Andet multimedie
avi til andet format.
Fra : Steen M.

Dato : 16-09-01 15:29

Hvilke andre formater kan jeg lave en AVI-fil om til, så den ikke
fylder så meget ?

Hvilke software skal jeg anvende ?

JPEG og MOV fylder de mindre ?

Fra : emj

Dato : 16-09-01 15:55

Steen M. skrev i <3ba4b6f8.3472535@news.tele.dk>:

>Hvilke andre formater kan jeg lave en AVI-fil om til, så den ikke
>fylder så meget ?

Du kan beholde avi-formatet og fjerne hver 3. eller 4. frame og måske
kan filmen kortes lidt op. Det kommer an på selve aviens beskaffenhed.
Desuden kan den komprimeres eller resizes.

>Hvilke software skal jeg anvende ?
Animation Shop fra PaintShopPro.

>JPEG og MOV fylder de mindre ?
Jpg kan ikke bruges til film.
MOV kan kun ses i Quicktime.
Hilsen emj

Fra : stefan mylleager

Dato : 17-09-01 08:59

Jeg kan på det kraftigste anbefale virtualDub (
http://www186.pair.com/vdub/ ), hvor du kan åbne avi-filen og
genkomprimere den som f.eks. MPEG(Motion JPEG), DivX eller andre codecs
som du har installeret.

-stefan