Hjælp min kat skal under kniven
Fra : Willi Rouainia

Dato : 11-09-01 20:38

Lille mickey Skal stereliseres her på torsdag endvidere bliver hun
øremærket, vaccineret samt et grundigt sundhedstjek

jeg kan hente hende torsdag kl 1700

mit spørgsmål

er der noget jeg skal være forberedt på
skal jeg købe noget ekstra ordinært?

´nogle med gode/dårlige erfaringer

vh

Willi & Mickey

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-09-01 20:57

Du skal være forberedt på, at hun ikke kan kontrollere tisseriet og at hun
kan kaste op, når du får hende hjem.

Nogle katte forsøger at løbe/springe narkosen af, men hun kan ikke styre
bagkrop og ben, så hold hende i ro til næste morgen.

Tilbyd hende vand, men ikke mad før næste morgen.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-09-01 21:04

hold også øje med at hun ikke gnaver i stingene ( rasmine har endelig ladet
sine være så nu ser det ud til at lykkedes... se evt tråden "hiver sting
ud")
såret kan godt klø lige efter, fordi det begynder at vokse sammen ( det
kender vi andre jo også fra sår der heler)
jeg holdt hende ikke fra maden samme dag hun blev opereret.... hun fastede
fra midnat aftenen før og fik noget at spise da hun nogenlunde kunne gå
igen..... dog opblødt mad så det ikke krævede masser af energi at spise
det..... vand fik hun tilgang til fra hun kom hjem...
dagen efter var hun på normal mad igen.... hun har ikke kastet op... heller
ikke efter hun fik de sidste sting i igen om fredagen, trods det ikek var
fastene..... det undrer mig lidt... hun ahr nemlig haft tendenser fra tid
til anden.... men her efter sterrilisationen har det ikke været noget
problem

hun slingrede noget og ville gerne kunne gøre de ting hun plejer... ( som at
hoppe ned fra sofaen... noget hun IKKE kunne klare så hun endte med at slå
en kolbøtte og se forvirret ud med tungen ude af munden) men hen under aften
var hun helt frisk på benene igen og kunne hophe både op og ned.....
et gådt råd*G* lad være med at bruge kattebakke med låg hvis de har krave
på*G* det er SÅ ynkeligt når de sidder fast inden i den med hovedet oppe mod
låget og ikke kan finde ud af at komme ud.... ( jeg havde helt glemt der var
låg på..... heldigvis kaldte hun på os*G* shhh... i må ikke sige jeg grinede
af hende... det så altså sjovt ud.... og hun har garanteret tænkt "dumme
dumme madmor")
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : "Trine Stubbe eglbj=~

Dato : 12-09-01 07:40

In article <2bun7.11645$sk1.375001@news010.worldonline.dk>, "Sabina
Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote:

> mad så det ikke krævede masser af energi at spise det..... vand fik hun
> tilgang til fra hun kom hjem...

   Jaeh, missedyret skal ha vand - men pas på! Sørg for at du holder øje
med vandskål og kat når de er sammen for nogen katte er så døsige at de
falder i søvn med snuden i vandskålen og fanden sku da stå i at man
betalte dyrt for at få sin kat kastreret og så går den hjem og drukner
sig i vandskålen ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 11-09-01 21:04

Hej Willi

Du skal være forberedt på at Mickey er meget sløv og har svært ved at holde
ballancen.
Da vores Neo blev kastreret, havde han svært ved at holde ballancen og
væltede omkuld, ved det mindste forsøg på bevægelse. Vi gav ham et
lammeskindstæppe at putte på, i nærheden af mad,vand og bakke. Men
lillemanden ville være i nærheden af os og tumlede efter os, hver gang vi
bevægede os.
Det lykkedes ham at hoppe ½ op på skødet af min kæreste, men havde ikke
kræfterne dertil og hang i en klo i min kærestes fod (avs).
Han var desuden så sløv at han faldt i søvn, bare sådan lige. Endda også
midt i maden *G* Han mindede en del om Garfield, når han får sine
slumreanfald.

Næste dags morgen, var han næsten lige så frisk som altid *S*

Neo & Dixie sender et næsemøz til Mickey

Hilsen
Joan

Fra : Helle Andersen

Dato : 11-09-01 22:06

"Willi Rouainia" <Willi@thekrew.dk> wrote in message news:NItn7.6658$9V5.383859@news000.worldonline.dk...
> er der noget jeg skal være forberedt på
> skal jeg købe noget ekstra ordinært?

Hold hende varm. Dyr i nakose har svært ved at
opretholde deres kropstemperatur. Hold godt øje
med hende og følg gerne efter, hvis hun bevæger
sig. De kan nemlig godt finde på, at skulle hoppe
op alle mulige steder, men kikser ofte deres
spring pga. narkosen og kan slå sig.

Sidste gang jeg fik en hunkat ordnet, blev hun
lukket ude på badeværelset, der er varmt, mørkt
og fredeligt og det gik meget nemmere end de
andre gange, så det har jeg tænkt mig, at gøre
igen.

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Birgitte

Dato : 12-09-01 00:11

Jeg forstår ikke rigtig, at din dyrlæge ikke beholder hunkatten 1 døgn til
observation, det gør min dyrlæge, og det er ikke noget jeg betaler ekstra
for, jo det kan da godt være, at det er lidt dyre end mange andre steder,
men jeg ved i det mindste, at der bliver holdt godt øje med min kat.
Jeg skal aflevere katten på faste tidlig feks. onsdag morgen og kan hente
min kat torsdag eftermiddag omkring kl. 15.00 - 16.00.
Jeg føler mig 100% tryk ved denne form, da en narkose jo virker forskelligt
på alle dyr, som det også gør på os mennesker.
Men held og lykke, og pas godt på din kat.
Mange miauuer fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk

---