TDC news sjatpisser
Fra : Oldfarm

Dato : 10-09-01 02:56

Somme tider kan jeg bare hente store filer fra binaries osv. via
news.inet.tele.dk. Til andre tider så sjatpisser de. Altså der kommer en
lille portion engang imellem. Til andre tider, så kører den bare for fuld
skrue.....

Spørgsmålet er:
Hvis jeg opgraderer(jeg er webspeed K2 256/64 kunde) til en hurtigere
forbindelse, vil jeg så få fuld skrue hele tiden?

--

Oldfarm®

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-09-01 03:49

Mon, 10 Sep 2001 03:56:19 +0200, skrev "Oldfarm"
<oldfarmX@oncable.dk>:

>Hvis jeg opgraderer(jeg er webspeed K2 256/64 kunde) til en hurtigere
>forbindelse, vil jeg så få fuld skrue hele tiden?

Nej, det er ikke forbindelse, der er noget i vejen med, men TDCs
newsserver som ikke kører særlig godt i øjeblikket.

Spørgsmål om TDCs newsserver vill i øvrigt være bedre at stille i
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Diesel

Dato : 10-09-01 17:32

> Nej, det er ikke forbindelse, der er noget i vejen med, men TDCs
> newsserver som ikke kører særlig godt i øjeblikket.
>
> Spørgsmål om TDCs newsserver vill i øvrigt være bedre at stille i

Tjae... Og det er ikke engang et særlig godt råd. Jeg har måttet gå
over til sunsite serveren nu, idet TDC's server er helt død. Jeg kan
iøvrigt sige at kundesupport fortalte mig at jeg ikke skulle regne
med noget brugbart på den server før fredag?!

Jeg ville ønske at TDC gad at annoncere sådanne ting?!

Jeg er begyndt at ringe ind til 80808035 hver dag og høre hvordan det
går med serveren En eller anden dag bliver de vel trætte af det og
laver noget driftsstaus.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-09-01 19:10

Hej Diesel, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> Jeg kan iøvrigt sige at kundesupport fortalte mig at jeg ikke
> skulle regne med noget brugbart på den server før fredag?!

Jamen vi venter skam kun på at få dig tilbage i folden

Kan du huske den newsserver, der *altid* var/er klippestabil.
Postkasserne kunne brokke sig, diverse websider gå i kaos o.m.a.
Men hvis man ellers har forbindelse med DNS'en, har man også
konsekvent fat i en bundsolid og rap newsserver.

Henter jeg headere med en 256-forbindelse, sker det med lige over
27 KB/s - fx jf. (tallet er nederst i giffen):
http://stegen.dk/gif/xnews_download.gif

Tag dig sammen og kom tilbage, både den og en god del af os venter
på dig

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Diesel

Dato : 10-09-01 19:17

> Jamen vi venter skam kun på at få dig tilbage i folden

LOL! Tak Rudi. Det er sgu dejlig at høre.

> [...]
> Men hvis man ellers har forbindelse med DNS'en, har man også
> konsekvent fat i en bundsolid og rap newsserver.

- Suk. Ja. Ærgeligt jeg aldrig nåede at suge fra WOL serveren med ADSL.

> Henter jeg headere med en 256-forbindelse, sker det med lige over
> 27 KB/s - fx jf. (tallet er nederst i giffen):
> http://stegen.dk/gif/xnews_download.gif

- Blærerøv! :-/ Jeg vil gerne have en alvorlig snak med dig om den
der XNEWS Rudi.

> Tag dig sammen og kom tilbage, både den og en god del af os venter
> på dig

- Jo jo da. Kigger lidt på det her til aften. Er der nogle gode tilbud
derovre hos Tis'Ca'li?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-09-01 19:51

Hej Diesel, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> - Blærerøv! :-/

Det er da ikke min skyld, det er Klaus'

> Jeg vil gerne have en alvorlig snak med dig om
> den der XNEWS Rudi.

Gerne. Kender du iøvrigt Morten Ovis nye introside på dansk om den:
http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/ ?

> - Jo jo da. Kigger lidt på det her til aften.

Godt så - jeg glæder mig

> Er der nogle gode tilbud derovre hos Tis'Ca'li?

Næh, de formoder måske, at en stabil forbindelse *og* newsserver i
sig selv er tilokkende

Kig på 256/256-routeren, for guds skyld ikke USB'en.
Og kommer det dertil, at du på et tidspunkt får den, er du velkommen
til at smide en e-mail for lige at få et 2-3 småting (men alt andet
end uvæsentlige) ændret i forhold til deres opsætningspapirer.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/wol.htm

Fra : Diesel

Dato : 10-09-01 20:01

> Gerne. Kender du iøvrigt Morten Ovis nye introside på dansk om den:
> http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/ ?

- Jep. Glimrende side. Men der er stadig et par ting der driller mig
ved den der Xnews, men det skal vi vist ikke diskutere her.

> Næh, de formoder måske, at en stabil forbindelse *og* newsserver i
> sig selv er tilokkende

- Uhhh... Jeg har meget høje forventninger nu!

> [...]
> til at smide en e-mail for lige at få et 2-3 småting (men alt andet
> end uvæsentlige) ændret i forhold til deres opsætningspapirer.

