indlægge en pause
Fra : Jan

Dato : 14-09-01 14:39

Hvordan indlægger man en pause i sit program?

Jeg tænker på noget a la sleep, og ikke en løkke. Så vidt jeg kan se bruges
sleep kun i forbindelse med tråde og det bruger jeg ikke (endnu!).

Jan

Fra : Ole Kristensen

Dato : 15-09-01 08:38

Jan <jma73@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9nu2ol$ae0$1@sunsite.dk...
> [...]
bruges
> sleep kun i forbindelse med tråde og det bruger jeg ikke (endnu!).

Prøv :

try {traad.sleep(100);}
catch (InterruptedException e) {};

MVH
Ole Kristensen

Fra : Henry Vest

Dato : 15-09-01 09:53

Ole Kristensen skrev:

> Prøv :
>
> try {traad.sleep(100);}
> catch (InterruptedException e) {};

Det er unødvendigt at lave en instans af Thread. sleep er en statisk
metode.

/Henry

Fra : Lars Dam

Dato : 15-09-01 08:36

On Fri, 14 Sep 2001 15:38:39 +0200, "Jan" <jma73@hotmail.com> wrote:

>Hvordan indlægger man en pause i sit program?
>
>Jeg tænker på noget a la sleep, og ikke en løkke. Så vidt jeg kan se bruges
>sleep kun i forbindelse med tråde og det bruger jeg ikke (endnu!).

Jo du gør. Dit program kører i en tråd allerede. Så brug sleep().

Fra : Jan

Dato : 16-09-01 18:22

"Lars Dam" <larsdamXXspamXXprotectionXX@post2.tele.dk> wrote in message

> Jo du gør. Dit program kører i en tråd allerede. Så brug sleep().

Jamen, hvis jeg skriver:

sleep(10);

får jeg en fejl!

Skal jeg importere et bibliotek??

Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-01 19:01

Jan skrev:

>Jamen, hvis jeg skriver:
>sleep(10);
>får jeg en fejl!

try {
   Thread.sleep(10000);
} catch (Exception e) { System.out.println("I can't sleep!");}

Tiden angives i millisekunder, og evt. undtagelser skal fanges
eller kastes videre.

--
Bertel

Fra : Jan

Dato : 16-09-01 19:06

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> } catch (Exception e) { System.out.println("I can't sleep!");}
>
> Tiden angives i millisekunder, og evt. undtagelser skal fanges

Det jeg havde brug for var bare en pause inden programmet går videre. Læs
evt. mit startindlæg.

Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-01 19:30

Jan skrev:

>Det jeg havde brug for var bare en pause inden programmet går videre. Læs
>evt. mit startindlæg.

.... og de tre linjer laver en pause på 10 sekunder.

--
Bertel

Fra : Jan

Dato : 16-09-01 20:24