TDC WebSpeed?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-09-01 15:16

Hej

Jeg har fået til opgave fra en kune at finde en ny IT løsning, og der er
TDC HybridNet i området, så jeg kom jo til at tænke på kabelforbindelse.
- Så er der nogen her i gruppen, der har erfaring med TDC WebSpeed 1mb
og 2mb's kabelforbindelse og Mac?

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World

Fra : Franz Berliner

Dato : 12-09-01 09:11

> [...]
> TDC HybridNet i området, så jeg kom jo til at tænke på kabelforbindelse.
> - Så er der nogen her i gruppen, der har erfaring med TDC WebSpeed 1mb

Ja, det virker fint.

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 13-09-01 19:39

Jeg har nævnt det tidligere, men nu er det kommet tættere på. Jeg foran
at skulle flytte fra min dejlige stofanet-forbindelse, til et sted hvor
TDC huserer. Jeg kan se på WebSpeed hjemmesiden, at de ikke supporterer
mac. Dety klarer jeg nu nok ,men er der nogle her på listen, som har
erfaring med web-speed, holder de det tempo, de lover, hvordan logger
man på (er der et program a la Ginnerups Stofanet Sign-On?), hvilken
frobindelse skal man vælge? Personligt har jeg på Sttofanet aldrig
downloadet med over 150k/sek, så enten er deres løfte om 1M både op og
ned løgn, eller også er de servere jeg har kontakt til bare ikke
hurtigere. Derfor overvejer jeg deres 256/128 forbindelse indtil Dixanet
enten går i luften eller til bunds. Den forbindelse koster nemlig de
samme 199,- som Stofanets.

Jeg vil sætte stor pris på at høre noget om folks erfaringer

på forhånd tak
Carsten

Fra : Lars Kristensen

Dato : 13-09-01 20:50

Den 13/09/01 20:39 skrev Carsten Ortmann,vousortmann@mail1.stofanet.dk

> Derfor overvejer jeg deres 256/128 forbindelse indtil Dixanet
> enten går i luften eller til bunds. Den forbindelse koster nemlig de
> samme 199,- som Stofanets.

Hej Carsten

Har du et link til 256/128 forbindelsen til 199,-

Mvh
lars

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 13-09-01 22:00

Beklager!! Det er en 256/64, men her er et link.

Venligst
Carsten

Fra : Lars Kristensen

Dato : 14-09-01 07:58

Du glemte lige linket.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 14-09-01 08:43

www.webspeed.dk ... sværere er det ikke

--
mvh Jesper http://homepage.mac.com/jmfink/
| hjælp - jeg mangler en bolig i Kolding! |

Fra : Lars Kristensen

Dato : 14-09-01 13:53

Den 14/09/01 9:42 skrev Jesper Møller-Fink,jmfink@mac.com

> www.webspeed.dk ... sværere er det ikke

Tak - løsningen er ind i mellem helt enkel!

mvh
lars

Fra : Franz Berliner

Dato : 15-09-01 04:05

Carsten Ortmann <vousortmann@mail1.stofanet.dk> wrote:

> personligt har jeg på Sttofanet aldrig
> downloadet med over 150k/sek, så enten er deres løfte om 1M både op og
> ned løgn, eller også er de servere jeg har kontakt til bare ikke
> hurtigere.

Du vil meget sjældent opnå den specificerede hastighed på en consumer
linie, xDSL, Kabel eller satelit. Der oversælges hos alle udbydere.
Som regel lover de en mulig hastighed. Jo mer "prof" linie du køber jo
tættere vil du ligge på den båndbredde linien lover, men det koster...
Fx har du ved fast 2 Mbit som regel 2 Mbit, Ved Optisk, fx 155Mbit har
du næsten altid hvad der loves.

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : N/A

Dato : 13-09-01 21:51

Fra : Pete

Dato : 13-09-01 21:51

in article 1ezowpq.aisdv82yavgcN%vousortmann@mail1.stofanet.dk, Carsten
Ortmann at vousortmann@mail1.stofanet.dk wrote on 13/09/01 20:39:

> Personligt har jeg på Sttofanet aldrig downloadet med over 150k/sek,
> så enten er deres løfte om 1M både op og ned løgn, eller også er
> de servere jeg har kontakt til bare ikke hurtigere.

Send mig lige en URL til der hvor Stofa lover at din forbindelse er 1Mbit op
og ned. Og fortæl mig lige hvilken hastigehed du forventer at kunne
downloade med på 1Mbit?

> Derfor overvejer jeg deres 256/128 forbindelse indtil Dixanet
> enten går i luften eller til bunds. Den forbindelse koster nemlig de
> samme 199,- som Stofanets.

Mht. Dixanet ville jeg nok ikke satse for meget på den løsning. TDC WebSpeed
virker fint på Mac og hastigheden er helt ok. Jeg har ikke selv WebSpeed,
men har hjulpet flere med opsætning. De er alle ganske tilfredse.
Alternativt kan du jo kigge på ADSL.

--
/peter

"Where's my burrito?" -- Homer