Frame eller tabel ?
Fra : Henrik Ankersen

Dato : 12-09-01 08:59

Hej

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor jeg er lidt i tvivl om jeg skal bruge
frame eller en tabel.
Jeg vil have 3 horisontale sider, to kanter og en midter side.
Den skal laves så lige meget om man køre 800*600 eller 1024*768, så skal
midten altid være lige stor.
Det skal være noget alla jubii.dk. Og den skal kun laves til 800*600 og
1024*768.

Hilsen HA

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-09-01 13:18

"Henrik Ankersen" <henrik.ankersen@get2net.dk> skrev...
> [...]
> midten altid være lige stor.
> Det skal være noget alla jubii.dk. Og den skal kun laves til 800*600 og

Hej Henrik

Det ville jeg opbygge i tabeller...

Jeg ville lave 1 centreret tabel i den sidebredde du ønsker, og derefter
indsætte de tre horisontale tabeller i denne - på den måde kan du let styre,
at midtertabellen (og de to andre i øvrigt) altid er samme størrelse, uanset
skærmopløsning.

Frames bruges hovedsaglig til styring af menuer, og hvis du laver en side
med 3 frames, så vil midtersiden ændres i størrelse alt efter opløsning, da
yderframesene ville "stå fast" hhv. helt ude til venstre og til højre,
hvorimod midtersektionen så ville ændres i størrelse. Måske nogle kender
løsningen på det problem... uanset, så mener jeg, at det letteste vil være
at benytte tabeller, som du helt kan styre bredden på. Jubii's side er i
øvrigt også lavet i tabeller - ikke i frames... (check evt. kildekoden for
at se hvordan).

Mvh. Camilla