C. Voss

Dato : 17-09-01 16:28

Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> Kan Realplayer bruges på en Mac? På min vil den bare ikke. Enten fryser den
> hele computeren, slutter uventet, eller brokker sig på anden måde. Er der
> andre veje, end blot acceptere, at RealPlayer er noget PC lort?

Det fungerer fint her på en G4/9.2.1DK/448Mb Ram/ADSL - lige bortset fra
et forfærdeligt GUI, arrogante dialogbokse hvor den tilbyder at overtage
alle medieformater osv. Jeg ser nyhederne fra TV2 og DR hver dag med min
Real Player version 6.0.9.584. Hvilken version har du?

Det kan være det er en bestemt fil den ikke kan tåle. Er det alle
realplayer-ting der gør den træt? Har du i så fald en URL til det som
ikke virker?

--
//Jonas @ 11°, 56° | Remember Occam's razor? |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-09-01 16:57

J.C. Voss <jcSPAM@BLOCKvoss.tf> wrote:

> min Real Player version 6.0.9.584

også kaldet version 8.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Jesper

Dato : 17-09-01 16:30

> [...]

> hele computeren, slutter uventet, eller brokker sig på anden måde. Er der
> andre veje, end blot acceptere, at RealPlayer er noget PC lort?

Til at starte med skal du nok opdatere til 8.6 ,det er gratis. Eller
endnu bedre: Købe MacOS 9.x . RealPlayer fryser ikke hos mig (G4, 512MB
RAM, 9.2.1 IE, ADSL) men den skal ofte reinstalleres når den ikke gider
at launche og så skal man igennem en lang og pisseirriterende
registreringsproces.

Jesper

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 17-09-01 21:16

Jesper skrev:

> Til at starte med skal du nok opdatere til 8.6
Det ville jeg ikke gøre: Min erfaring med 8.6 er, at det går ned oftere
end 8.5.1, og at programmer, der går ned, tager hele systemet med sig
(så man ikke kan bruge [alt][cmd][esc] til at slutte det program, der
gør knuder). Jeg er temmelig træt af 8.6, men desværre bruger jeg
programmer, der kræver det.

> Eller endnu bedre: Købe MacOS 9.x
Forhåbentlig et bedre råd.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-09-01 21:26

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> [...]
> (så man ikke kan bruge [alt][cmd][esc] til at slutte det program, der
> gør knuder). Jeg er temmelig træt af 8.6, men desværre bruger jeg

Hvilke programmer kræver 8.6 ?!

/thomas

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 18-09-01 06:08

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> skrev:

> Hvilke programmer kræver 8.6 ?!
ProTools, Acrobat (ikke Reader).

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-01 17:18

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> ProTools, Acrobat (ikke Reader).

Det lyder mystisk, det er ældre versioner så ja ?

/thomas

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 19-09-01 17:05

> Det lyder mystisk, det er ældre versioner så ja ?

Nej. Men altså, de fungerer da også på nyere systemer, bare ikke på
ældre (8.5.1 og ældre).

Mine kommentarer gik på, om man skulle vælge 8.5.1 eller 8.6 - ikke om
man skulle skifte til et nyere system...

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-09-01 17:54

> [...]

> Mine kommentarer gik på, om man skulle vælge 8.5.1 eller 8.6 - ikke om
> man skulle skifte til et nyere system...

ahh, sådan, den fik jeg vist forstået bagvendt :)

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-09-01 16:57

Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> Hej
> Kan Realplayer bruges på en Mac?

Ja, jeg bruger det hver dag til at høre radioavis etc.

> På min vil den bare ikke. Enten fryser den
> hele computeren, slutter uventet, eller brokker sig på anden måde. Er der
> andre veje, end blot acceptere, at RealPlayer er noget PC lort?

Det skal du ikke, RealPlayer er et fremragende stykke mac software, husk
at hente seneste version (og overvej seriøst at opdatere til Mac OS 8.6)

> PPC 6500, system 8.5.1, 128 MbRam, ADSL

har du et 33.6 geoport modem?

Fra : Henrik Enslev

Dato : 17-09-01 17:40

> har du et 33.6 geoport modem?

Ja

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-09-01 18:13

> Ja

det tænkte jeg godt, jeg ved ikke om det gælder den nyeste version af
realplayer, men de ældre udgaver af Realplayer var inkompatibel med
Apples geoportsoftware. (der er ikke tale om et egenligt modem men en
serielport emuleret til modem via software)

prøv om den nyeste version af Realplayer er kompatbel, eller drop
modemet Ferjlen ligger hos Apple, der er sågar brugere der i sin tid
har anlagt en sag mod Apple pga af softwareproblmer med Geoport
softwaren samt fordi Apple leverede den lovede 56k software. Jeg ved
ikke hvad udfaldet af sagen blev, men der var i al fald i webside for
sagsanlæget - prøv at finde den via google.