FP 2000 konverterer ikke links
Fra : Mac

Dato : 17-09-01 06:17

Hej.

Jeg er IT-vejleder på Kærbyskolen i Aalborg. Vi fik forrige fredag flyttet
vores hjemmeside til eget domæne www.kaerbyskolen.dk. Vi delt dels tidligere
været nogle rodehoveder, og dels brugt FP express til at lave vores
hjemmesider, så vi havde en del absolutte links, der pegede tilbage på den
gamle placering, og dels en masse data (mapper), der bare lå og rodede.

Jeg udgav derfor webstedet fra webserveren (der har frontpage 2000
serverudvidelser) til min HD (i en mappe,der er et FP 2000 websted), og
begyndte at rydde op. Jeg har lavet en del websteder i FP 2000, og i den
forbindelse altid bare peget på den fil leg har ønsket at linke til (internt
på webstedet altså) - uden problemer efter udgivelsen. Men AK OG VE - når
jeg nu udgiver webstedet fra min HD til min webserver står mange af linkene
som: file:///d:/wwkaerby.... Hvilket vil sige, at de selvfølgelig ikke
virker. Derudover sletter FP 2000 ved udgivelsen heller ikke de mapper og
filer, som jeg møjsommeligt har siddet og ryddet ud i (vores websted fylder
nu ca. 300 MB før 550 Mb) - selvom jeg bliver spurgt om filerne skal
slettes.

Den eneste hjælp jeg har kunnet finde er en anden stakkel, der har lidt det
samme problem (i microsoft.public.frontpage (indsat nederst)), men der er
ingen løsningsforslag - er der et eller andet kompetent menneske, der vil
forbarme sig?

Med venlig hilsen

Lars Burmølle Andersen
IT-vejleder, Kærbyskolen

Email: lband@daks.dk

Hi,

I have found another strange FP2000 behavior.
In the document pages I have defined a series of navigation links which,
initially point to a location (htm file) on my local drive, after uploading
the htm files these file:///<drive letter>/... links should be automatically
be converted to their matching "http://..." equivalents, at least, up to now
that worked fine.

Now I have noticed that, occasionally, the conversion doesn't *always*
complete successfully...so, I had to manually convert them using Ctrl+K and
browse for the already uploaded htm files...

Has anyone ever encountered this auto convert failure (that is that the
local link is not converted to http://... automatically)?

Thanks a million.

Btw, I am referring to the links on e.g.
http://www.xs4all.nl/~mhardema/Html/Docs/p_intro.htm and so on...

Kind regards,

Michel H.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-09-01 06:35

Importer alle filer til det åbne Web før du linker til dem.

Fra : Andreas Paasch

Dato : 17-09-01 11:12

Karlsen's ide er ikke dum .. ville også være underligt.

Men, hvad jeg ville gøre nu er følgende:
Da du har det web som der er ryddet op i på din egen HD ... ville jeg åbne
webbet online og slette det.
Dernæst uploade det fulde web .. så skulle alt være ryddet op.
Dog ville jeg lige inden upload rekalkulere links og først da uploade.

Så skulle den være i vinkel !

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
http://www.Paasch.Net

Fra : Lars Burmølle Anders~