Digital kopiering til eget brug
Fra : Christian Muus

Dato : 12-09-01 12:36

Hej

Er det egentlig vedtaget ved lov, at man godt må kopiere musik-cd'er
digitalt til eget brug?

Er der nogen der kender en database på nettet, hvor man kan finde cd-covers?

--
---
Christian Muus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-01 14:57

Christian Muus skrev:

>Er det egentlig vedtaget ved lov, at man godt må kopiere musik-cd'er
>digitalt til eget brug?

Ja - forudsat at man kopierer fra et lovligt forlæg, d.v.s.
f.eks. lånte cd'er (fra kammerater eller biblioteket) må gerne
kopieres. Man må dog ikke bruge udstyr som det offentlige stiller
til rådighed, og man må ikke få andre til at lave kopien.

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 12-09-01 15:28

> Er der nogen der kender en database på nettet, hvor man kan finde
cd-covers?

www.cdcovers.cc
coversarchive.mediasearch.com/
http://thelabelsite.net/main.html
http://www.turbodog.org/evans/linkx.htm

/Martin

Fra : Per Göttler

Dato : 12-09-01 17:53

I virkeligheden har man jo engang bestemt at det IKKE skulle være lovligt at
kopiere på den måde, derefter har en dom dannet præcedens for at man godt
må. Så ligefrem vedtaget ved lov er det vel ikke, men så godt som.
Bare lige en gang ordkløveri.

Bjørn G

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-01 20:51

Per Göttler skrev:

>I virkeligheden har man jo engang bestemt at det IKKE skulle være lovligt at
>kopiere på den måde, derefter har en dom dannet præcedens for at man godt
>må.

Hvilken?

>Så ligefrem vedtaget ved lov er det vel ikke

Såh? Tag et kik på loven om ophavsret, især § 12.

--
Bertel

Fra : Bjørn G

Dato : 12-09-01 18:02

Oprindeligt blev det jo vedtaget ved lov at man IKKE måtte kopiere på den
måde, en senere dom dannede så præcedens for at man godt måtte. Så man kan
ikke ligefrem sige at det er vedtaget ved lov at man godt må, men næsten.
Bare lige en gang ordkøveri fra det sydsjællandske.

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 12-09-01 18:11

"Bjørn G" wrote:

> [...]
> ikke ligefrem sige at det er vedtaget ved lov at man godt må, men næsten.

Jeg kender ikke den dom du omtaler, men loven ER blevet ændret, så
kopiering til eget brug er lovligt. Se evt. de utallige tidligere tråde
om emnet her i gruppen.

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Torben G. Hansen

Dato : 12-09-01 22:45

et evt link til denne lov på nettet ville modtages med kyshånd på mail, har
gang i et væddemål.

Fra : GhostRider

Dato : 13-09-01 09:19

Hej Torben