Bootlegs købes !!
Fra : Flemming Jensen

Dato : 16-09-01 18:25

Hejsa...

Jeg søger nogle bootlegs med bla. Nirvana, Kashmir, Pearl jam, Red hot chili
peppers og andre...
Skriv en liste til mig...

Jeg er meget interesseret i at købe kopier...

Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk
Flower power: 114636491

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 16-09-01 22:57

"Flemming Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> peppers og andre...
> Skriv en liste til mig...
>

> Jeg er meget interesseret i at købe kopier...

Nej da! Køb aldrig en bootleg!
Meld dig istedet til forskellige mailing-lister for de pågældende bands og
sig at du er ny, og er interesseret i bootlegs. Jeg er næsten 110% sikker på
at du vil få noget gratis, eller mod betaling af porto og en tom cd.
Bootlegs skal være GRATIS, ingen penge havner hos kunstneren!
Da jeg selv startede med bootlegs fik jeg sendt en cd fra USA kvit og frit,
med beskeden: del, når du kan. Og det gør jeg.

Jacob

Fra : Flemming Jensen

Dato : 17-09-01 13:21

Hey Jacob...

Ja ja det ved jeg godt, men nu er det sådan at Kashmir bootlegs er ikke bare
lige sådan nogle alle og en hver har (jeg har selv 20 eller sådan noget og
er en af dem i danmark der har flest) og de er faktisk meget efterspurgt,
jeg har selv engang solgt et bootlegs (altså en kopi cd-r) for 400 kr., og
det var faktisk ikke mig der forslog prisen men ham der ville købe den...

Men er der virkelig ingen i denne nyheds grupper, der bare har nogle få
stykker ??

Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk
Flower power: 114636491

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 17-09-01 16:47

> [...]
> det var faktisk ikke mig der forslog prisen men ham der ville købe den...

What??? Og du tog imod pengene? Det falder ud over enhver etisk moral... og
så var det ikke engang en trykt bootleg... adr. Jeg håber du har en dårlig
smag i munden, selv om det ikke var dig der foreslog prisen. I en sådan
situation ville jeg klart bare have givet ham en kopi, der jo ikke engang er
10 kroner værd. 400 kroner for en kopieret cd - uhørt. Komplet manglende
respekt for kunstneren.

> Men er der virkelig ingen i denne nyheds grupper, der bare har nogle få
> stykker ??

Som jeg skrev - hvis du ikke får nogen henvendelser her, søg på
band-mailinglister. Der er folk som regel mere end velkomne til at spørge om
sådanne ting, chancerne er også større da det jo kun er det omtalte band det
drejer sig om. Og hvis du prøver at sælge bootlegs, så lad dig vide at der
findes 'sorte lister' derude rundt omkring hvor folk der tager penge for
ting der skal være GRATIS står fremme som mennesker man skal holde sig langt
væk fra.

Jeg selv har 20-25 bootlegs og ALDRIG har betalt en krone andet end
venlighed, en tjeneste, en bootleg eller en tom cd for dem. Tro mig - der
findes reelle folk derude.
Og sørg så lige for at stille jer selv dette spørgsmål: hvis denne koncert
blev udgivet kommercielt, ville jeg så købe den selvom jeg havde den på
bootleg? Hvis i svarer nej, så er jeres etik forkert og respekten for
kunstneren lig nul.
At tage 400 kroner for en kopieret koncert er at pisse kunstneren lige op og
ned af nakken.

Jacob

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 17-09-01 18:03

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in message

Mailet til mig fra Kristian V. Jensen:
Hey..
Drop nu det der crap..

Jo det kan godt ske' det var lidt taveligt, men du ved vist ikke hvor meget
værdi disse kashmir bootlegs har for alle os hardcore samlere.. !!!
Ja jeg har kontakt til en hel del af dem !!

Det er jo ikke bare cd'en pris (altså 10 kr. for en brændbar cd), men
indholdet, de helt unikke gamle koncerter fra Kashmirs begyndelse som folk
har optaget, de uudgivne numre og alt det andet...

Og NEJ du kan ikke få smidt bootlegs i nakken med Kashmir ved mailing lister
og andet, jeg har selv været en af dem der skrev flest indlæg på kashmir's
gamle forum "word-target", og der har jeg mødt mange, som ville give en helt
sindsyg pris for disse bootlegs, men hvor folk ikke ville sælge bare en kopi
af dem, for de er federe at have når der ikke er særlig mange der har dem
har de sagt... !

