tv out
Fra : jørgen

Dato : 15-09-01 16:46

er det muligt at sætte et kort nr 2 i sin maskine med tv out
da mit gf2 ikke har dette
vil selvføldig blive et pci kort hvis det er mulig?????????

Fra : Thomas H

Dato : 15-09-01 17:05

> er det muligt at sætte et kort nr 2 i sin maskine med tv out
> da mit gf2 ikke har dette
> vil selvføldig blive et pci kort hvis det er mulig?????????

Se det er et interessant spørgsmål. Jeg har et voodoo4 uden tv-out og kunne
godt tænke mig at kunne se downloadede film over tv.
Er der nogen på NG der køre med to grafikkort, et til 2d/3d og et PCI 2d med
TV-out?

Mvh Thomas H

Fra : Kadann

Dato : 15-09-01 20:34

Det kan sagtens lade sig gøre.. en af mine venner kører med et GF2 MX
på AGP porten og et TNT2 M64 (overkill, ja.. jeg ved det) på PCI'en og
bruger TNT2'et til TV-out, da hans GF ikke havde.

Det virker ganske glimrende.. dog skal man lige checke i BIOSen om man
kan sætte AGP porten til at være første grafik-boot, ellers booter man
op med PCI-kortet som standard, og det er jo ikke så heldigt.

Det største problem er nok at finde et billigt PCI kort med TV-Out.

Fra : Thomas H

Dato : 15-09-01 21:31

> [...]
> kan sætte AGP porten til at være første grafik-boot, ellers booter man
> op med PCI-kortet som standard, og det er jo ikke så heldigt.

Lyder godt, men hvordan checker man om man booter AGP'en først. Og når det
er ok, hvordan aktiverer man sit sekundære PCI kort. Altså hvodan switcher
man frem og tilbage imellem de to kort??

Mvh Thomas H

Fra : Kadann

Dato : 15-09-01 23:20

Du skal ind i din BIOS og lede efter noget der hedder
Boot-eller-andet, hvor du har valget mellem PCI og AGP.. den skal
naturligvis stå til AGP.

Fra Windows 98 og frem har man haft muligheden for at "udvide" sin
desktop ved at sætte flere grafikkort i.. altså når du tager
egenskaber på din skærm, så har du automatisk en ekstra skærm i
egenskaber som du kan indstille på.. så du har billede på begge
skærme, både den primære og den sekundære, som gerne skulle være dit
TV.

Det eneste du skal huske er at gøre TVet til primær skærm når du skal
køre fuldskærm, da fx. mediaplayer er sat til at køre fuldskærm på den
primære skærm..

hvordan du gør det, kan jeg så ikke huske.. men jeg mener det er noget
du gør ved at højreklikke på skærm 2.

On Sat, 15 Sep 2001 22:30:48 +0200, "Thomas H"

Fra : Tokyo Square

Dato : 15-09-01 20:33

Ja, man kan sætte så mange grafikkort i som man har lyst til så længe er der
ledige porte (AGP/PCI/ISA) i maskinen. Men vælg det kort, som er velegnet
til en bestemt applikation/program.

F.eks. Vælg det ene grafikkort som er bedst til bl.a spil og det andet som
har tv-out til at se bl.a. film fra DVD-drevet.... osv...