Brystkræft
Fra : Bjarne Stougaard

Dato : 15-09-01 08:29

Min veninde har fået konstateret brystkræft og skal opereres i næste
uge. Hun har fået valget mellem at få fjernet hele brystet eller at få
en brystbevarende operation.

Lægen ønskede ikke at anbefale et af valgene, men sagde at risikoen var
den samme uanset hvilken vi valgte. Hvis det er korrekt er der vel
overhovedet ikke nogen grund til at fjernet hele brystet? Derfor er det
mig en gåde at han ikke ønskede at komme med en anbefaling.

Forskellen er, så vidt jeg kan regne ud, at man ved den brystbevarende
operation efterfølgende skal gennemgå 25 strålebehandlinger, mens det
tilsyneladende ikke er nødvendigt hvis man får fjernet hele brystet?

Er der nogen der ved hvor vi kan søge oplysninger om både dette og evt.
kommende spørgsmål?

-
< Stougaard >

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 15-09-01 21:24

Bjarne Stougaard wrote:
> Er der nogen der ved hvor vi kan søge oplysninger om både dette og evt.
> kommende spørgsmål?

Du kan finde en hel del på Internet, også på dansk. Start her:
http://dmoz.org/World/Dansk/Sundhed/Sygdomme_og_lidelser/Kræft/Brystkræft/
Deriblant patientforeninger, med gode mulighedre for erfaringsudveksling.

Mvh. Johnnie

Fra : Finn Jensen

Dato : 16-09-01 07:38

"Johnnie Hougaard Nielsen" <sfromis@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan finde en hel del på Internet, også på dansk. Start her:
> http://dmoz.org/World/Dansk/Sundhed/Sygdomme_og_lidelser/Kræft/Brystkræft/
> Deriblant patientforeninger, med gode mulighedre for erfaringsudveksling.

"The page you attempted to access does not exist on this site."

PS: Man kan ikke bruge Æ i internet adresser.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 16-09-01 12:39

Finn Jensen wrote:
> "The page you attempted to access does not exist on this site."

Så prøv med denne udgave:
http://dmoz.org/World/Dansk/Sundhed/Sygdomme_og_lidelser/Kr%e6ft/Brystkr%e6ft/

> PS: Man kan ikke bruge Æ i internet adresser.

Jo. Men det afhænger af om browseren kan finde ud af det. Jeg har lige
afprøvet den med "æ" i 3 forskellige browsere, hvor det virkede. En af dem
var IE, som jeg for en gangs skyld startede, men den har jeg sat til ikke
altid at sende URL med UTF-8 kodning.

Mvh. Johnnie

Fra : Bjarne Stougaard

Dato : 16-09-01 12:03

Hej Johnnie Hougaard Nielsen

Du skrev bl.a.:

> Du kan finde en hel del på Internet, også på dansk. Start her:
> http://dmoz.org/World/Dansk/Sundhed/Sygdomme_og_lidelser/Kræft/Brystkræft/
> Deriblant patientforeninger, med gode mulighedre for erfaringsudveksling.

Takker.

Jeg har allerede været der. Den sagde ganske vist at siden ikke fandtes,
men det var blot et spørgsmål om at gå tilbage til 'Sygdomme og
lidelser' og derefter først klikke på 'Kræft' og dernæst på
'Brystkræft', så var den der.

-
< Stougaard >