ASCII værdi til CHAR
Fra : Kresten P. Vester

Dato : 16-09-01 16:04

Den skulle være rimelig simpel. Jeg skal skabe et random bogstav. Jeg vil
lave den ud fra en ASCII værdi (Integer).

Jeg kan bare ikke lige huske hvordan jeg laver en Integer til en Char...
Nogen bud?

--
Programming is a race between programmers, who try and make more and
more idiot-proof software, and universe, which produces more and more

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 16-09-01 16:45

on Sunday 16 September 2001 17:04, Kresten P. Vester <k.vester@dak.k64.dk>
wrote:

> Jeg kan bare ikke lige huske hvordan jeg laver en Integer til en Char...
> Nogen bud?

int flaf = 10;
char gnyf = (char) flaf;

--
Jonas Kongslund <jonas@kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund
Wonder what XNS is? Learn more at http://www.xns.org/xns/nutshell.html

Fra : Kresten P. Vester

Dato : 16-09-01 17:10

Det var ikke helt det - nok mit spørgsmål der kunne være formuleret bedre.

Den ASCII værdi Integeren repræsentere skal laves om til en Char.
Det er ikke selve Integeren der skal være en Char!
Jeg kunne forestille mig en Integer.toChar(int i) (som returnere en char)
men det synes jeg ikke jeg kan finde i dokumentationen...

Fra : Lars Dam

Dato : 16-09-01 17:32

On Sun, 16 Sep 2001 18:10:12 +0200, "Kresten P. Vester"
<k.vester@dak.k64.dk> wrote:

> [...]
>Jeg kunne forestille mig en Integer.toChar(int i) (som returnere en char)
>men det synes jeg ikke jeg kan finde i dokumentationen...

Det er også hvad der blev skrevet!

int flaf = 10;
char gnyf = (char) flaf;

Gør det du vil! Din 'konverterede' værdi ligger i variablen 'gnyf'

vh. ld

Fra : Kresten P. Vester

Dato : 16-09-01 18:56

Du havde jo ret... Jeg troede bare den lavede Integeren direkte om til en
char (uden at tage hensyn til ASCII tabellen)

Respekt til dig!