Mac vil ikke finde brænderen...
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 10-09-01 21:42

Hejsa.

Jeg sidder med et træls problem. Begge mine mac'er (B&W G3 + PowerBook G3)
har det svært når de skal finde min firewire brænder. Hvis jeg vil være
sikker på at de finder den, så skal jeg pille kablet ud af computeren før
jeg tænder den. Når MacOS er indlæst kan jeg så tænde brænderen og sætte
kablet i. Efter ca. 10 sek. vil Toast så finde brænderen. Men har jeg f.eks.
bare kablet i og tænder brænderen, så finder den ikke brænderen.... Det er
da noget juks! Er der andre med lignende erfaringer?

Jeg har OS 9.2.1 IE på begge maskiner. Toast 5.0.2 på begge maskiner.

Mvh
Gunnar

Fra : Jens Lykkebo

Dato : 10-09-01 23:59

On 10/09/01 22:42, in article B7C2F249.BE3E%funkpost@mac.com, "Gunnar
Kristiansen" <funkpost@mac.com> wrote:

> [...]
> da noget juks! Er der andre med lignende erfaringer?
>
> Jeg har OS 9.2.1 IE på begge maskiner. Toast 5.0.2 på begge maskiner.

I systemmappen/udvidelser - prøv at slå denne udvidelse fra: FireWire
Authoring Support.

Hilsen Jens.

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 11-09-01 22:43

> I systemmappen/udvidelser - prøv at slå denne udvidelse fra: FireWire
> Authoring Support.

-er allerede slået fra...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-01 07:19

> [...]

> da noget juks! Er der andre med lignende erfaringer?
>
> Jeg har OS 9.2.1 IE på begge maskiner. Toast 5.0.2 på begge maskiner.

Er det en One Tech ? ..vi havde en som havde samme problem, på et
tidspunkt ville den slet ikke findes mere, så vi returnerede den igen...

/thomas

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 11-09-01 22:43

> Er det en One Tech ? ..vi havde en som havde samme problem, på et
> tidspunkt ville den slet ikke findes mere, så vi returnerede den igen...

Ja!

Gunnar

Fra : Hans Huttel

Dato : 11-09-01 09:52

Gunnar Kristiansen skrev:

> [...]
> da noget juks! Er der andre med lignende erfaringer?
>
> Jeg har OS 9.2.1 IE på begge maskiner. Toast 5.0.2 på begge maskiner.

Jeg har tilsvarende erfaringer.

Engang for nogle måneder siden virkede min opsætning fint. Men i dag kan ingen
af mine Mac'er (iMac DV og iBook SE) længere finde min LaCie-brænder. Jeg
bruger mest OS X på iBook'en - men har derudover OS 9.1 og Toast 4.1 på begge
maskiner. Jeg lånte Toast 5.0.1 af en bekendt for at se om det kunne hjælpe,
men nix!

Jeg er bekendt med problemerne med Toast, DiskBurner og iTunes og har også
prøvet at fjerne systemudvidelsen FireWire Authoring Support, da den tit får
skylden for problemerne - men intet af det ser ud til at hjælpe.

Jeg er efterhånden lettere desperat over ikke at kunne tage sikkerhedskopier.
Jeg tvivler på at der er tale om en hardware-fejl; brænderen virker nemlig
fortsat som CD-R-drev.

Er der nogen derude der har _gode_ erfaringer?

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/