billig PC biks i kbh?
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-09-01 14:42

Så er Aiport basen og kortet kommet i hus - jeg skal dog have fat i en
billig hub så printeren også kankomme på, kan i anbefale nogen på
"computerstreet" ?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 17-09-01 15:32

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:
> Så er Aiport basen og kortet kommet i hus - jeg skal dog have fat i en
> billig hub så printeren også kankomme på, kan i anbefale nogen på
> "computerstreet" ?
Zitech:
Switch, 10/100 5 port 516,- plus moms.

mvh.
Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-09-01 15:47

Rubini & Rasmussen <rubini@image.dk> wrote:

> Zitech:
> Switch, 10/100 5 port 516,- plus moms.

jeg var derinde i dag og det billigste de kunne byde på var en 5 ports
10Mbit hub til 399kr, en 8 port 10/100Mbit hub samt en 8 ports swich til
799kr - hos Phønix i selvsamme gade, fandt jeg en 4+1 ports surecom
swich (10/100 - fuld duplex) til 495kr inkl moms.

Den har dog kun 256kb hukommelse, mens de fleste sub 1000kr swiche har
en hel Mbyte. den er dog fuld ud tilstrækkelig til mit netværk bestående
af en Airport base (m. én iceBook), en Assanté print (m. én laserwriter)
og et 2Mbit ADSL signal. fedeeeeeeeeeeeeeeeedt, nu kan jeg også printe
trådløst.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 17-09-01 15:56

> [...]
> af en Airport base (m. én iceBook), en Assanté print (m. én laserwriter)
> og et 2Mbit ADSL signal. fedeeeeeeeeeeeeeeeedt, nu kan jeg også printe
Herligt. Jeg købte i øvrigt selv switch i lørdags, men Zitech må
åbenbart være løbet tør?? (Edimax, etc. står i kataloget).

Hvad koster såen en printer ka'el fra Asanté, jeg har også en
LaserWriter 4/600 og er træt af bøvlet. Hvor kan man købe den billigt?

mvh.
Flemming Rubini

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 17-09-01 16:12

Rubini & Rasmussen <rubini@image.dk> wrote:
> en Assanté print (m. én laserwriter)
Er det denne AsantéTalk eller Micro AsantéPrint.
Distributør?

mvh.
Flemming Rubini

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 17-09-01 16:22

Rubini & Rasmussen <rubini@image.dk> wrote:

> Er det denne AsantéTalk eller Micro AsantéPrint.
> Distributør?
Asanté Talk, Ethernet-to-LocalTalk
1.298.-
Asanté Print, Ethernet-to-LocalTalk Converter
1.898.
(MacXpres)

Fåes det billigere?
Hvilken er bedst til et lille netværk med
G3, 7200, etc. og
LaserWriter 4/600, samt
switch til adsl.

mvh.
Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-09-01 16:56

> [...]

> Asanté Talk, Ethernet-to-LocalTalk
> 1.298.-
> Asanté Print, Ethernet-to-LocalTalk Converter

Assanté Print, dog i et mere bedaget kabinet og et ublut krav til
strømforsyningen.

> Fåes det billigere?

nej, nem tager 100kr mere for en Assanté Talk.

> Hvilken er bedst til et lille netværk med G3, 7200, etc. og LaserWriter
> 4/600, samt switch til adsl.

Jeg ved faktisk ikke hvad forskellen på Print og Talk modellen er,
e-mail direkte til Assanté og spørg dem, deres email support er
overraskende god.

Du behøver den ikke, hvis du beslutter dig for at din 7200 altid står
tændt - Apple's Laserwriter Brigde (software) som i dag er freeware kan
route din localtalk printer videre til ethernet. (eller er det det du
kalder for "bøvl" ?)

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 17-09-01 19:59

> [...]
> tændt - Apple's Laserwriter Brigde (software) som i dag er freeware kan
> route din localtalk printer videre til ethernet. (eller er det det du
Ja. Ved LaserWriter8 softwaren til min LaserWriter 4/16 har jeg endnu
ikke fundet ud af hvordan det skal spille. Der må ikke være en router på
LocalTalk nettet iflg. manualen, er det ok at den sidder på ethernettet?
Jeg kan vælge deling ved de andre printere i Vælger, men ikke ved
LaserWriter8.

mvh.
Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-09-01 16:36

Rubini & Rasmussen <rubini@image.dk> wrote:

> Hvad koster såen en printer ka'el fra Asanté,

uha, uha, det tror jeg ikke du vil vide - omkring 2000 inkl moms

> jeg har også en LaserWriter 4/600 og er træt af bøvlet.

fed printer hvis man har en localtalk, eller har været heldig at støve
en brugt Assanté op. Skal man købe adapteren fra ny kan man lige så godt
sælge laserprinteren og købe enn ny Brother eller en brugt HP med
ethernet.

> Hvor kan man købe den billigt?

ingen steder, jeg er i al fald ikke stødt på nogen brugte det seneste
års tid - det bedste bud må være at rende virksomheder på dørene som har
været mac basserede i mange år dvs. fra før ethernet blev standart på
prof mac'erne (Quadra, centris osv).

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 17-09-01 16:56

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:
> ingen steder, jeg er i al fald ikke stødt på nogen brugte det seneste
> års tid -
Jeg var sørme heldig og fik en mail efter disse postings med et tilbud
om en ka'el.

Tak for hjælpen.

mvh.
Flemming Rubini