netværksspørgsmål
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-09-01 21:55

Jeg er ved at købe Airport, men vil lige høre om den type netværk jeg
har tænkt mig vitterligt virker. Eneste computer på netværket er min
iBook, jeg vil dog gerne kunne printe til min appltalk laserprinter
(localtalk) via Airport. Mit spørgsmål går også på om jeg kan nøjes med
en almindelig 4ports hub, eller om den skal have en uplink-port.

Måske bliver Assanté Print'en udskiftet med en gammeldags mac med
almindeligt ethernet, og printeren tilsluttes via laserwriter brigde -
kan denne mac også komme på IP-netværket? dvs kan Airport basestationen
også agere IP router for denne mac?

Internet via ADSL (ethernet)

HUB (ethernet)
| |
AirportBase(802.11b) Assanté Printadapter(localtalk)
| |
iBook(802.11b) LaserWriter 4/600(localtalk)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-09-01 22:41

In article <1ezn7uj.16kr43t15ixvqbN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Mit spørgsmål går også på om jeg kan nøjes med
> en almindelig 4ports hub, eller om den skal have en uplink-port.

Der er nu ikke noget specielt ved en uplink-port, andet end den er
krydset - den kan altså erstattes af et krydset kabel.
Når det nu er sagt, så har du ikke brug for et krydset kabel, eller en
uplink-port, da basen opfattes som en enhed på samme måde som en alm
computer.

> [...]
> almindeligt ethernet, og printeren tilsluttes via laserwriter brigde -
> kan denne mac også komme på IP-netværket? dvs kan Airport basestationen

Basen vil kunne agere router for Mac'en, og Mac'en agerer router for
printeren.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-09-01 00:20

> Basen vil kunne agere router for Mac'en, og Mac'en agerer router for
> printeren.

en tak til gud, parlamentsformand og unionen.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-09-01 00:29

In article <1eznfnp.xftyf11w13gonN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> en tak til gud, parlamentsformand og unionen.

Den hellige treenighed?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk