bekræftigelsesside med variabel indeholden~
Fra : Lars

Dato : 16-09-01 20:59

Hej Alle!

Hvad vil I anbefale jeg gør med en uploadet fil, når jeg har en
bekræftigelsesside med en fortrydknap, som annullerer handlingen og vender
tilbage til uploadsiden i øvrigt med flere inputfelter, som skal i en
mysqldatabase, hvis brugeren trykker på knappen 'næste' istedet for fortryd.
Filen, brugeren uploader skal så skrives til serveren til mappen billeder
også, når der klikkes næste eller sådan havde jeg hvert fald tænkt mig det,
men hvis der er andre forslag er de velkomne.

Mit problem er at 'vedligeholde' den variabel, hvor filen ligger i til
'action' siden for bekræftigelsesiden. Ideen med bekræftigelsessiden er jo
at brugeren skal kunne fortryde sin handling, men hvor skal den variabel med
filen gøres af der? skal den bare uploades først og slettes, hvis der
annulleres eller er der en anden smart måde?

Hvis bekræftigelsessiden ikke var der, så havde det været meget nemmere, da
jeg så kunne skrive direkte til databasen og til mappen billeder, men det er
ikke særlig hensigtsmæssigt.

på forhånd tak

lars

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-09-01 21:18

"Lars" <ledj@Zprivat.dk> wrote in message news:9o307h$e5u$1@sunsite.dk...
> skal den bare uploades først og slettes, hvis der
> annulleres eller er der en anden smart måde?

Den tror jeg er den bedste.

Enten uploade til et midlertidigt sted, eller putte den derhen hvor den skal
ende, og så bare markere den på en eller anden måde.

Det er i princippet nok ikke en god ide at sende billedet tilbage til
brugeren, for derefter at uploade igen når der bekræftes. Med mindre du VED
at det er en meget lille fil, så kunne man jo base64-encode den, og putte
den i en skjult variabel.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lars

Dato : 16-09-01 21:32

> [...]
VED
> at det er en meget lille fil, så kunne man jo base64-encode den, og putte

filen fylder 20-40 kb, men max. 40 er det så ikke for meget til at
base64-encode?

anyway, så tror jeg at jeg vælger at uploade til et temp bibliotek og så
overskrive den næste gang brugeren uploader og derfra flytte den til den
rigtige mappe, hvis brugeren vælger 'næste'...

/lars

Fra : Lars

Dato : 16-09-01 21:34

> Den tror jeg er den bedste.

Forresten, ville det være dumt at gemme hele filen i en longblob i
mysqldatabasen, som serialized data? Eller er det for meget af det gode?

mvh lars

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-09-01 06:39

"Lars" <ledj@Zprivat.dk> wrote in message news:9o329t$ioo$1@sunsite.dk...
> Forresten, ville det være dumt at gemme hele filen i en longblob i
> mysqldatabasen, som serialized data? Eller er det for meget af det gode?

Normalt anbefaler man at holde filer fra databasen, og blot skrive
filnavnet.

--
Mvh.

Niels Andersen