Andet multimedie
Gentagen duplikering i Photoshop
Fra : Ninzen

Dato : 14-09-01 22:09

Hej,

Måske er jeg bare træt, men kan man ikke i Photoshop 6
duplikere et objekt eller streg f.eks 100 gange med ens afstand.
Altså i et hug og IKKE i 100 hug med skæven til info paletten.
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : Madsen

Dato : 14-09-01 22:43

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> skrev:

> Måske er jeg bare træt, men kan man ikke i Photoshop 6
> duplikere et objekt eller streg f.eks 100 gange med ens afstand.
> Altså i et hug og IKKE i 100 hug med skæven til info paletten.

Uha, hvis du vidste hvor tit jeg har manglet Ctrl + D som i Illustrator.
Jeg har _mange_ gange bandet og svovlet over hvorfor Photoshop
ikke har nogenlunde samme funktion. (Jeg tror jeg ikke den har
det, men er ikke 100 % sikker.)

Eneste mulighed jeg sådan lige er kommet på de gange jeg har
haft brug for det, er at lave en action der gentager en bestemt
funktion.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/action.gif>

Det var en mulighed, men det findes garanteret mange flere ;)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Ninzen

Dato : 14-09-01 23:13

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev

> [...]
>
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/action.gif>
>
> Det var en mulighed, men det findes garanteret mange flere ;)

Det var bestemt en mulighed. Jeg synes bare muligheden har
været der i ældre versioner. Noget med multiply og så off-set
den angivne afstand. Men sådan kan multiply tilsyneladende
ikke bruges mere.

Takker for din hjælpsomhed.
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : Klaus Madsen

Dato : 14-09-01 23:57

En anden mulig er, at lave en selection (skal være firkantet) om det du vil
have gentaget incl. det blanke mellerum du vil have mellem objekterne. Gå
ind i menuen "edit" og vælg "define pattern" gå tilbage til menuen "edit" og
vælg "fill" i menuen "fill" vælger du pattern og vupti.
I stedet for fill kan du også bruge malerbøtten hvor du så også bare skal
vælge pattern.

Mvh. Klaus
Den "Ultimative Virago side" www.virago-star.dk
Kører du Custom/Chopper MC, så se her: www.custom-mc-turklub.dk

Fra : Ninzen

Dato : 15-09-01 13:29

"Klaus Madsen" <webmaster@virago-star.dk> skrev

> [...]
> vælg "fill" i menuen "fill" vælger du pattern og vupti.
> I stedet for fill kan du også bruge malerbøtten hvor du så også bare skal

Tak, skal du have. Jeg kan også bruge denne løsning.
Men stadig synes jeg der mangler noget.
- En ægte "udstepning" af et element med en bestemt afstand.
Uafhængig af om hvilken facon elementet har.
--

Venlig hilsen Ninzen