Problemer med modul i .zip fil
Fra : Michael Andersen

Dato : 14-09-01 10:00

Hejsa,
jeg er ved at installere nogle nye klasser (JCE algoritme providers) i Java,
og adder derfor zip filen som følger med til classpath (som vejledningen
siger man skal). Den finder den også når jeg kompilerer, men når jeg så vil
køre programmet får jeg denne fejl:

"Der opstod en generel fejl: java.security.NoSuchProviderException: JCE
cannot authenticate the provider ABA java.util.jar.JarException:
file:/D:/jdk1.3/jce-aba-1.1/lib-1.2/jce.zip is not signed."

Så vidt jeg kan se er fejlen at filen ikke er "signed", men det skal den vel
heller ikke være? Hverken den vejledning der følger med til zip
ilen( http://www-dse.doc.ic.ac.uk/Courses/netsec/aba/README.html ), eller
nogle af de andre steder jeg har læst om at adde zip filer til
classpath(bl.a.
http://www.scoug.com/os24u/1999/scoug910.2.javaclassnames.html ), nævner
noget om signering. Er der en sikkershedinstilling et eller andet sted der
skal sættes? eller noget andet i den retning?

Vil sætte pris på alle forsøg på at løse problemet!
med venlig hilsen
Michael Andersen

Fra : Soeren Dalby

Dato : 15-09-01 15:43

Det er et skud i tågen, men jeg ville forsøge at omdøbe filen til .jar. En
..jar fil har samme struktur som en .zip fil, men er et java-archive. Du har
helt ret i, at mulighederne for at signe mm. er 100% optionelle for java.
Jeg har aldrig haft brug for det.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-09-01 00:58

"Michael Andersen" <mander48@students.aabc.dk> writes:

> "Der opstod en generel fejl: java.security.NoSuchProviderException: JCE
> cannot authenticate the provider ABA java.util.jar.JarException:
> file:/D:/jdk1.3/jce-aba-1.1/lib-1.2/jce.zip is not signed."

Saa vidt jeg ved er det strammet op i Java 1.3, i modsaetning til 1.2
som det lader til at vaere skrevet til. Formentlig fordi den gerne
vil goere noget "farligt".

Jeg kender ikke kuren, men det kunne vaere en mulighed at pakke
zip-filen ud, redigere i Manifestfilen og pakke den sammen igen.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Michael Andersen

Dato : 19-09-01 11:26

"Thorbjoern Ravn Andersen" <ravn@thunderbear.dyndns.dk> skrev i en
meddelelse

> Jeg kender ikke kuren, men det kunne vaere en mulighed at pakke
> zip-filen ud, redigere i Manifestfilen og pakke den sammen igen.

Jeg prøvede at pakke zip filen ud og jar pakke den. Herefter fik jeg
følgende fejl:

Der opstod en generel fejl: java.security.NoSuchProviderException: JCE
cannot authenticate the provider ABA java.util.jar.JarException:
file:/D:/java/kryptering/jce/jce.jarhas unsigned class files.

(bemærk at "Der opstod en generel fejl:" er noget jeg selv sætter ind)
Den brokker sig altså stadig over ikke signerede filer. Er der ikke en
indstilling et eller andet sted (securitymanager) hvor man kan sige at den
skal stole på alt i den pågældende fil? Jeg har ikke rodet med manifest
filen, men hvad kunne man forestille sig der skulle ind i den for at gøre
noget ved ovenstående fejl?

mvh Michael

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-09-01 04:00

> [...]

> skal stole på alt i den pågældende fil? Jeg har ikke rodet med manifest
> filen, men hvad kunne man forestille sig der skulle ind i den for at gøre

Det kan jeg desværre ikke svare dig på, da jeg ikke har puslet med
dette. Er der eventuelt flere versioner af JCE (eventuelt en
alternativ implementation et sted) som du kan teste?

Netop JCE er jo underlagt den strenge eksportkontrol i USA, og er
derfor et oplagt mål for reimplementation udenfor landets grænser.