Det kan godt ske at det er sådan med de store og mere kendte bands som
nirvana, pearl jam osv. men Kashmir bootlegs er ikke lettet at få fat på i
forhold til alle dem med de store bands, så derfor kan man ikke bare få dem
kastet i nakken helt gratis... !!!!!

Hilsen
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk
Jeg diskuterer ikke ting via mail, som bliver diskuteret i
nyhedsgrupperne... det kan nu også være at du bare trykkede på den forkerte
knap...
Kristian, du siger altså at det er OK at tage mange penge for bootlegs, når
bare at der ikke findes så mange af dem? Hvorfor tror du at der ikke findes
så mange af dem? Pga. folk som dig.
Jeg er ligeglad hvor hardcore samler du er - det er bragende forkert at tage
penge for noget der ikke er dit. Det er tyveri. Man kan selvfølgelig
diskutere om hvorvidt der overhovedet skulle være bootlegs, men hvis man
bare kan sige at man alligevel ville købe den originalt, mener jeg at det er
OK.
Så det er 'federe' at have bootlegs der ikke er så mange der har? Men
alligevel vil du gerne sælge en for 400 kr.?
Og jo, det er bare cd'ens pris det drejer sig om. Lige meget hvor gammel
optagelsen er, hvor uudgivet numrene er, så er det stadigvæk ikke dig der
har lavet musikken, vel? Den eneste udgift du har haft er prisen på den
brændbare cd. Indholdet har du ikke ret til at kræve noget som helst for.
Og lige meget hvor svære de er at få smidt i nakken, så er det aldrig
justificering til at tage penge for dem! Det er gement tyveri!

Jacob, der har haft denne diskussion 100 gange før, og endnu ikke har fået
et argument der holder en meter.

Fra : Jesper Stampe

Dato : 17-09-01 20:05

> [...]
kopi
> af dem, for de er federe at have når der ikke er særlig mange der har dem

Hvis dette virkelig er tilfældet, vil jeg gerne have lov at sige at Kashmir
fans er nogle r..huller. Tænk ikke at ville dele med andre - Vor Herre
bevares for en egoisme.

Selv er jeg helt på linie på Jacob - bootleg skal deles uden økonomiske
interesser. Og det sker også i vid udstrækning med de bands jeg har boots
med - heldigvis.

Fra : Henrik Vest

Dato : 17-09-01 15:57

> Meld dig istedet til forskellige mailing-lister for de pågældende bands og
> sig at du er ny, og er interesseret i bootlegs.
Når du skriver mailinglister, mener du så nyhedsgrupper ..?
Hvis nej hvor så ??

På forhånd tak
Henrik V

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 17-09-01 16:38

"Henrik Vest" <hallo_derude@hotmail.comXX> wrote in message

> Når du skriver mailinglister, mener du så nyhedsgrupper ..?
> Hvis nej hvor så ??

Søg for eksempel på groups.yahoo.com - de har overtaget egroups, og er vist
en af de største samlinger af mailing-lister. Ellers er der også en samling
der hedder onelist.

Jacob

Fra : Uffe Holst

Dato : 17-09-01 23:42

In an article of 17 Sep 2001 Jacob Skaaning wrote:

> Søg for eksempel på groups.yahoo.com - de har overtaget egroups, og er vist
> en af de største samlinger af mailing-lister. Ellers er der også en samling
> der hedder onelist.

eGroups overtog i sin tid Onelist, så...

--
Uffe Holst

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 18-09-01 08:30

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message

> [...]

samling
> der hedder onelist.

eGroups overtog i sin tid Onelist, så...

Ah... der kan man se. Yahoo-imperiet øges. Ydrk.

Jacob

Fra : Flemming Jensen

Dato : 19-09-01 16:59

Jaja, men vi bruger dem også til at bytte med, det gør vi nok faktisk mest !

Men det er vel også forkert...

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 20-09-01 14:28

> Jaja, men vi bruger dem også til at bytte med, det gør vi nok faktisk mest
!

> Men det er vel også forkert...

Jeg forstår ikke helt hvad du svarer på? Lige denne gren af diskussionen
handlede om e-mail grupper... bruger i dem til at bytte med?
Hvis du tror jeg mener at det er forkert at bytte bootlegs, så har du vist
ikke læst mine indlæg... jeg er selv aktiv bytter af Tom Waits bootlegs, og
har 15-20 cd'er og 5 videobånd...

Jacob

Fra : Troels

Dato : 21-09-01 17:29

Selvom du godt nok sælger bootlegs, hvad jeg er ret meget i mod, kan du da
godt lige få et ok link alligevel www.nirva.nu .....

......og hold så lortet gratis.....

/Troels