- Jeg er addicted Rudi. Kan ikke acceptere under 1024 Men det klarer
Tiscali vist også har jeg hørt Tak for de kommende tip. Jeg skal huske
det når der står en funklende nu Router fra Tisc-Online herhjemme.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-09-01 22:48

Hej Diesel, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Men der er stadig et par ting der driller mig
> ved den der Xnews, men det skal vi vist ikke diskutere her.

Hvis du poster noget i news:dk.test (ja, hvorfor ikke : Husk lige
at have "ingen svar" med i emnelinjen.

> - Jeg er addicted Rudi. Kan ikke acceptere under 1024

Du kan da også få 2048. Men ... 512/512 og opefter leveres med SOHO
77-routeren, som jeg intet aner om.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Til SOHO 77 er der dog et par tip på http://coder.dk/sohofaq.php

Fra : Kate

Dato : 10-09-01 21:43

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in

> Gerne. Kender du iøvrigt Morten Ovis nye introside på dansk om den:
> http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/ ?

Øhm, jeg forstår ikke en skid. Når jeg klikker på linket får jeg en tom
side. Uanset hvad jeg gør så er siden tom, helt hvid også selvom jeg
fjerner Xnews og kommer til den side hvor han selv linker til sin xnews
side. Kan den ikke ses i IE?
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : *Xray

Dato : 10-09-01 21:45

"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> skrev i en meddelelse news:cB9n7.1180$Ch.226282631@news.orangenet.dk...

> [...]
> side. Uanset hvad jeg gør så er siden tom, helt hvid også selvom jeg
> fjerner Xnews og kommer til den side hvor han selv linker til sin xnews

Jeg kan fint se den i IE 6.0

*Xray

Fra : Diesel

Dato : 10-09-01 22:10

> [...]
> side. Uanset hvad jeg gør så er siden tom, helt hvid også selvom jeg
> fjerner Xnews og kommer til den side hvor han selv linker til sin xnews

Den drillede også mig lidt tidligere på aftenen, men nu er den der igen.

Prøv igen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-09-01 22:42

Hej Kate, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Når jeg klikker på linket får jeg en tom side.

Det er de fæle frames, som burde være bandlyst fra sider, som folk
burde kunne se. Jeg har delvis samme problem med en gammel MSIE4.
(Derudover er der stadig fejl i koderne

> Kan den ikke ses i IE?

Jo, MSIE5 og opefter burde kunne æde den. Ellers klik et sted på
baggrunden, hvorefter du taster Ctrl+A ...<suk>

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/robert.htm

Fra : Morten Ovi

Dato : 11-09-01 21:54

Rudi Stegen wrote in news:dk.edb.internet.udbydere :

> Det er de fæle frames, som burde være bandlyst fra sider, som folk
> burde kunne se. Jeg har delvis samme problem med en gammel MSIE4.
> (Derudover er der stadig fejl i koderne

Der er 2 (to!) fejl tilbage

> Jo, MSIE5 og opefter burde kunne æde den. Ellers klik et sted på
> baggrunden, hvorefter du taster Ctrl+A ...<suk>

Grrr....

FUT: Home, sweet home...

--
Morten Ovi - www.ovi.dk - morten@duh!
stud.polyt

Min fornemmelse angående Ovi er, at han er meget klog på et område og
ekstrem dåm på alle andre områder end lige det ene område.
- Basyrinus i dk.snak.mudderkastning

Fra : Morten Ovi

Dato : 11-09-01 21:49

Kate wrote:

> [...]
> selvom jeg fjerner Xnews og kommer til den side hvor han selv
> linker til sin xnews side. Kan den ikke ses i IE?

Der var et midlertidigt problem i går med den. Den virker dog nu.

Fra : Svend

Dato : 12-09-01 15:53

On Tue, 11 Sep 2001 20:48:38 GMT, Morten Ovi
<usenet_september_2001@i386.dk> wrote:

>Der var et midlertidigt problem i går med den. Den virker dog nu.

Og nu virker den ikke igen, jeg håber Osama Bin Ladin også bruger
news.tele.dk

Svend

Fra : Kate

Dato : 12-09-01 20:06

Morten Ovi <usenet_september_2001@i386.dk> wrote in

> Der var et midlertidigt problem i går med den. Den virker dog nu.

Okay, nu fik jeg set den. Fin side du har banket sammen. Dog glæder jeg
mig til en nærmere forklaring omkring scoring, for den funktion har jeg
stadig ikke fattet.
(Måske er jeg bare utroligt fatsvag )

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-09-01 20:45

Hej Kate, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Dog glæder jeg mig til en nærmere forklaring omkring scoring, for
> den funktion har jeg stadig ikke fattet.

Mens du venter på Ovi, kan du evt. læse Scoring.txt, som ligger i
Xnews-folderen

Tip: Normalt kan man nøjes med en enkelt "gruppeangivelse", nemlig
"[.]" (uden citationstegn, forstås), som står for alle grupper i
abonnement.
Er fx en person interessant at holde øje med i én gruppe, er
vedkommende sikkert også i andre. Plusset er selvfølgelig, at
Score.ini (som du sætter det ind i) bliver temmelig meget kortere og
mere overskuelig på den måde.

Score på -9999 betyder, at vedkommende ikke ses.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer kun hvad du under dette kommenterer og klip alt andet væk