Andet multimedie
bentjuul 3670
Fotoredigering
Fra : Steen Rasmussen

Dato : 13-09-01 21:04

Jeg har brug for et fotoredigeringsprogram på dansk til behandling af mine
indscannede foto's. Er der nogle forslag til, hvad der kan anvendes til dette
formål?
på forhånd tak!

--
Posted from hoonat1.dk-tv.net [195.215.171.1]

Fra : Søren Blom

Dato : 13-09-01 22:12

"Steen Rasmussen" <steenr@sol.dk> skrev
> [...]
> indscannede foto's. Er der nogle forslag til, hvad der kan anvendes til

Det bedste men også det dyreste er Photoshop. Men der findes en hel del
alternativer, bl.a. Pint Shop Pro som er et ganske godt sherware program som
du kan finde prøve versioner på nettet og i diverse computer blades cder.
Men hvad er der er software til din scanner, mange gange er den en del
software med til en scanner som også kan opfylde dit umiddelbare behov.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Jens Olsen

Dato : 14-09-01 01:48

On Thu, 13 Sep 2001 23:12:03 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

> [...]
>Men hvad er der er software til din scanner, mange gange er den en del
>software med til en scanner som også kan opfylde dit umiddelbare behov.

Bemærk at han efterlyser et program på dansk. Kan Paint Shop Pro fås
på dansk?

Jens

Fra : emj

Dato : 14-09-01 07:59

Jens Olsen skrev i <3ba15178.694680@news.get2net.dk>:

>Bemærk at han efterlyser et program på dansk. Kan Paint Shop Pro fås
>på dansk?

Nej desværre, men til gengæld er den ret let at lave fotobehandling
med.
Der er en selvstændig fotomenu og der er såmænd en lille film med
toturials på program-cdén, som viser, hvordan man scanner og
efterbehandler + meget mere.
Paint Shop Pro er det bedste amatør-billedbehandlings-program, der
findes og dækker de flestesbehov for billedbehandling.
se www.prosoft.dk som forhandler programmet og hvor du kan hente en
proveversion.
Hilsen emj