Daytona geforce 2 pro og dens TV-out
Fra : Thomas Bowers

Dato : 11-09-01 12:01

Hej NG

Er der nogen der har erfaring med ovenstående ?
Som jeg tidligere har postet har jeg problemer at få farver på TV'et. Det er
ligegyldigt om jeg bruger et s-vhs eller et composite kabel, den vil bare
ikke vise andet end sort/hvid

Jeg tænkte på om det kunne have noget at gøre med at den eneste TV-udgang
der er fra grafikk-kortet, er det fem-bens stik der kendetegner s-vhs. Burde
man ikke kunne bruge en omskifter til composite for at få det til at virke ?
Jeg kan nemlig sagtens få lov til at vælge composite inde i settings for
grafikkortet (og TvTool for den sags skyld)

Hvis jeg ikke kan få det til at virke, vil et Hollywood mpeg kort så kunne
klare ærterne istedet ?

På forhånd tak

Hilsen Thomas

P.S Mit TV er et
http://www2.guenstiger.de/gt-preisvergleich/TV_Video_Foto_Sony_KV_21T1D.htm

Fra : -=Madsen=-

Dato : 11-09-01 13:31

Har du også valgt pal i indstillinger

Fra : Thomas Bowers

Dato : 11-09-01 13:55

Yep......har prøvet alt med Pal

Hilsen Thomas

Fra : kcdc

Dato : 11-09-01 19:58

Problemet er at dit TV nok ikke "forstår" s-vhs...........

s-vhs bærer nemlig 2 forskellige signaler et med billedetog så et andet med
farver, TV'et skal så kunne mixe de to signaler, de nyeste kan godt gøre det
men ældre modeller vil ikke..........

En s-vhs -> composite konverter (fra s-vhs - scart) klarer helt sikkert
ærterne da den samler de to signaler så TV'et kan afspille også med farver.
Det eneste man mister er en lille smule biledkvalitet, men det er ikke
alverden...........

Sådan en konverter koster 69 kr.- + forsendelse, hos DVD-Centrum, og de kan
findes på
www.dvd-centrum.dk

/kcdc

Fra : Thomas Bowers

Dato : 11-09-01 20:55

"kcdc" <kcdc80@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> alverden...........
>
> Sådan en konverter koster 69 kr.- + forsendelse, hos DVD-Centrum, og de

Hej

Problemet er bare at jeg rent faktisk kører med præcis den konverter du
linker til, hvor jeg netop benytter den video-in (phonostikket) der sidder
på den.

Hilsen Thomas

Fra : -=Madsen=-

Dato : 12-09-01 16:08

Fandt lige et link som sikkert kan hjælpe med tv out.

http://www.3dkort.dk/Sporgsmaal.htm